Gå til innhold

"Norge nå" - Evjeklinikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går så jeg et kort program på nrk om denne plassen som hjelper folk å legge om vaner i livet sitt. Er det noen av dere som har vært der, eller kjenner folk som har vært der? Ett års ventetid sa de, men da er det tydeligvis en plass som det kommer resultater via? https://tv.nrk.no/serie/norge-naa

Anonymkode: 054d9...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner to som har vært der. Kjenner også en som har vært på Ebeltoft i Danmark som de har lært konseptet av. Om en virkelig ønsker å få den hjelpen, kompetansen og selvsagt legger ned masse selv er det veldig bra! Men er ganske tøft å komme hjem etter første opphold. De jeg kjenner fikk en kjempe gruppe som de traff på oppholdene og de hjalp og oppmuntret hverandre. Vi på jobben var også med å oppmuntre når h*n var tilbake på jobb i mellom oppholdene. Noen er gjerne ikke i jobb, men da må en ha venner og familie som kan hjelpe med det h*n kanskje trenger litt hjelp til. Kan være ting som å gå en liten tur for å opprettholde aktiviteten. Det er en stor omveltning for den som er der, både fysisk og psykisk. Men tror nok at en virkelig målha et ønske om å ta imot den hjelpen og ta del i det de tilbyr der! En tidligere kollega var der, men når han kom hjem.. gikk det rett til helvete.. gadd ikke følge omlegge han skulle gjøre hjemme! Da var det ganske mange som ble skuffet over at han opptok en plass for noen som virkelig ønsket å være der.. dette var noe han fortalte selv at de han Var på gruppe med sa direkte til han.  Har ikke vært på dette opplegget, men vært på et Rehabiliteringsenter ifb en skade. Det var de bedre 4 ukene jeg har hatt! flotte treningsfasiliteter basseng, turområder, Fysioterapauter og andre terapeuter, lege, sykepleier,god sunn mat, Sosialt som en ønsker å være sammen med andre i samme situasjon. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...