Gå til innhold

Spørsmål om trekant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en relativt ny kjæreste og vi er ganske åpne seksuelt. Men han er iblant ganske sjalu av seg. Jeg har f.eks mannlige venner og føler litt at jeg må rettferdiggjøre at jeg ikke ligger med dem, selv om det ikke er noe mellom oss. Har også møtt en kompis/ekskompis av ham og da var han sånn, så du på ham at han ville ligge med deg eller, det er pga sånt vi ikke er venner mer osv. 

Et par ganger har han spurt om jeg kan tenke meg trekant. Det er en sexy tanke. Men jeg har vært ærlig på at jeg ikke tror han vil håndtere det. Det virker ikke som han skjønner hva jeg mener. Jeg mener jeg måtte ha vært ganske idiot som delte sexpartner med en mann jeg allerede vet er sjalu. Han vil så klart ikke være helt med på at han er sjalu. Jeg tenker at han er naiv som tror han skal håndtere at jeg er kåt på og ligger med et annet menneske rett foran ham, når han ikke takler at jeg blei en microanelse sjarmert av en annen mann. Jeg vet jo ikke heller selv om jeg ville takla situasjonen bra, men jeg er ikke sjalu av meg. Føler litt jeg må beskytte ham mot seg selv...

Hva gjør jeg når han spør? 

Anonymkode: c677f...bc2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Alterego666
Skrevet

Fortell ham det du nettopp skrev her.

Skrevet
4 hours ago, Alterego666 said:

Ja, enig. Og siden dere har noen slike prater ferskt i minnet, så kan du være rimelig konkret.

"Husker du når du ville prate om Frank? Vel, hvordan hadde den praten vært hvis vi hadde hatt en trekant med Frank?"

Det er jo to ting:
Han legger seksualitet der det ikke er.
Han synes åpenbart at det ikke er bra dersom det er det.

Når det er sagt, så er det forskjell på om du hadde ligget med kompisene dine enn om du har en trekant med din kjære. Var en tråd her på KG for ikke så lenge siden hvor et ektepar hadde hatt en unggutt med seg hjem. De hadde kost seg alle tre, men madammen hadde våknet tidlig neste morgen og overrasket unggutten i dusjen og de hadde hatt skikkelig heftig sex på badet. Men mannen hadde våknet av lydene og var fly forbanna. Det som for kona var et og samme eventyr var for mannen to forskjellige planeter.

Så det han konfronterer deg på og det han foreslår er to forskjelligen ting.

Men, ja, han virker litt sjalu. Og han burde kanskje tenke seg litt om hvordan han ville følt det i etterkant dersom dere hadde hatt trekant med kompisen hans. Da vet han jo at det er seksuelt ladet mellom dere og han bør helst like den energien og iallfall ikke holde deg ansvarlig for den i negativ forstand.

• Liker 4
Skrevet

Er ikke greia like mye at han vil ha trekant med deg og en dame til? 

Anonymkode: 38b10...cd7

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke greia like mye at han vil ha trekant med deg og en dame til? 

Anonymkode: 38b10...cd7

Jo. Men han forestiller seg nok ikke at det kan bli følelser fra min side, selv om han vet at jeg har levd lesbisk og vært forelska i kvinner.

Jeg synes han er både for naiv og for mistenksom. Vanskelig å manøvrere, synes jeg. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Alterego666 skrev:

Har gjort det.

Derfor skjønner jeg ikke hvorfor han stadig spør. 

Skrevet

8 hours ago, AnonymBruker said:

så du på ham at han ville ligge med deg eller,

Jeg tolka dette til at han fisket etter en mann til trekant. Men det var altså mer for å få en åpning som han kunne vri over til å snakke om å få ei dame med?

Skrevet
Akkurat nå, MuffinStud skrev:

Jeg tolka dette til at han fisket etter en mann til trekant. Men det var altså mer for å få en åpning som han kunne vri over til å snakke om å få ei dame med?

