Gå til innhold

Hadde dere sendt på svømming?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datteren min går i 3. klasse. I morgen har de svømming og hun er skikkelig forkjøla og har vært litt uggen i helga. De rekker ikke å føne håret etterpå, så det ender opp med at hun går ute med vått hår. Vannet er også ganske kaldt.

Jeg er fristet til å sende mld til skolen om at hun står over svømming i morgen. Men, er det hysterisk av meg? Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 24671...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde sendt mail til de andre foreldrene om at du ikke syns noe om at ungene skal gå ut med vått hår i 500000 minusgrader. Da må skolen sørge for tid nok til å føne håret.

Gitt forkjølelsen hadde jeg også sagt at det var helt uaktuelt å svømme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sendt på svømming. Badehette i svømmehallen og i dusjen og lue ute. 

Anonymkode: a80bf...912

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FrodeF skrev:

Er folk helt tilbakestående? Om vinteren lar man ungene bruke badehette så de slipper å løpe ute med vått hår 

Hun bruker selvfølgelig badehette. Men, hun blir våt i håret alikevel.

Anonymkode: 24671...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, FrodeF skrev:

Er folk helt tilbakestående? Om vinteren lar man ungene bruke badehette så de slipper å løpe ute med vått hår 

Her bruker de badehette. Men alle må vaske håret med shampoo før de går ut i bassenget.

Send med en god lue?

Anonymkode: 2265e...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høh? Er det virkelig vanlig å svømme med badehette? Det har jeg aldri sett før..

Anonymkode: f72a9...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, FrodeF skrev:

Er folk helt tilbakestående? Om vinteren lar man ungene bruke badehette så de slipper å løpe ute med vått hår 

Ehh.... Ungene dusjer jo før og etter basseng. Vasker kropp OG håret.

TS: Hadde sendt ungen i basseng. Her har vi minus 25 grader og slik er det jevnt over i flere måneder. Ungene bruker lue og har basseng hver uke 

Anonymkode: 8c493...6ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badehette hjelper ikke. Men dere burde sende med en god lue. Vi hadde da svømming om vinteren, men da måtte vi også ha med oss tykke luer (ikke de tynne hullete greiene). Om hun skal bade når hun er litt forkjølet må du som forelder bestemme. 

Anonymkode: 89ba8...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere prøvd de badehettene som holder håret tørt? De er så grusomt trange at det er mer barnemishandling å tvinge det på barna enn å la de gå ut med vått hår. 

Lue er en fin ting 👍

Er formen grei i morra så hadde jeg latt hu ha svømming. 

Anonymkode: c0482...9ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhhh. Sende mail til foreldre å skape oppstyr for at ungene ikke får føne håret? Jesufader. Ting tar nok tid i garderoben i løpet av en svømmetime. Noen har mer enn nok med å bli ferdig å dusje pluss kle på seg på egenhånd med den tiden de har til rådighet. Tro meg. 

 

Om hun er snufsete og forkjøla er det helt innafor å sende ei melding på den måten dere formidler informasjon på ved deres skole (meldingsbok, sms ol.) At ditt barn skal ikke ha svømming på grunn av forkjølelse. Evt. Snakk med ditt barn om hvor viktig det er å kle på lue og skjerf etter svømmetimen. 

Hilsen lærer på 2. Trinn som har lang erfaring fra svømmetimer. 

Anonymkode: 5ff85...6dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høh? Er det virkelig vanlig å svømme med badehette? Det har jeg aldri sett før..

Anonymkode: f72a9...5e3

Vi brukte det, men det var for å unngå masse hår i basenget vistnok. Vi ble jo kliss våte uansett. 

Anonymkode: 89ba8...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere prøvd de badehettene som holder håret tørt? De er så grusomt trange at det er mer barnemishandling å tvinge det på barna enn å la de gå ut med vått hår. 

Lue er en fin ting 👍

Er formen grei i morra så hadde jeg latt hu ha svømming. 

Anonymkode: c0482...9ae

Hvordan fungerer det når de må vaske håret før de går i bassenget? Er det badehette med føner? 

Anonymkode: 2a9db...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høh? Er det virkelig vanlig å svømme med badehette? Det har jeg aldri sett før..

Anonymkode: f72a9...5e3

Her er badehette påbudt. 

Anonymkode: a80bf...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt der at hvis sønnen min ikke er i form til svømming så er han ikke i form til skole. Så lenge allmenntilstand er god så hadde jeg sendt på svømming, men hvis det er hosting og harking, slapphet osv. så hadde det blitt en sykedag både fra skole og svømming.

 

Anonymkode: 899c1...b33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det var bare helt nytt for meg. Guttene også? Og hensikten er å få mindre hår i bassenget? Er dette noe alle skaffer selv, eller noe skolen/svømmehallen anskaffer? Ikke noe galt med det altså, bare lurer siden jeg aldri har hørt om det før😊

Anonymkode: f72a9...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, det var bare helt nytt for meg. Guttene også? Og hensikten er å få mindre hår i bassenget? Er dette noe alle skaffer selv, eller noe skolen/svømmehallen anskaffer? Ikke noe galt med det altså, bare lurer siden jeg aldri har hørt om det før😊

Anonymkode: f72a9...5e3

Skolen sponser ikke, men her har sporten rabatt på badehette til elever

Mindre hår og hårprodukter, er for å spare penger på vedlikehold. Gjelder guttene og, mange av guttene som bruker utrolig mye gele og spray 😬

Anonymkode: a80bf...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.klassing her. Alle må bruke badehette pga hygiene og de har navn på hodet. Men tror ikke de vasker håret før/etter, det er i såfall valgfritt og min gutt dropper det. 

Anonymkode: 3eeea...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sender ikke forkjøla barn i svømming. Det er å be om at barnet blir syk. 

Anonymkode: 37664...608

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ta sitt tilfelle ville jeg katt datteren avstå fra denne timen.

Ang føner og tid. Er du sikker på at det ikke er pga få tilgjengelige hårfønere i garderoben, at de ikke rekker å føne håret litt? Isåfall ville jeg sendt med en hårføner.

Anonymkode: 212f7...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...