Gå til innhold

Tips om utpakking av gåver??


Mailin

Anbefalte innlegg

Hei!!

Eg og min kommande mann er litt ueinige om korleis opninga av gåvene skal foregå, så eg lurt på om de der ute har erfaringar å dele med oss.

Eg er van med at nokon hjelparar/gjestar som er nære vener eller familie opnar gåvene, "danderer" gåvebordet og har oversikt over kva gåver som kjem frå kven.

Min kjære vil at me opnar sjølv, både fordi han synest det vil vera koseleg, og fordi det er jo våre gåver, og difor følest det feil for han at andre skal opna dei.

Er det nokon som har erfaring med dette?

Kunne det vore ein idè å opne gåvene "live" frå dei gjestane som er der, men at resten vert opna av andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg ville ikke ha åpnet gavene selv. De kommer faktisk i andre rekke denne kvelden, og blir liksom ikke såååå viktig akkurat da. Mye koseligere å se på de i ro og mak i dagene etterpå. Vi fikk noen til å åpne de under middagen, og det var kjempegøy både for gjestene og oss å gå å titte litt på gavene etterhvert under festen.

Men fikk så utroolig mange gaver, at vi enda ikke har fått sett ordentlig på dem enda det er 3 uker siden bryllupet. Må rydde plass i leiligheten først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hadde pakkeåpnere som skrev ned og satte ut gavene på bordet. Skulle vi gjort det selv hadde vi ikke hatt tid til middagen..

Utpakkerne begynte nemlig å pakke ut gavene mens vi var å tok bilder...

Skjønner ikke helt hvordan mannen din tror at det skal bli tid til å pakke ut selv????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke pakk ut gavene selv! Det har dere rett og slett ikke tid til. Vi hadde 2-3 tanter som pakket opp i nærmere 2 timer. Også er det som noen tidligere skrev, at gavene kommer litt i annen rekke denne dagen, for det er så veldig mange inntrykk og mye som skjer. Men det er kjempekoselig å kose seg med å plassere alt i heimen mens du studerer det nøye i ukene etter bryllupet :-)

Må fortelle at jeg fikk en aldeles overveldende reaksjon på våre gaver. Jeg skulle se på dem først etter middagen, da de sto i et annet rom. Og da jeg kom bort til gavebordet fikk jeg kjempeklump i magen og tårer i øynene! Det var så mye, og så mange, og så flott! Også klarte jeg ikke helt å tro at alt det der var til oss!! Hva hadde vi liksom gjort for å fortjene det?! Helt snålt, altså! Men gøy var det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at det er noen som velger å IKKE åpne pakkene på festen, men åpne dem selv kvelden etter.

Personlig ville jeg hatt noen til å åpne dem på festen, det er alltid hyggelig for gjestene å se på gavebordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før vi giftet oss var hadde jeg så lyst til at vi skulle åpne gavene våre selv, men jo mer vi planla og tenkte på dagen vår, jo mer sikker ble jeg på at vi ikke skulle åpne gaver selv. Tror vi hadde 2 gaveåpnere som åpnet gaver i over 1 1/2 time. Og det rekker man rett og slett ikke å gjøre selv, da bør man iallfall sette av god tid til det enten før eller etter middagen. Må også si at vi ikke hadde noe stort bryllup, men det kommer alltid en masse gaver fra mennesker man ikke hadde regnet med.

Personlig ville jeg uansett foretrukket og hatt mer tid til å snakke med gjestene enn å åpne gaver. Dessuten er det jo ikke så praktisk med gaveåpning når man har en stor og hvit brudekjole...man blir fort litt ekstra møkkete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Sier meg enig med de andre her.... det vil ta opp veldig mye tid aa skulle pakke opp gavene selv.. tid som man heller kanskje vil ha med gjestene som tross alt er der for aa ta del i dagen deres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men det kommer jo kanskje litt an på hvor mange gjester/gaver man har også da. Hvis det er ganske få er det kanskje ikke noe problem(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei blomsterpiken :D

Hos oss blir gavene som kommer pä dagen tatt imot av personale hvor vi skal holde festen, men vi har spurt ett vennepar av oss om ä äpne dem og holde orden i hva som er fra hvem. (Gavene blir nummeret og det blir skrevet opp i en bok hvem det er ifra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augustbrud02_
Hvem spør dere om åpne gavene ? Jeg vet ikke helt hvem jeg kan spørre om denne tenesten.