Nei. Han har en (eks)kompis som han mener er tilbøyelig til å stjele damer fra ham. Jeg har møtt ham, da de er i samme vennekrets. Han mente det at ekskameraten visstnok så lystent på meg var typisk ham osv. Jeg kan ha smilt til denne ekskompisen. Men jeg var der som min kjærestes date.

Poenget mitt er at han her og ved andre anledninger har vist seg sjalu. Og jeg skjønner ikke at han ikke ser det selv. 

Både damer og menn har nevnt jevnt som mulige nr 3. Ingen vi kjenner. Men generelt.

Gjest Alterego666
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har gjort det.

Derfor skjønner jeg ikke hvorfor han stadig spør. 

....men han vil helst ha med en kvinne og du en mann? 

Skrevet
10 minutter siden, Alterego666 skrev:

....men han vil helst ha med en kvinne og du en mann? 

Jeg er bifil og er tiltrukket av tanken på begge trekant med begge kjønn. 

Er derimot ikke så veldig tiltrukket av tanken på drama. Som jeg tror dette fort ender i fra hans side. 

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er derimot ikke så veldig tiltrukket av tanken på drama. Som jeg tror dette fort ender i fra hans side. 

Du virker ganske sikker på det, og det er jo en grunn til å holde litt an. 
Grunnen til at jeg spør, er at dersom dere trekker inn en annen kvinne, er vel ikke faren for sjalusi så stor? Men siden du er bifil, så......

Skrevet

En heterofil mann vil vel ikke føle seg truet av en dame uansett. Som bifil kvinne forstår du kanskje ikke det.

Anonymkode: 4b31e...7e5

Skrevet
Akkurat nå, Alterego666 skrev:

..dersom dere trekker inn en annen kvinne, er vel ikke faren for sjalusi så stor? Men siden du er bifil, så......

Tror ikke han egentlig har tenkt så nøye på hva jeg kan tenne på og ikke minst forelske meg i. Selv om han tenner på tanken på meg med ei dame. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En heterofil mann vil vel ikke føle seg truet av en dame uansett. Som bifil kvinne forstår du kanskje ikke det.

Jeg har vært gift med ei dame før, så det er ingen grunn til at damer skulle være "trygge" i som at jeg ikke falt for den vi lå med. 

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke han egentlig har tenkt så nøye på hva jeg kan tenne på og ikke minst forelske meg i. Selv om han tenner på tanken på meg med ei dame. 

Han virker som en som trenger litt bevisstgjøring. Det må bli ditt tunge ansvar om du ønsker å komme noen vei.....😉

Skrevet
1 minutt siden, Alterego666 skrev:

Han virker som en som trenger litt bevisstgjøring. Det må bli ditt tunge ansvar om du ønsker å komme noen vei.....😉

Har tenkt som så at det er enklere å bare droppe det. Men så maser han...

Gjest Alterego666
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har tenkt som så at det er enklere å bare droppe det. Men så maser han...

Jeg forstod deg slik at du også i utgangspunktet har lyst, men at hans sjalusi bremser deg?

Skrevet
3 minutter siden, Alterego666 skrev:

Jeg forstod deg slik at du også i utgangspunktet har lyst, men at hans sjalusi bremser deg?

Kanskje. Tror ikke jeg klarer å kjenne ordentlig etter hva jeg har lyst til og ikke pga han virker sjalu. Synes vi burde jobbe med tilliten i forholdet lenge før det evt åpnes opp. 

Gjest Alterego666
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes vi burde jobbe med tilliten i forholdet lenge før det evt åpnes opp. 

Det er ALLTID en god strategi, trekant eller ei.

Det virker som du har sterke følelser for ham, men at dette er en stor flekk på et ellers hvitt laken. Lykke til med å få bedre dialog og tillit.

Jeg var i et langt forhold hvor jeg ikke ble møtt med tillit, og hvor jeg til slutt sank ned til de lave forventningene.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært gift med ei dame før, så det er ingen grunn til at damer skulle være "trygge" i som at jeg ikke falt for den vi lå med. 

Neida, heller ikke det jeg mente. Ville bare ikke sett det som en trussel likevel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...