Gå til innhold

Ung uføretilegget


Madebyme94

Anbefalte innlegg

Hei! Hvor lenge måtte dere vente før pengene var på kontoen?
 -    Hvor hvor mye fikk dere?

    - Hvor mange år tilbake fikk dere betalt for ?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Behandlingstiden er 8måneder, men kan ta opp til et helt år før du får pengene! Får du tillegget skal du ha for årene du var på AAP, f.eks. fire år på AAP = fire år tilbakebetaling! Jeg fikk ung ufør i juni og venter fremdeles.

Anonymkode: 4acf6...fcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Behandlingstiden er 8måneder, men kan ta opp til et helt år før du får pengene! Får du tillegget skal du ha for årene du var på AAP, f.eks. fire år på AAP = fire år tilbakebetaling! Jeg fikk ung ufør i juni og venter fremdeles.

Anonymkode: 4acf6...fcd

No va jo det ikke akkurat det jeg spurte om her :P  Jeg vet hva som er behandlingstiden, og jeg vet hvordan alt dette systemet funker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke reglene er forandret så får du etterbetalt for de årene du har mottatt trygd fra NAV. Selvfølgelig hvis det du har mottatt i kroner har vært lavere enn ung ufør har vært/er nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Madebyme94 skrev:

No va jo det ikke akkurat det jeg spurte om her :P  Jeg vet hva som er behandlingstiden, og jeg vet hvordan alt dette systemet funker. 

Men da vet du jo at du får for årene du var på AAP og da! Og du kan fint regne ut hvor mye du vil få...

Anonymkode: 4acf6...fcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da vet du jo at du får for årene du var på AAP og da! Og du kan fint regne ut hvor mye du vil få...

Anonymkode: 4acf6...fcd

Du må jo lese innlegget til ts. Hun spør ikke om hvor mye hun får, men hvor mye andre har fått, hvor mange år de har fått for og hvor lenge folk måtte vente før de fikk utbetalt etterbetalingen. 

Anonymkode: 355e1...721

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da vet du jo at du får for årene du var på AAP og da! Og du kan fint regne ut hvor mye du vil få...

Anonymkode: 4acf6...fcd

 

Jeg vet da for søren hva jeg får :P vet  jeg alt dette. Sett deg ned og ta deg god til til å lese det jeg spør om. Jeg spør om andres erfaringer, hva andre har fått osv! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Belima skrev:

Hvis ikke reglene er forandret så får du etterbetalt for de årene du har mottatt trygd fra NAV. Selvfølgelig hvis det du har mottatt i kroner har vært lavere enn ung ufør har vært/er nå.

Føler ingen lese det jeg spør om, jeg vet jeg får etterbetaling, har jo snakket med nav og fått brev og alt dette der. Jeg spør om andres erfaringer med dette. Hva andre har fått osv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Madebyme94 skrev:

Føler ingen lese det jeg spør om, jeg vet jeg får etterbetaling, har jo snakket med nav og fått brev og alt dette der. Jeg spør om andres erfaringer med dette. Hva andre har fått osv

Kanskje folk ikke vil fortelle hva de har fått. Er jo et rimelig personlig spørsmål. Jeg fikk 90 000 etterbetalt for 8 år på trygd for mange mange år siden.

Anonymkode: 18026...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje folk ikke vil fortelle hva de har fått. Er jo et rimelig personlig spørsmål. Jeg fikk 90 000 etterbetalt for 8 år på trygd for mange mange år siden.

Anonymkode: 18026...1f4

Har ikke tvunget noen til å svare, d var ett spm, og om folk vil svare så er d flott, og viss ikke så gjør jo de ikke d. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med hjelp har jeg regnet ut at det blir ca 190k. Jeg venter jeg også. Min venninne fikk litt over 150k. 

Anonymkode: 0e079...159

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte 6 mnd her. Fikk bare pengene innpå konto og brev to dager senere. De trakk 34% skatt

Anonymkode: e5347...56f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Brukte 6 mnd her. Fikk bare pengene innpå konto og brev to dager senere. De trakk 34% skatt

Anonymkode: e5347...56f

Fikk forsåvidt 170k. For rundt syv år.

Anonymkode: e5347...56f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med hjelp har jeg regnet ut at det blir ca 190k. Jeg venter jeg også. Min venninne fikk litt over 150k. 

Anonymkode: 0e079...159

Håpe du får det snart :) venter i spenning selv 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brukte 6 mnd her. Fikk bare pengene innpå konto og brev to dager senere. De trakk 34% skatt

Anonymkode: e5347...56f

Høre dem trekke 44% i skatt, så der va du heldig! 😄 fikk du baksmell på skatten da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk forsåvidt 170k. For rundt syv år.

Anonymkode: e5347...56f

😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Regner du med å få etterbetalt på de årene du fikk aap TS? Eller år som du ikke var i jobb grunnet sykdommen(e) og som du fikk sosialstønad? Sorry spm utenfor det du spurte om, bare lurer.

Anonymkode: 76d58...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner du med å få etterbetalt på de årene du fikk aap TS? Eller år som du ikke var i jobb grunnet sykdommen(e) og som du fikk sosialstønad? Sorry spm utenfor det du spurte om, bare lurer.

Anonymkode: 76d58...9a4

Bare å spør :)E får ung uføre tillegget , for e fikk ikke det på AAP, e skal ha etterbetaling fra 2012-2019. Men dem trekke jo selvfølgelig 44% i skatt, og litt pga e måtte leve på sosialstønad kun 1 mnd, så d også trekkes fra etterbetalingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Madebyme94 skrev:

Bare å spør :)E får ung uføre tillegget , for e fikk ikke det på AAP, e skal ha etterbetaling fra 2012-2019. Men dem trekke jo selvfølgelig 44% i skatt, og litt pga e måtte leve på sosialstønad kun 1 mnd, så d også trekkes fra etterbetalingen :)

Samme her. Bortsett fra at de trekker ikke fra sosial stønaden (den ble trekt fra på etterbetalingen på AAP). Får bare for halve 2012 da, siden jeg ble 20 det året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Brimi skrev:

Samme her. Bortsett fra at de trekker ikke fra sosial stønaden (den ble trekt fra på etterbetalingen på AAP). Får bare for halve 2012 da, siden jeg ble 20 det året. 

Har du fått eller skal du ha? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...