Gå til innhold

Det motsatte av wingman

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet ikke om folk ødelegger bevisst, eller om det bare er det at man ikke skjønner. 

Har en kompis og tidligere kollega som stadig må informere andre om hva jeg jobber med, og som han jobbet med tidligere. Veldig enkel og repeterende jobb, dårlig betalt og temmelig lavstatus. Noe jeg prøver å holde helt tyst om i sosiale sammenhenger der enkelte ikke vet hva jeg jobber med.

La oss si at det er å telle/sortere skruer og that's it. Da kan han være så spesifikk som det, mens jeg kanskje ville sagt at jeg jobber innen logistikk eller formulert meg på en måte som ikke avslører at dette handler om å telle/sortere skruer (bare et eksempel, jobber med noe helt annet). Jeg har også fortalt ham at jeg har andre arbeidsoppgaver nå, som han ikke hadde, som gjør jobben litt mer ålreit, men det nevner han ikke når han absolutt må fortelle andre om hva jeg jobber med. Jeg har blitt plukket ut, blant "skruetellerne" (som bare gjør denne ene oppgaven), til å gjøre mer krevende oppgaver, jeg er med på kundemøter, blitt valgt ut som en erfaren arbeider når virksomheten skal spørres ut og sertifiseres osv.

Sist vi var ute på byen var det veldig påfallende at de som satt rundt bordet vårt var mye eldre enn alle andre i lokalet. Jeg sa det til ham slik at ingen andre hørte det, men så presterte han å informere dem om at vi snakket om aldersforskjellen. De andre må/kan da ha tenkt at jeg/vi anser dem som gamle, kjedelige, uinteressante osv. Takk skal du ha... 

Vi er i et miljø og møter noen av de samme menneskene noen ganger i året, og han vil gjerne ha meg med hver gang, men så mye som han har sabotert frister det bare mindre og mindre. Hvis han har ødelagt for meg helt bevisst, så bør han jo skjønne at jeg kanskje blir nødt til å trekke meg ut etter hvert. Og han er ikke typen til å dra uten meg. 

Jeg bør kanskje si noe til ham om dette, men på en forsiktig måte. I hvert fall gi ham klar beskjed om at han ALDRI skal nevne hva jeg jobber med uten å bli spurt, og hvis han blir spurt får han bare si "logistikk, men usikker på nøyaktig hva han gjør nå for tiden". Mistenker bare at han heller sier disse tingene når jeg er borte i noen minutter. Et såpass stort problem at dersom jeg blir kjent med nye mennesker, så må jeg prøve/vurdere å holde ham unna. 

Dette er et miljø der de fleste er single. Derfor er dette ekstra irriterende. 

Anonymkode: 41d61...6da

Videoannonse
Annonse
Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet

Hva gjør at du henger med denne fyren? Han høres skikkelig kjip ut.

Skrevet
Akkurat nå, BangersBeans&Mash skrev:

Enig. Jeg ville sagt til ham at han ikke skal snakke om meg i det hele tatt, det vil jeg gjøre selv. Han kan prate om seg selv. Klarer han ikke å oppføre seg som en venn og et normalt sosialt oppegående menneske så hadde jeg ikke giddet å gå ut med ham mer. 

• Liker 1
Skrevet

Omvendt av wingman er cockblocker. Det er dessverre flere av sånne folk der ute. Jeg og en dame prøvde å få litt alenetid for oss, men han ene kompisen måtte følge oss overalt som en femte hjul 🤦‍♂️

Anonymkode: a194b...4c1

Skrevet
2 minutter siden, BangersBeans&Mash skrev:

Kjent ham i mange år. Vi er en gjeng som har jobbet sammen tidligere, som gjør ting litt mer komplisert. Disse vet hva jeg jobber med, til en viss grad, så det er ikke disse som skal vite minst mulig. Men er jeg på fest sammen med dem og mange nye mennesker, så kommer han nok til å nevne dette med jobb før eller senere. 

Er, eller har vært, knute på tråden mellom meg og en annen (som vi er oppgitt over alle sammen, men som likevel får være med iblant) i denne gjengen, som skyldes hans lave sosiale intelligens. Prøver å unngå å få et dårlig forhold til plaprer'n også. 

Skrevet

Hadde en kompis som oppførte seg slik men kuttet han ut. Gidder ikke sånn oppførsel mer.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omvendt av wingman er cockblocker. Det er dessverre flere av sånne folk der ute. Jeg og en dame prøvde å få litt alenetid for oss, men han ene kompisen måtte følge oss overalt som en femte hjul 🤦‍♂️

Anonymkode: a194b...4c1

Dessverre en del kompiser/venninner som bare saboterer, enten bevisst eller fordi de ikke skjønner. 

Skrevet

Problemet hvis du tar det opp med ham, er trolig at da har han enda en ting å snakke om neste gang.  Eksen min var ubehagelig sånn. I møte med fremmede måtte hun stadig bable i vei om meg og mitt. 

Anonymkode: 546a8...5a0

Skrevet

Har en kamerat som er sånn, på sett og vis. På byen skal han liksom flørte, og vil helst dra meg med på det, men han er så sosialt klønete at det bare blir fælt. Av en eller annen grunn tror han det er sjarmerende å prøve å skåle med tilfeldige jenter i lokalet, tippe på hatten (ja, han kan finne på å gå ut med hatt), eller si noe sånt "snakkes senere i kveld". Resultatet er selvagt at jentene griner på nesa og stikker av, mens jeg blir ultraedru på et blunk.

Har prøvd å forklare at metodene hans er fullstendig håpløse, at jeg er ganske uinteressert i sjekking på byen, men han har liksom fått det for seg at sånn skal det være, og at han er en slags wingman for meg.

Han gjør det ikke med vilje, og jeg tipper kameraten til trådstarter også er litt sånn. Han prøver ikke å sabotere, men sliter litt med selvkontrollen og sier det som ramler ham inn, uten helt å registrere hva omverdenen synes om det. Er ikke helt komfortabel med å kutte folk fordi de mangler selvkontroll, men samtidig har jo ærlig talt treffene blitt stadig færre med årene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...