Gå til innhold

Delt bosted for tenåring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi (dvs min mann) har en tenåring som snart blir 16 år, og har delt bosted. Imidlertid tror jeg tenåringen ønsker mest å kun bo et sted, men at dette ikke blir formidlet. Jeg (stemor) har et godt forhold til ungdommen, men jeg er faktisk redd for svaret jeg eventuelt får av å stille spørsmålet; dvs at svaret skal være et ønske om å bo mest hos far. Jeg opplever at det er mye konflikt, sure miner osv, som hos alle tenåringer, derfor orker jeg ikke engang tanken på at evnt fast bosted skulle bli her.. 

Foreldrene kan selvsagt spør om dette selv, men jeg vil jo ikke komme i lojalitetskonflikt på samme måte evnt. 

Jeg ønsker å høre andres erfaringer med dette? Ble noe bedre? Verre? 

Anonymkode: 06990...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i samme situasjon som deg, bare at stedatter var 17. Og hun var litt mutt og sur og sånn tenåringer kan være. Hun/Det ble verken verre eller bedre av at hun bodde fast hos oss, men forskjellen var jo at hun var her HELE tiden. Jeg syntes det ble slitsomt.

Anonymkode: 851f4...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme situasjon her. I skrivende stund er hun 17 år.

Er ganske beinhard på holdning og hva som blir dradd inn av humør inn i huset.

Har vært tydelig på at hjemmet er alle sitt fristed, og da er det ingen som har rett til å sluke alle med dårlig energi 

Anonymkode: c3d37...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Vi har hatt en runde med denne situasjonen tidligere, da flyttet nemlig vedkommendes storesøster inn, og ble boende til hun begynte på folkehøgskole. Nå kommer hun snart hjem igjen etter å ha reist 6 mnd, og jeg frykter for å få begge to i hus samtidig. Har tre små barn selv, og føler ikke jeg har overskudd til dette. Mannen min reiser mye, så jeg er ofte alene med både det ene og det andre. Jeg føler meg helt utslitt, og gledet meg virkelig mye til begge de store barna er ferdige med å bo hjemme... 
 

 

Anonymkode: 06990...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Vi har hatt en runde med denne situasjonen tidligere, da flyttet nemlig vedkommendes storesøster inn, og ble boende til hun begynte på folkehøgskole. Nå kommer hun snart hjem igjen etter å ha reist 6 mnd, og jeg frykter for å få begge to i hus samtidig. Har tre små barn selv, og føler ikke jeg har overskudd til dette. Mannen min reiser mye, så jeg er ofte alene med både det ene og det andre. Jeg føler meg helt utslitt, og gledet meg virkelig mye til begge de store barna er ferdige med å bo hjemme... 
 

 

Anonymkode: 06990...3a3

Hvis mannen din er mye borte så vil jeg si at du har ditt på det tørre til å si nei hvis det kommer opp.

Anonymkode: 183d6...fcd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis mannen din er mye borte så vil jeg si at du har ditt på det tørre til å si nei hvis det kommer opp.

Anonymkode: 183d6...fcd

Ja, og det gjør jeg også i hverdagen, feks vente med å komme til pappaen et hjemme igjen e.l. Samtidig kjenner jeg på at jeg ønsker at huset skal være åpent for alle og at det skal være et sted de føler seg velkomne.. Det er især vanskelig nå som de har blitt så store. Kan ikke bare kaste de på dør heller om de kommer hit og ikke vil dra. 

Anonymkode: 06990...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...