AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #1 Skrevet 12. november 2019 Smerten sitter på utsiden av albueleddet. Mistenker tennisalbue som følge av mye tid foran laptop-en (eksamenstid...). Det kan kanskje også ha noe å gjøre med trening. Har trappet opp styrketrening for overkropp det siste halvåret. Jeg har prøvd å lese litt om det og skal komme meg til fysioterapeut. I mellomtiden lurer jeg på hva jeg kan og bør trene som ikke forverrer tilstanden - eller kanskje til og med hjelper. Vanlige øvelser jeg tar er f.eks benkpress, skulderpress, nedtrekk, pushups, face-pull... Kan disse forverre albuesmerter tro?🧐 Finnes det noen gode øvelser som hjelper mot mulig tennisalbue eller lignende senebetennelse? Anonymkode: dad56...cac 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #2 Skrevet 12. november 2019 Nå er ikke jeg ekspert på trening, men jeg ville nok ikke brukt den armen i det hele tatt under trening frem til smerten forsvant. Anonymkode: f927f...c66
Måbarefåsiat... Skrevet 12. november 2019 #3 Skrevet 12. november 2019 Jeg hadde tennisalbue. Mange måneder med fysioterapi og trening. Få profesjonelle råd av trener eller fysioterapeut.
spinner Skrevet 12. november 2019 #4 Skrevet 12. november 2019 Bruk en (neopren) albubeskytter når du belaster albuen. Tren som vanlig, men prøv å unngå brå og kraftig belastning på albuen. Tennisalbue kjenner du igjen på at det er ømt i senefestet inntil albuleddet når du presser med en finger. Det greieste er å lære seg å leve med det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå