Gå til innhold

Ullkåpe i god kvalitet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!☺️

Jeg er på utkikk etter en god ullkåpe av god kvalitet. Hvor mange % ull bør det være i en ullkåpe, slik at den er ordentlig god og varm? Er 60 % ull bra?

Har dere tips til noen gode ullkåper? Vil helst ha svart farge, bør være ca. knelang (er 1.75 m høy) og gjerne litt feminin i formen (liker litt knyting i livet).  Synes det er så vanskelig å finne! Pris helst under 1700-1600 kr. 

Anonymkode: 7ebc6...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei!☺️

Jeg er på utkikk etter en god ullkåpe av god kvalitet. Hvor mange % ull bør det være i en ullkåpe, slik at den er ordentlig god og varm? Er 60 % ull bra?

Har dere tips til noen gode ullkåper? Vil helst ha svart farge, bør være ca. knelang (er 1.75 m høy) og gjerne litt feminin i formen (liker litt knyting i livet).  Synes det er så vanskelig å finne! Pris helst under 1700-1600 kr. 

Anonymkode: 7ebc6...e03

Jeg kan godt gå opp i pris hvis jeg finner en ordentlig fin en. Når det står innefor 100 % polyester og yttermateriale 100 % ull - betyr det at kåpen er i 100 % ull da ? :)

Anonymkode: 7ebc6...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan godt gå opp i pris hvis jeg finner en ordentlig fin en. Når det står innefor 100 % polyester og yttermateriale 100 % ull - betyr det at kåpen er i 100 % ull da ? :)

Anonymkode: 7ebc6...e03

Ja. Men foret er syntetisk. 

Anonymkode: 1a6a6...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.cosstores.com/en_nok/women/womenswear/coats-and-jackets/coats/product.oversized-belted-wool-coat-black.0768687001.html https://www.stories.com/en_nok/clothing/jackets-coats/woolcoats/product.oversized-alpaca-blend-coat-black.0298475002.html

Du får uansett ikke tak i en kåpe som er skikkelig varm, som en dunjakke. Det er viktigere at du har plass til en tykk genser hvis du trenger det. 1600 kr blir nok litt lite for en ullkåpe. Alpakka er varmere enn ull, så den kåpen er kanskje varmere.

Anonymkode: 0a7c2...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Men foret er syntetisk. 

Anonymkode: 1a6a6...2cb

Er det det som er vanlig, at foret inne er syntetisk?

Hvis det står 100 %  ull yttermateriale, er det maks ullmengde i jakken da? Hva bør man se etter når man leser om stoffmengden?

Anonymkode: 7ebc6...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange % ull det bør være kommer jo litt an på hva resten er. Dersom det er akryl ville jeg styrt unna. For så vidt også andre syntetiske materialer..

Anonymkode: 151dc...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.11.2019 den 18.27, AnonymBruker skrev:

Er det det som er vanlig, at foret inne er syntetisk?

Hvis det står 100 %  ull yttermateriale, er det maks ullmengde i jakken da? Hva bør man se etter når man leser om stoffmengden?

Anonymkode: 7ebc6...e03

Det er helt normalt at innerfôret i en ulljakke/-kåpe er av syntet.

Når det står at yttermaterialet er 100% ull så er ikke det en max mengde, det betyr akkurat det det står: 100% av yttermaterialet er ull. 

Anonymkode: 31d90...8fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt normalt at innerfôret i en ulljakke/-kåpe er av syntet.

Når det står at yttermaterialet er 100% ull så er ikke det en max mengde, det betyr akkurat det det står: 100% av yttermaterialet er ull. 

Anonymkode: 31d90...8fb

Jeg tror kanskje at den som stilte spørsmålet lurer på om den er i tykk ull, eller om ytterstoffet er tynt. Jeg selv savner den slags informasjon, slik at man kan vite om en jakke i 100% ull er tykk nok for vinteren, eller om det er en tynn ullkåpe for sommer-bruk,

Anonymkode: 43fae...0f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2019 den 20.33, AnonymBruker skrev:

Jeg tror kanskje at den som stilte spørsmålet lurer på om den er i tykk ull, eller om ytterstoffet er tynt. Jeg selv savner den slags informasjon, slik at man kan vite om en jakke i 100% ull er tykk nok for vinteren, eller om det er en tynn ullkåpe for sommer-bruk,

Anonymkode: 43fae...0f8

Ja, det var det jeg lurte på. 😊 bør inneforet også være 100 % ull, er det vanlig? 

Når det står yttermateriale er 100 % ull, tenker jeg at jakka er i 100% ull?

Anonymkode: 7ebc6...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...