AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #1 Skrevet 10. november 2019 På barneskolen ble jeg daglig mobbet i 4 år. Banket opp, truet og mye skjellsord. Jeg skammet meg over at jeg ble mobbet. Det var fryktelig vondt. Men jeg tok igjen mange ganger. Svarte tilbake, og noen ganger klikket jeg og fløy på han tilbake, grisebanket han og var sterk som en okse pga adrenalin. Men alltid jeg som fikk skylden uansett. Jeg er jente... dette skjedde fra jeg var 9- 13 år andre som har opplevd mobbing? Anonymkode: 52abb...c86 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #2 Skrevet 11. november 2019 Tror de aller fleste har opplevd mobbing i en eller annen form i løpet av livet. Nå som jeg er eldre og vet mer om hva som kan ligge bak, så synes jeg ikke synd på meg selv i det hele tatt, jeg syns synd på den som mobber. Han eller hun har det minst like ille med seg selv, som den personen hen lar det gå utover. En person som har det godt i seg selv og er trygg i en situasjon mobber ikke andre. Anonymkode: ca780...e03
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #3 Skrevet 11. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror de aller fleste har opplevd mobbing i en eller annen form i løpet av livet. Nå som jeg er eldre og vet mer om hva som kan ligge bak, så synes jeg ikke synd på meg selv i det hele tatt, jeg syns synd på den som mobber. Han eller hun har det minst like ille med seg selv, som den personen hen lar det gå utover. En person som har det godt i seg selv og er trygg i en situasjon mobber ikke andre. Anonymkode: ca780...e03 Dette er en myte. Anonymkode: 2e401...076 10
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #4 Skrevet 11. november 2019 For å svare på innlegget. Jeg ble også mobbet, i mange år, og det er nok en del av årsaken til at jeg i dag er uføretrygdet. Mobbing er grusomt, men man får nok ikke knekken på det med det første. Skolen tør/gidder sjeldent å ta skikkelig tak i det. Anonymkode: 2e401...076 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #5 Skrevet 11. november 2019 Jeg har opplevd mobbing, men det var mest utfrysing. Men har også vært noe fysisk. Det er vondt og ødeleggende. Men som en sier lengre opp, det er en grunn til at folk mobber og de har det gjerne ikke så godt selv. Mennesker som har det godt har ingen behov for å gjøre slikt. Jeg har tilgitt de som har mobbet. Anonymkode: 87fe0...cea
Viviann Skrevet 11. november 2019 #6 Skrevet 11. november 2019 Jeg ble også mobbet daglig på hele barneskole, på ungdomskolen og på vidregående. Ingen ville være vennen min og det var hele klassen som mobbet meg. Ble kalt masse stygge ting.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #7 Skrevet 11. november 2019 Jeg ble mobbet hele skoletiden. Tenker ikke så mye på det nå, men hater mobbing og å tilgi mobberne er helt utelukket. Da får de komme og si unnskyld da! Jeg driter i om de hadde det dårlig eller hva som var grunnen til det, det er ikke en god nok grunn. Å gå sammen med andre og plage en annen i ti år, det er faktisk ikke greit. Jeg forstår skoleskyting i den konteksten. (Forstår, ikke aksepterer). Anonymkode: 6ce46...bc7
Jr.Garcon Skrevet 11. november 2019 #8 Skrevet 11. november 2019 (endret) 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror de aller fleste har opplevd mobbing i en eller annen form i løpet av livet. Nå som jeg er eldre og vet mer om hva som kan ligge bak, så synes jeg ikke synd på meg selv i det hele tatt, jeg syns synd på den som mobber. Han eller hun har det minst like ille med seg selv, som den personen hen lar det gå utover. En person som har det godt i seg selv og er trygg i en situasjon mobber ikke andre. Anonymkode: ca780...e03 🤔 For en snodig logikk. Jeg var heldig på barne,ungdoms og videregående og ble egentlig aldri mobbet, men jeg føler likevel ikke noe annet enn rent hat overfor mobbere. Det kunne ikke vært mer uinteressant hvorfor en person mobber, all min empati og sympati stopper i det sekundet han/henne krenker en uskyldig person. Minstekravet til det å være et ok menneske /barn-tenåring-voksen /, er å lære at jeg ikke kan ta MINE issues og problemer ut over helt tilfeldig uskyldige folk. Det er noe man bør lære tiiiiidlig i livet - hvis man er en sånn person som føler det er naturlig/hjelper å spytte på en med-elev og slå til han, fordi ens egen far er fraværende. At det i det hele tatt er et handlingsalternativ for en person viser også at det er en del andre store mangler med oppdragelsen/personen. Pedagogisk pjatt på bekostning av offeret er i alle fall ikke løsningen. Endret 11. november 2019 av Jr.Garcon 2
Gjest Peanut Skrevet 11. november 2019 #9 Skrevet 11. november 2019 Jeg var ei som aldri tok igjen og sikkert derfor «lett» å mobbe. For min del var ikke foreldrene mine «bra nok». Fra 2 klasse barneskolen til nesten ut vgs. Det var et avbrekk på 1 år på ungdomsskolen da jeg fikk meg ei venninne, men hun begynte på en annen vgs enn meg. Utfrysning og fysisk av typen forsøk på kveling, dytte foran bil, ned en trapp, stengt inne på bomberom med beskjed om å dø +++ Er man normal skjønner man som barn at noen ting gjør man for faen bare ikke, vondt hjemme eller ei. Å gå inn for slikt er ren ondskap, man VET hva man gjør. Har seff aldri fått noen unnskyldning. Vil ikke ha det heller. Det vil ikke være verdt en dritt
