Gå til innhold

Dashcam


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har begynt å bruke dashcam etter at jeg flyttet til en plass der folk kjører som tullinger, kjøpte Aukey Dr02 D som er et sett med to kamera, kabler, og alt som trengs for å montere. Bruker ikke kameraet i bakruten men det i fremruten fungerer helt greit, kvaliteten på video er 1080p 30 fps. Egentlig så vil jeg anbefale et kamera som klarer 1080p 60fps eller 4K 30fps. Det er viktig at kameraet takler alle typer lys og ikke over eller undereksponerer. 

Anonymkode: 91066...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har begynt å bruke dashcam etter at jeg flyttet til en plass der folk kjører som tullinger, kjøpte Aukey Dr02 D som er et sett med to kamera, kabler, og alt som trengs for å montere. Bruker ikke kameraet i bakruten men det i fremruten fungerer helt greit, kvaliteten på video er 1080p 30 fps. Egentlig så vil jeg anbefale et kamera som klarer 1080p 60fps eller 4K 30fps. Det er viktig at kameraet takler alle typer lys og ikke over eller undereksponerer. 

Anonymkode: 91066...0f9

Kan jeg spørre hvor du flyttet til der folk kjører som tullinger? Og hvor flyttet du fra? 

Anonymkode: 1843b...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har begynt å bruke dashcam etter at jeg flyttet til en plass der folk kjører som tullinger, kjøpte Aukey Dr02 D som er et sett med to kamera, kabler, og alt som trengs for å montere. Bruker ikke kameraet i bakruten men det i fremruten fungerer helt greit, kvaliteten på video er 1080p 30 fps. Egentlig så vil jeg anbefale et kamera som klarer 1080p 60fps eller 4K 30fps. Det er viktig at kameraet takler alle typer lys og ikke over eller undereksponerer. 

Anonymkode: 91066...0f9

Tusen takk! Har du kommet i situasjoner hvor du har trengt bildebevis?

Anonymkode: 4a9e1...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har begynt å bruke dashcam etter at jeg flyttet til en plass der folk kjører som tullinger, kjøpte Aukey Dr02 D som er et sett med to kamera, kabler, og alt som trengs for å montere. Bruker ikke kameraet i bakruten men det i fremruten fungerer helt greit, kvaliteten på video er 1080p 30 fps. Egentlig så vil jeg anbefale et kamera som klarer 1080p 60fps eller 4K 30fps. Det er viktig at kameraet takler alle typer lys og ikke over eller undereksponerer. 

Anonymkode: 91066...0f9

Hvorfor bruker du ikke kameraet i bakruten?

Anonymkode: f7f78...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvor du flyttet til der folk kjører som tullinger? Og hvor flyttet du fra? 

Anonymkode: 1843b...7a0

Flyttet fra Norge til Spania.

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Har du kommet i situasjoner hvor du har trengt bildebevis?

Anonymkode: 4a9e1...0bc

Ikke enda, men jeg har sett situasjoner og ulykker der det kunne ha vært greit med videobevis for politiet.

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bruker du ikke kameraet i bakruten?

Anonymkode: f7f78...c4a

Som nevnt over så bor jeg i Spania og her så er lovligheten av dashcam i en gråsone, kamera i bakruten er ikke lov og det er veldig strengt med hvordan videobevis skal håndteres.

Men det er lov å bruke opptak i en privat sammenheng eller laste opp på nettet hvis man sladder ansikter og registreringsnummer.

Anonymkode: 91066...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...