Gå til innhold

opplevd overgrep


Lady1995

Anbefalte innlegg

Hei nå tenkte jeg å dele noe som har skjedd med meg. Jeg kommer ikke til å si hvem det er eller hva dem heter dem som har gjort dette. Vist jeg skulle delt alt så hadde det blitt en bok ut av det , men noe vil jeg dele. Jeg har vært utsatt for overgrep av 3 stykker. Når jeg var 11 år , 13 og 17 den person som gorde det med meg når var 17år gjorde det med meg når jeg var 6-8 år,

 

Jeg husker ikke så mye for aller første gangen når jeg var 6-8 år gammel , men det jeg husker var at noen tok på meg hårgele eller noe lignende på mitt underliv og begynte å kose på meg der nede. Jeg husker jeg fikk litt vondt , men jeg sa dette ikke til noen,

Når jeg gikk i 6-7 klasse så opplevde jeg det igjen og denne gangen med en annen person. Jeg ble befølt i underlivet mitt oppå buksen. Personen fortalte meg at han ble kåt av meg. Han viste meg også pikken hans og ba meg sende bilde av den til noen.

 

Så når jeg gikk i 8 eller 9ende så ble jeg befølt på puppene og rompen. 

 

Når jeg var 17 år og hadde bare noen få måneder igjen av 1 vgs opplevde jeg det igjen. Denne gangen ble jeg ikke bare befølt dessverre. Jeg ble befølt i skrittet og puppene , men personen runken foran meg og sprutet meg i ansiktet. Så dro personen av meg trusa og holdt meg nede i bakken og tok noen fingrer inn i meg og jeg sa til meg selv at nå blir du voldtatt , men det ble jeg ikke heldigviss , men det var en veldig skremmende opplevelse for meg. Etter jeg fikk fingre oppi underlivet så klarte jeg ikke gå skikkelig. Jeg gikk på en rare måtte. Dette var bare litt av det som skjedde med meg fra 17-19 , men det er maaaaaange flere hendelser , men da blir innleget alt for langt.

Når var 19 så anmeldte jeg det som skjedde når jeg var 17-19 år . Og jeg måtte inn i mangen avhør og etter 2-3 år så ble saken henlagt noe jeg tok veldig tungt. Jeg søkte og erstatning , men den komm ikke igjenom.

 

Noen måneder etter jeg hadde vært i avhør begynte jeg å slite mye. Jeg ble mye sykemleldt fra læreplassen min . Jeg begynte å få problemer med blæren min. Jeg tisset på meg selv og jeg følte at jeg måtte tisse 24 timer i døgnet og det er ikke for å overdrive det var sånn og jeg fikk store søvnvansker.

 

Når det gjelde blæreproblemet så ble jeg henvist av legen til urolog. Der måtte jeg ta tester og sånt. Det verste var når jeg skulle ha kateter oppi underlivet og et i rumpen. Jeg husker ikke hva , men det var noe som minte meg på overgripene så jeg fikk flashback. Jeg begynte å gråte og gråte og de på sykehuset skjønte ingenting , men de skjønte det når jeg fortalte hva som hadde skjedd, 

Så sa sykehuset at jeg måtte gjøre noe sånt igjen og da ble jeg veldig leie meg. Jeg sender mail til sykehuset om hvordan jeg oppelvde det med flashpack. Etter en liten stund så fikk jeg en telefon at jeg fikk ha det i narkose og at det ikke kostet noe da ble jeg glad. Jeg spørte sykehuset om det var for overgrepene at jeg hadde problem med blæren og dem sa at det var mest sannsynlighet. Så jeg måtte starte med noen tabeletter for blæren og blære treningsgreier. Så nå er det myeee bedre. 

 

Så har jeg store søvnvansker også som er mest sannsynlighet begrunn av  overgrepene , men jeg skal til søvnspesialist i november noe jeg glede meg til. Jeg blir så deprimert over søvnvanskene. Noen ganger har jeg mistet matlysten fordi jeg tenker så mye på søvnvanskene.

 

Så går jeg også til sexolog jeg gidder ikke gå så mye innpå det , men jeg sliter med sex begrunn av overgrepene. Aner ikke hvor mye penger jeg har brukt på psykolog , legetimer , sykehus , sovemedisin , andre type medisiner osv. Nå har jeg nettopt fått meg frikort for legetimer og sånt og det er for overgrepene.Det er urettferdig at offre må betale for sånt. 

 

Jeg har også drømt om overgrepene og det er helt grusomt , men det er lenge siden nå. Jeg har det greit nå , men jeg er veldig deprimert over søvnvanskene mine og at jeg synes det er urettferdig at saken er henlagt jeg synes det er kjempe dumt. Jeg har og fått mange ptsd problemer også. . Det var litt av min historie,

jeg går til smiso 1-2 ganger i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få legen din til å henvise deg til DPS.

Jeg ble grovt seksuelt misbrukt av min far som barn, voldtatt første gang da jeg var 5 år. Og jeg kom til en flink spesialist på traumer på DPS, og det hjalp mye.

Min sak ble og henlagt, og ingen erstatning.

Anonymkode: 66389...935

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du har smiso. Det er ikke din feil noe av det du har blitt utsatt for!!! Det må du aldri tvile på. 

