Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Supert om noen kan svare
Skrevet

Er nyutdannet med hovedfag i statsvitenskap nå i vår. Har ennå ikke bestilt vitnemål fra UIO. Lurer litt på om jeg får ett som spesifiserer alle fagene jeg har tatt, med karaterer og i det hele tatt. Eller?

Dere som har slike vitnemål, hvordan er de?

(Har ikke fått karakter på hovedfaget ennå, skal opp til muntlig om noen uker, og bør vel vente til det er overstått før jeg bestiller karakterutskrift?)

På forhånd takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

I mitt Cand.Philol-vitnemål står det i hvertfall slik: hvert fag jeg har tatt står oppført med gjennomsnittskarakter. Altså er ingen emner spesifisert, men dette får du jo på en karakterutskrift.

Skrevet

Jeg har ett "vanlig" vitnemål med alle fag og karakterer. Vanlig papir, bestilt fra infosenteret.

I tillegg fikk jeg Cand.polit. vitnemålet hvor tittel på oppgaven og karakter på oppgaven pluss samlet karakter sto. Lignet til forveksling Cand.mag vitnemålet (som jeg ikke vet hvor er hen en gang.... :oops: )

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Husk på at karakterutskrift og vitnemål ikke er det samme.

Jeg har ett vitnemål der cand.mag-graden min står, og ett der cand.philol-graden min står. Etter deg jeg husker står det på cand.mag-graden at jeg er cand.mag i et visst fag, og hvilke andre fag som går inn under graden. Enkeltfagene står ikke, bare hva jeg har grunn/mellomfag i, og hva som er gjennomsnittskarakteren.

Altså, det står feks at jeg har mellomfag i engelsk med en gitt karakter, men ikke at jeg har en særlig karakter i engelsk litteratur.

I cand.philol-graden min står det hvilket fag jeg har graden i, hva som er tittelen på hovedoppgaven, og hva som er samlet karakter. Tror også karakteren for hovedoppgaven står der, men tror ikke at obligatoriske kurs er spesifisert.

Når jeg bestilte mitt vitnemål, fikk jeg også automatisk med en karakterutskrift i samme slengen. Det er lurt å sende med begge deler når man søker jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...