Tiuren Skrevet 11. november 2019 #10 Skrevet 11. november 2019 23 hours ago, AnonymBruker said: På barneskolen ble jeg daglig mobbet i 4 år. Banket opp, truet og mye skjellsord. Jeg skammet meg over at jeg ble mobbet. Det var fryktelig vondt. Men jeg tok igjen mange ganger. Svarte tilbake, og noen ganger klikket jeg og fløy på han tilbake, grisebanket han og var sterk som en okse pga adrenalin. Men alltid jeg som fikk skylden uansett. Jeg er jente... dette skjedde fra jeg var 9- 13 år andre som har opplevd mobbing? Anonymkode: 52abb...c86 Joda, jeg har blitt mobbet så det holder gjennom store deler av barndommen. Men som deg så tok jeg igjen, lot meg aldri knekke og gjøre til offer. Jeg tror det reddet selvbildet mitt.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #11 Skrevet 11. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble mobbet hele skoletiden. Tenker ikke så mye på det nå, men hater mobbing og å tilgi mobberne er helt utelukket. Da får de komme og si unnskyld da! Jeg driter i om de hadde det dårlig eller hva som var grunnen til det, det er ikke en god nok grunn. Å gå sammen med andre og plage en annen i ti år, det er faktisk ikke greit. Jeg forstår skoleskyting i den konteksten. (Forstår, ikke aksepterer). Anonymkode: 6ce46...bc7 Man tilgir for seg egendel, ikke mobberen del. Anonymkode: 87fe0...cea 1
Mari Y Skrevet 8. desember 2021 #12 Skrevet 8. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 11.11.2019 den 9.46): Dette er en myte. Anonymkode: 2e401...076 Ikke helt, nei. 'Bullying arises from the complexity of children's relationships with family members, peers, and the school community and culture. Families, especially, play an important role in bullying behaviours' https://aifs.gov.au/cfca/publications/children-who-bully-school/export Endret 8. desember 2021 av Mari Y
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #13 Skrevet 8. desember 2021 Mari Y skrev (6 minutter siden): Ikke helt, nei. 'Bullying arises from the complexity of children's relationships with family members, peers, and the school community and culture. Families, especially, play an important role in bullying behaviours' https://aifs.gov.au/cfca/publications/children-who-bully-school/export Tråden er over to år gammel… Anonymkode: 14056...36e
Mari Y Skrevet 8. desember 2021 #14 Skrevet 8. desember 2021 (endret) PS, siden noen nevner skoleskyting: Dette er sammensatt og kan ikke utelukkende kokes ned til mobbing. Det er en vanlig oppfatning at de blir mobbet til de klikker og tar igjen. Realiteten er sammensmelting av sosiale og psykiske problemer. Noen ganger har de også selv vært mobbere, men igjen, det er veldig sammensatt. Det som stemmer er at noe forskning fra FBI hevder at de gjerne har følt seg meget mobba, men jeg leser det slik at det er ikke alltid faglig enighet om dette eller hvor mye det egentlig spiller inn. Skoleskytinger er gjerne veldig sammensatt. Start her: https://www.apa.org/monitor/2017/11/conversation-langman# Endret 8. desember 2021 av Mari Y
Mari Y Skrevet 8. desember 2021 #15 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tråden er over to år gammel… Anonymkode: 14056...36e Det er likevel greit og å påpeke faktafeil, selv om tråden er to år gammel, og er det egentlig noen hensikt og å pirke på dette hele tiden?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #16 Skrevet 8. desember 2021 Mari Y skrev (1 time siden): Det er likevel greit og å påpeke faktafeil, selv om tråden er to år gammel, og er det egentlig noen hensikt og å pirke på dette hele tiden? Ja, det er en hensikt i det når du åpenbart driver å drar opp mange gamle tråder flere ganger daglig! Anonymkode: 14056...36e
Gjest venom31 Skrevet 8. desember 2021 #17 Skrevet 8. desember 2021 Det er flere av oss det. Jeg ble mobbet i barnehagen, barneskolen, ungdomsskolen, videregående og også i voksen alder. Du er ikke den eneste.
Mari Y Skrevet 8. desember 2021 #18 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er en hensikt i det når du åpenbart driver å drar opp mange gamle tråder flere ganger daglig! Anonymkode: 14056...36e De som finner dette problematisk får evt klage. Jeg bestemmer fint selv hvilke tråder jeg skriver i. Om du finner dette problematisk, så lever jeg fint med det, men det bryr meg heller ikke 1
Mari Y Skrevet 8. desember 2021 #19 Skrevet 8. desember 2021 (endret) Og én ting til, du med AnonymBruker, som klager over at jeg drar opp gamle tråder: Det er ikke din oppgave og å legge føringer for andre her inne hvilke tråder de kan poste i eller ikke. Har du et problem så tar du det med admin. At jeg skriver i gamle tråder har du ingenting med, og jeg går ikke inn i diskusjon om dette Endret 8. desember 2021 av Mari Y 1
Mari Y Skrevet 8. desember 2021 #20 Skrevet 8. desember 2021 venom31 skrev (9 minutter siden): Det er flere av oss det. Jeg ble mobbet i barnehagen, barneskolen, ungdomsskolen, videregående og også i voksen alder. Du er ikke den eneste. Mobbing på jobb er et stort problem. Skulle ønske det fikk mer oppmerksomhet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå