Gå til innhold

Blodgiver og angst symptomer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Er blodgiver og skulle gjerne hatt noen tanker/tips/råd til å skille symptomer på angst og mulig sykdom/utelukkelse fra å kunne gi blod. 
Det er jo selvfølgelig veldige strenge regler for å gi blod, så man skal ikke tappe blod om man f.eks. har forklølelse osv.

Problemet er at jeg ofte har angstsymptomer som ligner, som svimmelhet, kvalme, oppkast, hodepine osv. Hvordan kan/burde en skille disse fra sykdom, vil jo selvfølgelig ikke gi blod om jeg skulle være syk, men så er jeg i realiteten veldig sjeldent syk. Eller burde jeg kanskje bare helst melde meg ut som blodgiver heller for å ikke risikere noe? Vet ikke hvilke konsekvenser det kan få om en person skulle fått blod fra en blodgiver som f.eks var forkjølet eller hadde annen sykdom? 

Anonymkode: e301c...479

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør ikke mottakeren av blodet noe om du skulle være forkjølet når du gir blod. Men du trenger immunforsvaret ditt selv når du er syk, og i en dag eller tre vil du ha littegrann redusert immunforsvar etter å ha tappet blod.

Anonymkode: 4bb01...50d

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det gjør ikke mottakeren av blodet noe om du skulle være forkjølet når du gir blod. Men du trenger immunforsvaret ditt selv når du er syk, og i en dag eller tre vil du ha littegrann redusert immunforsvar etter å ha tappet blod.

Anonymkode: 4bb01...50d

Ok. Det er jo bra, trodde den regelen var for at at pasienten som fikk overført blodet kunne bli smittet eller bli påvirket på annen måte. 

Anonymkode: e301c...479

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...