Gå til innhold

DPS tilbud

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

kan fagfolkene på DPS finne ut som man kan ha Aspergers diagnose? Klarer ikke finne utav dette via nettsiden dere

Anonymkode: 7fcfa...76a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvis noen husker hvordan du lekte som barn!

Anonymkode: 15ffd...c51

Skrevet
4 timer siden, theTitanic skrev:

Selvsagt kan de det. 

Nei, de henviser som regel til spesialistteam på habiliteringstjenesten om det er mistanke om asperger syndrom.

Gjest theTitanic
Skrevet
7 timer siden, Gorilla skrev:

Nei, de henviser som regel til spesialistteam på habiliteringstjenesten om det er mistanke om asperger syndrom.

Det visste jeg ikke. I så fall bra. Habu har mer tid og ressurser enn DPS. 

Skrevet

Mener å huske at det er en nevropsykolog som må være med på utredelsen. Da det var snakk om utredning av meg måtte jeg henvises til nevropsykolog hos habiliteringstjenesten. Verken lokale DPS, lokale BUP eller avdelingen jeg var innlagt på hadde lov til å sette diagnose fordi de ikke hadde nevropsykolog ansatt, i følge den ene behandleren min. Den mannen var gal og sa mye feil, så jeg er ikke sikker på om det stemmer. Men det kan jo hende. :) 

Skrevet
10 timer siden, Gorilla skrev:

Jeg ble utredet av nevropsykolog som jobber på dps. Så det kommer vel an på om det aktuelle DPS har nevropsykolog eller ikke. 

Anonymkode: 25d60...af0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...