Gå til innhold

Bli introdusert for venner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han jeg holder på å date nå, har ikke mange nære venner, og i hvertfall ikke i byen vi bor i (han sier noen venner er flytta pga studier). Han finner på ting med broren sin (som jeg ikke har møtt) og en sjelden gang venner. Han dro feks på en reise med en venn noen uker inn i forholdet vårt, og var med noen på hytte noen uker etterpå. Han har ellers noen bekjente som jeg har truffet (dansekurs). Han har truffet broren min men ikke mine venner ennå. Jeg har mange venner som er nysgjerrig på ham. Men vet liksom ikke hvordan jeg skal spørre om han vil møte venner av meg. Han virker nysgjerrig på hvordan jeg har "klart" å få mange venner. Han liker å finne på ting/hobbier men virker ikke som det så lett blir vennskap. Jeg føler liksom ikke vi er ordentlige kjærester med mindre vi møter hverandre venner eller familie. Men jeg vet liksom ikke hvem vi skal møte fra hans side... han påstår at han "ikke har" venner nå, som nok er litt overdrevent, men han har ikke venner på jobben og jobber mye, og tror ikke han reiser utenbys for å besøke venner særlig ofte. Føler det blir rart å ta ham med til masse venner fra min side og så møte få/ingen fra hans side. Det er veldig ny problemstilling for meg. Med andre kjærester har vi blitt kjent med hverandres venner. 

Anonymkode: df017...f2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er rart med det? Mange voksne; som jobber mye- har gode kolleger, men ikke mange nære venner. Det er mye vanligere enn man skulle tro; og jeg vil anta vanligere enn å ha en masse venner.

Ta han med til dine venner, kanskje får han noen nye bekjentskaper. Respekter også at han ikke har «gode nok» venner å introdusere deg for. Det er nok helt sant, og leit for han.  

Anonymkode: 32fa5...039

• Liker 3
Skrevet

Noen har mange venner, noen har noen få, nære venner. Hva så? Presenter den andre for de dere føler det er naturlig å presentere hverandre for. Jeg møtte akkurat en gjeng av min nye kjærestes venner/kollegaer for første gang i helga.(har kjent hverandre i nesten 5 mnd) Han har ikke møtt noen av mine ennå, ikke fordi jeg ikke vil det eller noe, det har bare ikke passet slik siden de de fleste av de jeg ser på som venner bor litt lengre unna. Ta sånt når det passer seg slik, altså når det er noe som skjer hvor det er naturlig å ta med kjæresten.

Anonymkode: eaccf...43e

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er rart med det? Mange voksne; som jobber mye- har gode kolleger, men ikke mange nære venner. Det er mye vanligere enn man skulle tro; og jeg vil anta vanligere enn å ha en masse venner.

Ta han med til dine venner, kanskje får han noen nye bekjentskaper. Respekter også at han ikke har «gode nok» venner å introdusere deg for. Det er nok helt sant, og leit for han.  

Anonymkode: 32fa5...039

Han har ikke så gode kolleger heller, han er aldri med på sosiale ting i regi av jobben, sier han. Det nærmeste han kommer en slags positive "kolleger" er nok folk han gjør en hobby sammen med (de har jeg møtt). Det er uvant for meg at folk ikke har så mange venner. Jeg er jo ikke sur på ham pga det, overhodet ikke. Men han skjønner ikke helt mitt sosiale liv tror jeg. Har fått masse spørsmål angående hvordan jeg får det til. 

Jeg skal spørre ham om han vil bli med og besøke noen venner av meg. Har jo lyst til å vise ham fram. Jeg håper jo at han kan ha lyst til det. Og at jeg kan møte noen av hans krets etterhvert, enten de er mange eller få. 

Anonymkode: df017...f2a

Skrevet

Dette ødelegger dessverre mange forhold med litt potensiale. Man blir for opptatt av nettverk og status, bevisst eller ubevisst. Må ha nok venner, de rette vennene osv. 

Ser ikke helt hvorfor det er viktig. En fordel å ha et eget liv og ikke bare henge sammen 24/7, men mange som er i overkant opptatt av dette. 

Skrevet

Skremmende vanlig at menn ikke har så mange venner, eller ikke har klart å holde på venne sine.

Anonymkode: d94ca...3e1

Skrevet

Jeg er og blitt sammen med en med få nære venner og jeg elsker det😊 Da kan han bli en del av min gjeng, som består av mange par der mennene er menn jeg tror han vil bli gode venner med😀

Jeg har et stort sosialt nettverk som jeg gjerne inkluderer han i😊

Anonymkode: f5689...91b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...