Gå til innhold

Min sommerbaby


Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

Jeg er 26 år gammel og har hatt lyst på barn i mange år. I sommer gifta jeg og mannen oss, og nå var endelig han klar for barn også! 

Vi har prøvd i fire måneder før det endelig klaffa, og jeg fikk utslag på test allerede 9 DPO. Nå ønsker jeg å opprette en graviditetsdagbok for å skrive litt om mine tanker rundt graviditeten og for å få tida til å gå. 

Første dag i siste mens var 13. Oktober, og ut i fra eggløsningstester og basaltemperatur var eggløsning 30. Oktober. Dermed har det ennå ikke gått to uker en gang fra egget ble befruktet, og jeg er supertidlig i løpet fremdeles. Om jeg regner riktig er jeg i dag 3+6, og på onsdag er jeg fire uker på veg. Om alt går bra skal jeg ha en liten en i slutten av juli!

Jeg har kjent en del symptomer allerede. Magen stikker, murrer, er oppblåst og vond innimellom, puppene er ømme og i går fikk jeg halsbrann. Akkurat når jeg skrev dette måtte jeg også plutselig kaste opp, så der var nok morgenkvalmen et faktum. Irriterende nok kom både frokosten og vitaminene mine opp igjen. Kanskje jeg bør begynne å ta de på kvelden?

Ellers er jeg fremdeles ekstremt tidlig ute. Dagene siden positiv test snegler seg av gårde. Jeg har bare så lyst til å fortelle det til alle! Men jeg tenker å vente hvertfall noen uker til før jeg deler nyheten.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg forbi IKM og er hvertfall 4 uker på vei. Synes det er litt vanskelig å beregne termin da alle apper og terminkalkulatorer foreslår ulik termindato, men det blir jo hvertfall i slutten av juli en gang. 

Kroppen er i aksjon og det skjer mye i magen og i puppene, og det tar på. I går hadde jeg en intens dag med ekstra slit på jobb, og deltakelse på et arrangement på kvelden, som gjorde at jeg ikke var hjemme før 21. Var helt utladet og så "sliten" i magen. Strømpebuksa strammet også på en vond måte, selv om ikke magen har blitt større. Det aller beste å ha på er joggebuksa som er løs i magestrikken 😂 Ellers så føler jeg at jeg har såpass mange symptomer at det kan hende jeg er lenger på vei enn jeg tror. Det kan jo hende tempingen og testene viste feil? 

Jeg har også vært tidlig ute og bestilt time hos jordmor. Ting kan jo skje fremover, men i verste fall får man jo bare avlyse timene. Jeg er positivt innstilt og har en god følelse til svangerskapet. Første svangerskapskontroll hos jordmor blir 29. november, da vil jeg være ca 6+4, og jeg ønsker i tillegg å bestille en tidlig UL før jul for å se at det er liv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke har gått siden positiv test. Det har vært vanskelig å fokusere på jobb og andre ting når jeg bare tenker på det lille «sesamfrøet» i magen. Jeg hååååper bare at alt går bra, og ser sånn frem til en liten juli-baby. 

Jeg fortalte forresten om graviditeten til sjefen min i dag. Tenker det er greit å si i fra med tanke på tilrettelegging og eventuelle fraværsdager. Det er så utrolig hyggelig å fortelle det til folk. Selv om jeg er tidlig i svangerskapet er det så rart å skulle lyve om det. Det er ikke slik at jeg går og sier det på eget initiativ, men her om dagen fikk jeg en forespørsel om vi ville være med på en felles ferie i sommer med noen venner. Da måtte jeg bare si at det passa litt dårlig, siden vi kanskje skulle få et lite tilskudd i familien da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...