Vi spurte tanten min og min manns søster til å hjelpe oss. Ellers kan man jo spørre søskenbarn, venner eller annen familie som kommer i bryllupet om devil hjelpe dere litt. Jeg synes iallfall det hadde vært stas om jeg fikk lov til å hjelpe til med slike ting i andres bryllup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde to tanter til å pakke opp i vårt bryllup, og da min manns fetter giftet seg, fikk jeg pakke opp! :)

Jeg kjøpte to pakker (á to ark) klistremerker me dnummer fra 1 - 99. Så satt vi en lapp på kortet og en lapp på gaven(e). Lett og holde oversikt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte to venninder, som var invitert i bryllupet. De kom begge uten følge, så det var naturlig å velge de. De tok utfordringenpå strak arm, kjøpte inn klistrelapper og loddbok - for å gjøre jobben lettere.

Dessuten ble de glad for å bli spurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Er det ikke vanlig at en del presanger blir sendt hjem til brudeparet eller brudeparets familie før selve bryllupet? I såfall får jo brudeparet pakke opp noen presanger selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var to venninner som pakket opp, skrev ned og danderte utover.

Vi holdt på i 3-4 timer, så vi trengte tiden, og i tillegg kom det gaver fra de som kom til kaffe.

Vi hadde en lapp til kort, en til gave og en til en evetuell eske.

Det er lurt slik at de finner igjen rett eske når de skal pakkes ned igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi hadde fire venninner av meg til å åpne gaver og de holdt på i tre timer, så jeg vil absolutt anbefale at dere ikke åpner gavene selv!!! Det er kanskje heller ikke så lurt at de som åpner gaver er invitert til middag siden åpningen ofte tar ganske lang tid (det er veeeldig viktig at de tar seg god tid til å skrive ned hva som er fra hvem!!!!). Jeg er enig med noen av de andre som har skrevet inn her: Jeg ville heller bruke tid på gjestene enn på gavene akkurat denne kvelden, og så heller sette meg ned i ro og mak dagen etter og se på alt det fine vi hadde fått. Dersom dere skal åpne gavene foran gjestene, tror jeg fort det kan bli kjedelig siden dere må skrive ned navn etc. mellom hver åpning. Men jeg ville absolutt ikke ventet med å åpne gavene til dagen etter, da mange av gjestene synes det er koselig å rusle rundt og titte på presangene. Og selv om gavene absolutt ikke er hovedsaaken denne dagen, kan dere bare glede dere, for folk finner så utrolig mye flott å gi. Jeg ble helt rørt over å se alt det flotte folk ga oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg pakket opp i min søsters bryllup. Dvs. at jeg førte alt inn i boka, og et par-tre til pakket opp.

Det var IKKE uvanlig mange presanger, og vi holdt på i over 2 timer. I mitt eget bryllup har jeg mer lyst til å hilse på gjestene enn å stå og rive av papir. Det blir ikke tid til å se på gavene når man bare må hive seg over den neste!!! Da er det bedre å kunne kikke i ro og fred senere på kvelden.

Vi hadde hvite små klistremerker (kjøpte en pakke med ca 1000!!), og disse skal vi bruke i mitt bryllup også. Veldig lurt med ett på gaven, ett på kortet og nummer i boka. Så puttet vi et på eskene som ble plassert under gavebordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste gjest skrev: det er kanskje ikke så lurt at de som pakker opp gavene kommer til middag, for det tar lang tid.....

Men husk på å gi dem litt mat iallefall, for en blir jammen sulten av en slik jobb!

Gjett om jeg har erfart.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde min søster og ei svigerinnt til den jobben.

Vil si at det er viktig å velge noen som er systematisk og nøye. Kan ikke tenke meg noe mer ergelig enn hvis det blir tull med hva dere har fått fra hvem.

Har selv opplevd å få takkekort med takk for bare halve gaven fordi gave opp-pakkerne slurvet. Vår gave besto av flere deler, og det fikk de ikke med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...