Gå til innhold

Trafikkmeldinger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er døv og skal kjøre en del over fjelloverganger i vinter. Finnes det en app som varsler om kjøreforhold, trafikkmeldinger , stengte veier og lignende? Evt hvilken nettside er lett å bruke mtp trafikkmeldinger? 

Anonymkode: 47665...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du går inn på google, søker opp trafikkmeldinger på statens vegvesen og leser. Ikke verre enn det

Anonymkode: 14c12...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du går inn på google, søker opp trafikkmeldinger på statens vegvesen og leser. Ikke verre enn det

Anonymkode: 14c12...eb3

Nå er faktisk ikke dette et urimelig spørsmål av trådstarter. Trafikkmeldinger på statens vegvesen er faktisk ikke lett å navigere seg på når en kjører. Men du bruker vel kanskje telefonen mye under kjøring. Du får Google det opp og se hva du får. Kanskje du lærer noe. Ikke verre enn det. 

 

Men til det Ts faktisk spør etter: 

Noen gps’er sender slike varsler. App er jeg ukjent med, men skulle selv ønske at det fantes. Har en bekjent som kjører som hører dårlig, og som ikke får med seg trafikkmeldinger på radio. Og en kan ikke stoppe hele tiden heller for å sjekke vegvesenet sin side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, spinner skrev:

NRK trafikk på radioen. Der går trafikkemeldinger i distriktet i loop.

Du fikk ikke med deg at ts er døv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trafikkmeldinger i kart er lette å navigere da, bruker den endel - men gir jo ingen live oppdatering mens man kjører. Men for det meste så får man ikke dem som hørende heller om man hører på andre radiokanaler eller annen lyd. 

http://www.vegvesen.no/trafikkbeta

Anonymkode: 54eeb...09e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, spinner skrev:

NRK trafikk på radioen. Der går trafikkemeldinger i distriktet i loop.

Ah, den kjente døveradioen ja! At ikke TS tenkte på det! :P

(Sorry, måtte bare. :fnise: Ikke vondt ment.) 

Anonymkode: 2c3e3...f08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt DABadapter kommer trafikkmeldingene opp som tekst også. Tiny Audio C3. 

Anonymkode: ac743...1f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/12/2019 at 7:59 PM, Calm said:

Nå er faktisk ikke dette et urimelig spørsmål av trådstarter. Trafikkmeldinger på statens vegvesen er faktisk ikke lett å navigere seg på når en kjører. Men du bruker vel kanskje telefonen mye under kjøring. Du får Google det opp og se hva du får.

Du skal da ikke kjøre og google samtidig, er du helt løk? Ikke rart mange blir drept i ulykker. Du stopper og sjekker, enkelt og greit

Anonymkode: 14c12...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skal da ikke kjøre og google samtidig, er du helt løk? Ikke rart mange blir drept i ulykker. Du stopper og sjekker, enkelt og greit

Anonymkode: 14c12...eb3

Krenk krenk krenk 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Calm said:

Krenk krenk krenk 😅

Åh stakkar deg, føler du deg krenka? Du får skrive til VG

Anonymkode: 14c12...eb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Calm skrev:

Krenk krenk krenk 😅

Altså, ærlig talt. Hva har å kritisere mobilbruk bak rattet med "krenkbarhet" å gjøre? Er du klar over hvor mange ulykker og farlige situasjoner som oppstår fordi folk sitter på mobilen sin?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før en del fjelloverganger så har de skilt som viser om det er åpent eller ikke. Vet at de har dette i Odda, og før Haukeli/hovden når man kommer fra øst. De har jo sikkert dette andre steder og. 

Ellers får du alliere deg med noen du kjennwe som kan sjekke for deg, og sende resultatet på sms. 

Anonymkode: ce27d...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Google maps har ganske god oversikt når du bruker den som GPS. Jeg har ikke brukt den i områder som de du beskriver, men jeg opplever at den er obs på køer og stengte veier når jeg bruker den til daglig, og da foreslår den andre ruter.

Appen "waze" skal visstnok også være god, spesielt da brukere selv legger inn informasjon på denne fortløpende. Altså kan man legge inn "ulykke" eller "strengt vei" e.l. når man møter det på veien. Jeg har ikke brukt den appen noe særlig selv, så jeg kan ikke si noe særlig om hvordan den fungerer i praksis.

Anonymkode: 14b24...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får trafikkmeldinger opp i tekst på radioskjermen. Da står NRK på. Ellers finner man trafikkmeldinger på vegvesen.no

 

Anonymkode: e058b...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...