Gå til innhold

Motor/kupévarmer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke parkering nærme nok huset til å plugge noe i stikkontakten ute og heller ikke sånn «inngang» til motorvarmer forran på bilen. Er det da noen mulighet for å ha motor/kupévarmer? Har Suzuki sx4. Har veldig lite peiling på bil🙈

Anonymkode: da751...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trenger ikke strøm om du monterer inn en Webasto f.eks. Den bruker litt av strømmen fra bilbatteriet for å drive sirkulasjonspumper osv, varme lager den av drivstoffet i tanken din.

Se her.

Anonymkode: 019a6...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan montere Webasto, men det er dyrt. Du må også passe på å få ladet batteriet tilstrekkelig når den brukes, ellers tappes batteriet og du får ikke start etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp webasto, det er overprisa til hell...... og tilbake. Bestill sånn parking heater kit fra Ebay eller Alibaba eller lignende sider. Da får du med alt av det samme som er i ett webasto system (kanskje med unntak av at varmeren ikke drar drivstoff fra bensintanken, men egen liten dieseltank som er montert under panseret). Du må dog være litt teknisk for å få dette installert, men verksted kan hjelpe. Kjøpte et annlegg for 2 år tilbake som jeg installerte selv, er med fjernkontroll starter annlegget 15min før jeg drar på jobb, kommer ut til varm og isfri bil, aldri hatt noe problemer. 

Anonymkode: a3bd2...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 22.22, AnonymBruker skrev:

Ikke kjøp webasto, det er overprisa til hell...... og tilbake. Bestill sånn parking heater kit fra Ebay eller Alibaba eller lignende sider. Da får du med alt av det samme som er i ett webasto system (kanskje med unntak av at varmeren ikke drar drivstoff fra bensintanken, men egen liten dieseltank som er montert under panseret). Du må dog være litt teknisk for å få dette installert, men verksted kan hjelpe. Kjøpte et annlegg for 2 år tilbake som jeg installerte selv, er med fjernkontroll starter annlegget 15min før jeg drar på jobb, kommer ut til varm og isfri bil, aldri hatt noe problemer. 

Anonymkode: a3bd2...72f

Seriøst. Leste du i det hele tatt HI? Hvordan i all verden tror du at TS skal være i stand til å ordne dette?

Og du er bra gærn som kjøper elektrisk utstyr på alibaba og installerer det i bilen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker
4 timer siden, Trolljeger skrev:

Seriøst. Leste du i det hele tatt HI? Hvordan i all verden tror du at TS skal være i stand til å ordne dette?

Og du er bra gærn som kjøper elektrisk utstyr på alibaba og installerer det i bilen din.

Jeg spesifiserte at jo du må være litt teknisk for å få dette innstallert, men derfor det finnes verksted. Ja, kall meg gjerne gærn, men med CE merket vare fra leverandør + klarering fra eget forsikringsselskap, der jeg sendte bilder over mail av installasjonen til konsulent, som deretter ga meg grønt lys? Så er vi kanskje innafor? Men du som er typen som tror at en bil kommer til å eksplodere fordi en hobby mekaniker har skifta tennplugger kan gjerne for min del kaste 25 lapper for å få verksted til å installere komplett webasto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2019 den 22.46, Gjest AnonymBruker skrev:

Jeg spesifiserte at jo du må være litt teknisk for å få dette innstallert, men derfor det finnes verksted. Ja, kall meg gjerne gærn, men med CE merket vare fra leverandør + klarering fra eget forsikringsselskap, der jeg sendte bilder over mail av installasjonen til konsulent, som deretter ga meg grønt lys? Så er vi kanskje innafor? Men du som er typen som tror at en bil kommer til å eksplodere fordi en hobby mekaniker har skifta tennplugger kan gjerne for min del kaste 25 lapper for å få verksted til å installere komplett webasto. 

Hva slags lugubert verkstad tar ansvar for å installere noe alibaba-ræl i bilen din? Og CE-merking er ingen kvalitetsgodkjenning. Du har nok bare hatt litt flaks om at konsulenten ikke forstod hva alibaba var.

Jeg kjøper heller en bil med webasto fra før av jeg 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...