Få en henvisning til en bra psykolog med erfaring om seksuelle overgrep. Ikke rart du reagerer som du gjør! Kroppen din reagerer normalt på en unormal hendelse. 

Anonymkode: 324b0...b81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre ❤️ og ikke minst vondt når saken ble henlagt, et ekstra slag som man ikke trenger. 

Jeg er helt enig at det er urettferdig at det går så utover økonomien. Jeg ble misbrukt som barn hver dag i 6 år og fikk en erstatning på 300.000 for tapt inntekt. Det er ingen verdens ting i forhold til tapt inntekt og kostnader jeg har hatt pga det, men jeg fikk ihvertfall dømt han. 

Det er ufattelig urettferdig at man blir behandlet slik. 

Godt du går på smiso og håper du får god hjelp der ❤️❤️

Anonymkode: 27c1c...30d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Få legen din til å henvise deg til DPS.

Jeg ble grovt seksuelt misbrukt av min far som barn, voldtatt første gang da jeg var 5 år. Og jeg kom til en flink spesialist på traumer på DPS, og det hjalp mye.

Min sak ble og henlagt, og ingen erstatning.

Anonymkode: 66389...935

Trist at du opplevde det❤️ Hva slags reaksjoner fikk du etter det du opplevde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så leit å høre ❤️ og ikke minst vondt når saken ble henlagt, et ekstra slag som man ikke trenger. 

Jeg er helt enig at det er urettferdig at det går så utover økonomien. Jeg ble misbrukt som barn hver dag i 6 år og fikk en erstatning på 300.000 for tapt inntekt. Det er ingen verdens ting i forhold til tapt inntekt og kostnader jeg har hatt pga det, men jeg fikk ihvertfall dømt han. 

Det er ufattelig urettferdig at man blir behandlet slik. 

Godt du går på smiso og håper du får god hjelp der ❤️❤️

Anonymkode: 27c1c...30d

Ja det er forderdelig når saken blir henlagt. Fikk brevet 2 før bursdagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Få legen din til å henvise deg til DPS.

Jeg ble grovt seksuelt misbrukt av min far som barn, voldtatt første gang da jeg var 5 år. Og jeg kom til en flink spesialist på traumer på DPS, og det hjalp mye.

Min sak ble og henlagt, og ingen erstatning.

Anonymkode: 66389...935

opplevde incest i over 2 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får hjelp til å bli bedre. Det er sånt folk ikke fortjener å oppleve! Livet er så urettferdig og verden er grusom.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 legen din til å henvise deg til DPS.

Jeg ble grovt seksuelt misbrukt av min far som barn, voldtatt første gang da jeg var 5 år. Og jeg kom til en flink spesialist på traumer på DPS, og det hjalp mye.

Min sak ble og henlagt, og ingen erstatning.

Anonymkode: 66389...935

DPS? Hah!! De gjør ikke en dritt før det har gått så langt at det skal mye til for å bli bra. Hvis de gidder å hjelpe i det hele tatt. De hjelper kun enkelte. Er det noe som er litt vanskelig for de så gir de opp. Sånn er dps.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urolog? Er du ikke jente da? En urolog er spesialist på menns underliv, ikke kvinners. Er du gutt? Du fremsto som jente i innlegget ditt, helt til du nevnte urolog.

Anonymkode: 90692...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kvelertak skrev:

Håper du får hjelp til å bli bedre. Det er sånt folk ikke fortjener å oppleve! Livet er så urettferdig og verden er grusom.

DPS? Hah!! De gjør ikke en dritt før det har gått så langt at det skal mye til for å bli bra. Hvis de gidder å hjelpe i det hele tatt. De hjelper kun enkelte. Er det noe som er litt vanskelig for de så gir de opp. Sånn er dps.. 

Nå fikk jeg utrolig god hjelp der. Jeg prøvde først privat psykolog i 1 år, og det hjalp ikke noe. 

Anonymkode: 66389...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Urolog? Er du ikke jente da? En urolog er spesialist på menns underliv, ikke kvinners. Er du gutt? Du fremsto som jente i innlegget ditt, helt til du nevnte urolog.

Anonymkode: 90692...369

 

20CBC00A-7974-4D49-ACAD-6E67EE41A1C6.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå fikk jeg utrolig god hjelp der. Jeg prøvde først privat psykolog i 1 år, og det hjalp ikke noe. 

Anonymkode: 66389...935

Da er du blant de heldige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2019 den 18.54, AnonymBruker skrev:

Nå fikk jeg utrolig god hjelp der. Jeg prøvde først privat psykolog i 1 år, og det hjalp ikke noe. 

Anonymkode: 66389...935

så bra du fikk god hjelp hos psykolog hva slags hjelpe fikk du der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.11.2019 den 17.22, AnonymBruker skrev:

Urolog? Er du ikke jente da? En urolog er spesialist på menns underliv, ikke kvinners. Er du gutt? Du fremsto som jente i innlegget ditt, helt til du nevnte urolog.

Anonymkode: 90692...369

Selvsagt finnes urolog for kvinner. Både kvinner og menn har blære.

Anonymkode: b322a...c66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt finnes urolog for kvinner. Både kvinner og menn har blære.

Anonymkode: b322a...c66

Stemmer det. Vært hos urolog før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...