Gå til innhold

His Dark Materials (HBO)


moonflower__

Anbefalte innlegg

Noen som har sett de to første episodene? Hva tenker dere så langt? :) 

Synes hun som spiller Lyra var litt lite overbevisende i en scene der hun skulle være forskrekket/lei seg (episode 2), men ellers virker hun søt nok. Det er ikke lett å finne barneskuespillere som presterer som en voksen, trent skuespiller så jeg skjønner jo den. Interessert i å høre hva folk som har lest bøkene tenker om forandringene som har blitt gjort. Jeg liker dem foreløpig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Barneserie.

Anonymkode: aafd8...80b

Kanskje på overflaten, men en serie som tar for seg overgrep mot barn, kjønnslemlestelse, religion og religionsfrihet og seksualitet er ikke en barneserie i mine øyne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, moonflower__ skrev:

Noen som har sett de to første episodene? Hva tenker dere så langt? :) 

Synes hun som spiller Lyra var litt lite overbevisende i en scene der hun skulle være forskrekket/lei seg (episode 2), men ellers virker hun søt nok. Det er ikke lett å finne barneskuespillere som presterer som en voksen, trent skuespiller så jeg skjønner jo den. Interessert i å høre hva folk som har lest bøkene tenker om forandringene som har blitt gjort. Jeg liker dem foreløpig :)

Rart, for hun var jo god i Logan. Tror nok jeg venter med å se den til alt ligger ute.

Anonymkode: 99a81...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Rart, for hun var jo god i Logan. Tror nok jeg venter med å se den til alt ligger ute.

Anonymkode: 99a81...9dc

Har ikke sett Logan, men vet flere likte henne i den. Satser på at hun blir komfortabel i rollen etterhvert og at det blir med den ene scenen jeg tenker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barneserie.

Anonymkode: aafd8...80b

Jeg leste bøkene i voksen alder, og de var ganske gode. Den tar for seg ganske viktige sosiale problemer, og er ganske blasfemisk (ekstra bonus). 

Anonymkode: e7ea8...09a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg sett to episode og jeg er IMPONERT. Denne serien skuffer ikke. Jeg har jo lest bøkene og det er ting i filmen som jeg føler de får med bedre enn filmen fikk i alle fall. Jeg syns James McAvoy og Ruth Wilson er mye bedre til å spille Lord Asriel og Mrs Coulter enn Daniel Craig og Nicole Kidman. Det Gyldne Kompasset er mer barnslig, mens denne serien er veldig mørk.

Spoiler relatert til bøkene:

Spoiler

Serien hinter ganske tydelig på at Lord Asriel og Mrs Coulter er foreldrene til Lyra, og man kan se at Mrs. Coulter bryr seg om henne selv om hun også er en kompleks og slem person. 

 

Endret av Chiyo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lest bøkene flere ganger, å leser nå igjen i voksen alder og jeg er veldig fornøyd hittil. Ser frem til å se hvordan de tar for seg enda mørkere ting videre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2019 den 20.40, Leonetta skrev:

Er dette en serie for barn, eller kan 40-åringer og ha glede av den?

Barn og barn, den er for skummel for de minste. Jeg er snart 30 og jeg elsker serien. Jeg har lest bøkene også, og jeg er veldig fornøyd med serien, spesielt siden filmen de prøvde seg på var ganske dårlig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg sånn til neste episode! :bond: Denne serien får frem følelser altså. Gråt litt av episode fem. 😮

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste bøkene for 17 år siden, og jeg er mektig imponert med serien så langt. 

På 12.11.2019 den 18.57, moonflower__ skrev:

Noen som har sett de to første episodene? Hva tenker dere så langt? :) 

Synes hun som spiller Lyra var litt lite overbevisende i en scene der hun skulle være forskrekket/lei seg (episode 2), men ellers virker hun søt nok. Det er ikke lett å finne barneskuespillere som presterer som en voksen, trent skuespiller så jeg skjønner jo den. Interessert i å høre hva folk som har lest bøkene tenker om forandringene som har blitt gjort. Jeg liker dem foreløpig :)

I bøkene oppleves Lyra Belaqua som en litt hard og kalkulerende personlighet. Noe av det første jeg bet meg merke i var hvordan skuespillerinnen klarte å gjenskape inntrykket som bokkarakteren ga meg. Nå er det somsagt en stund siden jeg leste bøkene sist, men de gjorde stort inntrykk. 

Husker bl.a jeg hadde skrevet I ❤️ IROEK BYRNISON på matteboka 🤣

Anonymkode: b63ba...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...