Gå til innhold

Veien ut av angsten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Oss med angst er ofte snille personer. Vi har gjerne opplevd vonde ting og blitt såret. Vi er altfor snille. Gir mye av oss selv, stiller opp for andre som har det vanskelig. Tar alt innover oss og har vanskelig for å avvise andre, eller ikke være snille nok. Ikke sette grenser nok. Vanskelig for å si fra om noen tråkker oss på tærne. Godtar for mye

Veien ut av denne angsten er å våkne opp. Sette grenser, si tydelig fra når noen behandler oss dårlig. Sile ut dårlige vennskap som suger energi. Si mer nei. Vær raus mot oss selv. Legge bort dårlig samvittighet. Ikke gjør ting du ikke vil, fordi du føler du må. Sette seg i respekt. 

Dette gjorde jeg... angsten gikk fra 100 til 3 

nå er jeg kapteinen i mitt liv. Når en ikke står opp for seg selv, undertrykker egner følelser og sinne så bryter det ut i angst til slutt. 

Ingen fortjener å bli utnyttet. Men folk suger ut det de får om en ikke setter grenser 

Anonymkode: 8400b...6aa

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver å rydde i livet mitt. Tok i går kontakt med en som plutselig sluttet å ta kontakt i hva jeg trodde var et godt vennskap. Spurte rett ut om grunnen, om det er noe jeg gjordt eller om vennskapet bare rant ut i sand....  Nå har jeg angst i 100 og angrer sån på at jeg gjorde det. 

Jeg har generell angst og vet ikke hvorfor jeg har angst anfall. De blir bare fler og fler... Og i dag fikk jeg angst under yoga timen. Ja ja, nå trenger jeg ikke være redd for det i neste yoga time. Det har jo alt skjedd....

Er ganske fortvilet. To anfall allerede i dag. Før kl 1130. Angsten bygger seg opp, også må jeg kaste opp. Oppkaste er blitt en måte å bli kvitt angsten. Veldig negativ utvikling. Litt tvangspreg bulimi...

Anonymkode: 073b5...012

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...