Gå til innhold

Kvantumsrabatter, miljøvern og faenskap


sumyherbst

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg var i dag på apoteket for å kjøpe en grønnsåpe, og fikk beskjed om at jeg fikk 40% på såpen hvis jeg tok med et annet valgfritt produkt fra såpe- og hudpleieseksjonen. Jeg tok en rask sveip over for å se om det var noe interessant der, men ruslet videre og betalte.

Jeg irriterer meg over dette. Jeg og har gått på sånne tilbud før og kjøpt noe jeg ikke trenger og som blir stående på badet til det kastes. Det samme har nok samtlige som leser dette innlegget. Samtidig lever vi i en tid hvor privatbilen nærmest fases ut, fortau brøytes dårlig for å spare miljøet (MDG styrer her i Oslo, nemlig) og det skal brukes penger på kjøttfrie dager. Samtidig går handelsstanden nærmest fri fra de samme miljøkravene. 

Jeg er overhodet ingen forbudsmann. Jeg er tilhenger av priskrig, fri økonomi og alt det der. Men jeg ser også at vi kjøper og kaster mye mer enn det som er bærekraftig. Jeg vil heller ha litt flere restriksjoner enn å rydde ut menneskeheten. Så hvorfor tar ingen til orde for å forby dette? 3 for 2, kjøp stor forpakning og spar penger osv. Det fører jo bare til overforbruk og kasting. 

Det er mulig jeg er farget av å bo i Oslo som har et vanvittig miljøfokus. Jeg vet at slekt i Finnmark kjører til butikken (hele året, ikke skyld på vinteren), en strekning som er kortere enn den jeg må gå for å komme meg til t-banen om morgenen. 

Jeg savner bare at denne problematikken i det minste diskuteres litt. Tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...