Gå til innhold

Å mislike et søsken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er jeg den eneste? Jeg misliker min bror sterkt, han ødelegger dynamikken i vår fine familie, han er bare problemer, han er manipulativ, løgner, ustabil og rusmisbruker i "mild grad" (dvs bruker rus men det synes ikke alltid utad) jeg bare takler han ikke og alle de problemene han har utsatt familien for. Det er nesten så jeg vil bytte etternavn til mannens etternavn bare for å ikke være søsteren til **** blant folk (sjeldent etternavn). 

Hatet spiser meg opp innvendig og jeg vil ikke ha det slik men jeg tåler han ikke. Vil ikke bryte kontakten ettersom jeg er glad i ungen hans, men det er det eneste. 

Flere som har det slik? 

Anonymkode: 73f8e...935

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har dessverre et lignende forhold til min manns bror. Ikke rus, men mye løgner og manipulerende adferd. Orker ikke forholde meg til han😔 Veldig trist at en skal få ødelegge en ellers fin svigerfamilie. 
 

Bare hold avstand TS. Slitsomt å hate, så jeg hater ikke. Bare unngår han dessverre

Anonymkode: f8ab8...99e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg den eneste? Jeg misliker min bror sterkt, han ødelegger dynamikken i vår fine familie, han er bare problemer, han er manipulativ, løgner, ustabil og rusmisbruker i "mild grad" (dvs bruker rus men det synes ikke alltid utad) jeg bare takler han ikke og alle de problemene han har utsatt familien for. Det er nesten så jeg vil bytte etternavn til mannens etternavn bare for å ikke være søsteren til **** blant folk (sjeldent etternavn). 

Hatet spiser meg opp innvendig og jeg vil ikke ha det slik men jeg tåler han ikke. Vil ikke bryte kontakten ettersom jeg er glad i ungen hans, men det er det eneste. 

Flere som har det slik? 

Anonymkode: 73f8e...935

Jeg liker heller ikke min bror. Han høres ganske likt ut din. Jeg har ingen forhold til han da jeg stoler ikke på ham. Han har sviktet foreldrene mine mange ganger og resten av familien. 

Anonymkode: 69951...1dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og broren min misliker storesøsteren vår.

Men det har ikke noe med rus / alkohol å gjøre. Hovedproblemet var at moren vår forskjellsbehandlet oss veldig grovt da vi var barn / ungdommer, og en god del av dette henger fremdeles igjen flere år senere. Søsteren vår har ikke noen barn da (i alle fall ikke som jeg veit om) så jeg har uansett ikke noen grunn til å henge sammen med henne i voksen alder..

Alt det tullet om at "blod er tykkere enn vann" er 100 % bullshit!    

Anonymkode: 79abf...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker heller ikke min bror. Han høres ganske likt ut din. Jeg har ingen forhold til han da jeg stoler ikke på ham. Han har sviktet foreldrene mine mange ganger og resten av familien. 

Anonymkode: 69951...1dd

Det er akkurat det. Svik. Stakkars mor og far som har brukt så mye tid på han, å få han til å bli normal. Alle de pengene de har lånt(gitt) han i håp om at han skulle fikse livet sitt. 

Anonymkode: 73f8e...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og broren min misliker storesøsteren vår.

Men det har ikke noe med rus / alkohol å gjøre. Hovedproblemet var at moren vår forskjellsbehandlet oss veldig grovt da vi var barn / ungdommer, og en god del av dette henger fremdeles igjen flere år senere. Søsteren vår har ikke noen barn da (i alle fall ikke som jeg veit om) så jeg har uansett ikke noen grunn til å henge sammen med henne i voksen alder..

Alt det tullet om at "blod er tykkere enn vann" er 100 % bullshit!    

Anonymkode: 79abf...682

Jeg fikk litt vondt av søsteren deres, jeg. At deres mor forskjellsbehandlet er ikke hennes feil, men derimot mors feil.

Anonymkode: b35b6...eda

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og broren min misliker storesøsteren vår.

Men det har ikke noe med rus / alkohol å gjøre. Hovedproblemet var at moren vår forskjellsbehandlet oss veldig grovt da vi var barn / ungdommer, og en god del av dette henger fremdeles igjen flere år senere. Søsteren vår har ikke noen barn da (i alle fall ikke som jeg veit om) så jeg har uansett ikke noen grunn til å henge sammen med henne i voksen alder..

