Gå til innhold

"følinger" ved bulimi?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen andre som opplever å få "følinger" etter oppkast? 

Noen ganger etter jeg har kastet opp blir jeg etter 5-10 minutter skikkelig svimmel og skjelven, svak og kaldsvett. Det renner svette og jeg er ofte så skjelven at jeg ikke kommer meg til kjøkkenet for å få spist, og blir derfor liggende på gulvet. Deretter sovner jeg (bevissthetstap?) Våkner igjen når "anfallet" er ferdig, og håret er stivt av størknet svette og huden er dekket av salt. 

Jeg leter og leter, men finner ingenting om det på internett. Kan man egentlig få alvorlige følinger uten diabetes, eller er det bare kroppen min som blir utslitt? Jeg våkner jo av meg selv uten tilførsel av glukose... 

Noen som opplever noe av det samme og vet hva det kan være? 

Anonymkode: 6cc07...5f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenger siden har du latt maten være inne? Det har skjedd meg når jeg har kasta opp uten å ha noe mat i magen. Også når jeg har vært dehydrert og usulta 

Anonymkode: e3ad8...361

Skrevet

Det kan være potensielt farlig ubalanse i elektrolyttene som i aller høyeste grad bør få deg til å bli redd og skaffe deg hjelp for bulimien. 

Anonymkode: 31f08...7d5

Skrevet

Dette må du ta med legen din.

Anonymkode: b9429...ceb

Skrevet

Har også bulimi og opplever det samme til tider , har dog aldri sovnet som følge av det. Tenker som nevnt over at det kommer av ubalanse i elektrolyttene. 

Anonymkode: 64c0f...7ed

Skrevet

Ja, det er vanlig bli skjelven, svimmel og dårlig etter å ha fremprovosert oppkast; pulsen, elektrolytter og blodtrykket blir ubalansert, og det er en stor påkjenning for kroppen.

Nei, du kan ikke få alvorlige følinger uten å ha diabetes 

Hilsen bulimiker og type 1 diabetiker

Anonymkode: 8eaaf...a76

Skrevet

Det er vanlig å bli svimmel, ør, og skjelven; men ikke det du beskriver med å få bevissthetstap på badegulvet. På tide du tar tak i problemet før du får hjertestans over doskåla! 

Anonymkode: 1170a...b52

Skrevet

Ja jeg fikk ofte følinger etter oppkast, spesielt om jeg hadde spist mye sukkerholdig og jeg hadde spist lite ordentlig mat i løpet av dagen.

Anonymkode: f0bc0...aaf

Skrevet

Kjære trådstarter! 

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som har en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver.

Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har. 

Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...