Gå til innhold

stress, spising og lege

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei jeg har i det siste stresset veldig mye og har da nesten ikke spist noe.

jeg skal til legen i morgen. hva kommer hun til å sjekke?

Anonymkode: ee16a...616

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du til legen? Fordi du ikke har spist? Vil tro hun kanskje tar blodprøver og ber deg om å stresse ned. 

Anonymkode: aa9e3...2d7

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hei jeg har i det siste stresset veldig mye og har da nesten ikke spist noe.

jeg skal til legen i morgen. hva kommer hun til å sjekke?

Anonymkode: ee16a...616

Hun kommer til å sjekke i forhold til det du gav som bakgrunn da du bestilte timen din. Er jo ikke som om leger kaller inn folk for helsesjekk. 

Anonymkode: a9416...88c

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir undersøkt for årsak til at time er bestilt... Dersom lege ser jeg har gått ned i vekt tar legen det opp meg med.. men det er fordi lege. Er kjent med at jeg i perioder ikke spiser/ spiser lite...

Anonymkode: acaad...2e5

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir undersøkt for årsak til at time er bestilt... Dersom lege ser jeg har gått ned i vekt tar legen det opp meg med.. men det er fordi lege. Er kjent med at jeg i perioder ikke spiser/ spiser lite...

Da er det bra at legen spør. Du bør fortelle hvorfor. Siden du er bekymret for dette antar jeg at du har anorexia og ikke vil bli spurt? Da er det bra legen følger med. Gi heller legen muligheten til å hjelpe deg med det som egentlig er det vanskelige du sliter med. Det høres ut som du har en fin lege som kommer til å følge deg opp. Husk, legen vil det beste for deg. Vær ærlig og be om hjelp.

Anonymkode: bab48...8c1

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det bra at legen spør. Du bør fortelle hvorfor. Siden du er bekymret for dette antar jeg at du har anorexia og ikke vil bli spurt? Da er det bra legen følger med. Gi heller legen muligheten til å hjelpe deg med det som egentlig er det vanskelige du sliter med. Det høres ut som du har en fin lege som kommer til å følge deg opp. Husk, legen vil det beste for deg. Vær ærlig og be om hjelp.

Jeg har ikke anoreksi, men går ned i vekt i forbindelse med annen psykisk lidelse og vektnedgang er en av de synlige symptomene. Jeg følges opp 2-3 ganger i uka av lege+ 2 ganger per uke hos behandler... så jeg blir passet på og tilbudt mer hjelp enn jeg klarer å ta i mot hele tiden..

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke anoreksi, men går ned i vekt i forbindelse med annen psykisk lidelse og vektnedgang er en av de synlige symptomene. Jeg følges opp 2-3 ganger i uka av lege+ 2 ganger per uke hos behandler... så jeg blir passet på og tilbudt mer hjelp enn jeg klarer å ta i mot hele tiden..

Hvorfor er du da bekymret for hva legen vil spørre deg om?

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du da bekymret for hva legen vil spørre deg om?

Det er ikke TS. 

Anonymkode: 1cde5...30c

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså du blir sjekket opp av lege og behandler hver eneste dag hver uke? 

Anonymkode: 4e87f...61d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...