Alt det tullet om at "blod er tykkere enn vann" er 100 % bullshit!    

Anonymkode: 79abf...682

Det var ikke søsteren din sin skyld! Det er moren din sin. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SoWhat? skrev:

Det var ikke søsteren din sin skyld! Det er moren din sin. 

Godt mulig. Men hun gjorde aldri en forbanna dritt for å forandre på noe av dette. Snarere tvert imot. 

Skulle moren vår til matbutikken, så fikk søsteren min blant annet brus, goderti eller annen mat og drikke. Som moren vår bar rett inn på rommet hennes, og sa spesifikt at var til henne. Men søsteren vår var overhodet ikke interessert i å dele noe som helst med oss. Hun satt og godtet seg med alle diisse tingene, og skrøt av alle godsakene hun hadde fått. Men NEKTET å dele noe som helst. "Dette er bare mitt, og dere får ikke noe som helst!" og lignende kommentarer. Ingen tvil om at hun selvfølgelig LIKTE all denne spesialbehandlingen, og at hun følte seg spesiell og var liksom  "mer verdt" enn oss andre.               

Anonymkode: 79abf...682

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt mulig. Men hun gjorde aldri en forbanna dritt for å forandre på noe av dette. Snarere tvert imot. 

Skulle moren vår til matbutikken, så fikk søsteren min blant annet brus, goderti eller annen mat og drikke. Som moren vår bar rett inn på rommet hennes, og sa spesifikt at var til henne. Men søsteren vår var overhodet ikke interessert i å dele noe som helst med oss. Hun satt og godtet seg med alle diisse tingene, og skrøt av alle godsakene hun hadde fått. Men NEKTET å dele noe som helst. "Dette er bare mitt, og dere får ikke noe som helst!" og lignende kommentarer. Ingen tvil om at hun selvfølgelig LIKTE all denne spesialbehandlingen, og at hun følte seg spesiell og var liksom  "mer verdt" enn oss andre.               

Anonymkode: 79abf...682

Skal se hun har en annen far enn dere to andre også....😏

Anonymkode: a53f5...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal se hun har en annen far enn dere to andre også....😏

Anonymkode: a53f5...343

Og du mener at dette liksom var "relevant" for hvordan de oppførte seg?       

 

Anonymkode: 79abf...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/12/2019 at 5:12 PM, AnonymBruker said:

Er jeg den eneste? Jeg misliker min bror sterkt, han ødelegger dynamikken i vår fine familie, han er bare problemer, han er manipulativ, løgner, ustabil og rusmisbruker i "mild grad" (dvs bruker rus men det synes ikke alltid utad) jeg bare takler han ikke og alle de problemene han har utsatt familien for. Det er nesten så jeg vil bytte etternavn til mannens etternavn bare for å ikke være søsteren til **** blant folk (sjeldent etternavn). 

Hatet spiser meg opp innvendig og jeg vil ikke ha det slik men jeg tåler han ikke. Vil ikke bryte kontakten ettersom jeg er glad i ungen hans, men det er det eneste. 

Flere som har det slik? 

Anonymkode: 73f8e...935

Støtter deg om det du sier er sant.

Men, hva er det han manipulerer rundt? Hvilke løgner kommer han med? Hvorfor ser du ham som ustabil? Hva mener du med "mild rusmisbruker?" -og er du heeelt sikker på at dine foreldre ikke har en finger med i spillet her? Det kommer jo ofte fra et sted...

 

Anonymkode: 5a84f...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater min egen helsøster, har gjort det siden jeg var liten. Synes hun gjorde barndommen uutholdelig for meg. Og vil ha minst mulig kontakt med henne. Hun prøver hele tiden å holde kontakt, jeg svarer bare kort.

Anonymkode: d3817...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hater min søster også. Gullungen som i alle år har manipulert alt og alle rundt seg for vinnings skyld .

"Hvis ikke jeg får det og det så sier og gjør jeg sånn og sånn" "Da sier jeg at du tok abort!!!"

Anonymkode: 30667...3db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker ikke søsteren min sånn sett, men hadde vi ikke vært søsken hadde vi ikke hatt noe med hverandre å gjøre for å si det på den måten.

Vi er alt for forskjellig til å ha et nært forhold.

Anonymkode: 6fd0b...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...