Gå til innhold

Nars og Mac-sminke?!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen her erfaring med sminke fra et merke som heter Mac eller nars? Er de merkene det samme? Jeg har prøvd sminke fra L’Oréal og Max factor men syns ikke det hjelper like godt på å fremheve kinnene mine og sånn. Syns også det blir litt fort gammelt. Nars og Mac-sminke koster litt mer enn «billigsminke» men er det verdt prisen? 

Anonymkode: c9b13...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke samme merke, men er i Ca ramme prisklasse. Noen av produktene er bra, mens andre er ikke verdt det. 

Anonymkode: 0f1cb...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke samme merke, men er i Ca ramme prisklasse. Noen av produktene er bra, mens andre er ikke verdt det. 

Anonymkode: 0f1cb...033

Hvilken produkter er ikke bra da? 

Anonymkode: c9b13...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken produkter er ikke bra da? 

Anonymkode: c9b13...d23

Det vil være forskjellig for alle. Hudtype feks vil spille inn, men feks er mascara noe som man ikke trenger å bruke mye penger på. Her kommer ofte maybelline godt ut i tester. 

Anonymkode: 0f1cb...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk pengene på hudprodukter, det vil si primer (MACs Prep + Prime er fantastisk), foundation, concealer, highlighter, blush/bronzer og setting spray. Som AB over sier; mascara, eyeliner og så videre er like bra fra billigmerkene etter min erfaring.

Anonymkode: 0be43...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NARS er en klar favoritt her, liker veldig godt laguna bronzer og radiant concealer. Liker også leppeproduktene.

Anonymkode: 7650b...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil være forskjellig for alle. Hudtype feks vil spille inn, men feks er mascara noe som man ikke trenger å bruke mye penger på. Her kommer ofte maybelline godt ut i tester. 

Anonymkode: 0f1cb...033

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk pengene på hudprodukter, det vil si primer (MACs Prep + Prime er fantastisk), foundation, concealer, highlighter, blush/bronzer og setting spray. Som AB over sier; mascara, eyeliner og så videre er like bra fra billigmerkene etter min erfaring.

Anonymkode: 0be43...79c

Ok. Maybelline er ikke noe fint til meg. Jeg får sånne korte stubbete vipper med den. L’Oréal sin er bra. Hva er det? Den prep and prime greia? Vippespray? 

Anonymkode: c9b13...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

NARS er en klar favoritt her, liker veldig godt laguna bronzer og radiant concealer. Liker også leppeproduktene.

Anonymkode: 7650b...3c4

Jeg kler ikke så godt bronse-produkter. Sikkert fin altså. :) 

Anonymkode: c9b13...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dem er dyrevennlige tror jeg, hvis ikke hadde jeg kanskje vært mer interessert.

Nars creamy concealeren er fantastisk, den er ver å prøve. Og de har veldig mange fine gode blusher. Enkelte Mac paint pots er også værdt det.

Ellers finner man nå til dags mye som både er billigere, bedre og dyrevennlig.

Anonymkode: 64a9b...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NARS er en klar favoritt her, liker veldig godt laguna bronzer og radiant concealer. Liker også leppeproduktene.

Anonymkode: 7650b...3c4

Ja den kjøpte jeg fra Mac og den gjorde så jeg ble hvit under øynene. Ikke så fin farge. Valgte nc20. Får velge en et hakk mørkere neste gang. 

Anonymkode: c9b13...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns forresten at disse sminkene her er ganske like? :klo: Ingen forskjell på Mac og nars. 

Anonymkode: c9b13...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja den kjøpte jeg fra Mac og den gjorde så jeg ble hvit under øynene. Ikke så fin farge. Valgte nc20. Får velge en et hakk mørkere neste gang. 

Anonymkode: c9b13...d23

Har du en MAC store eller KICKS i nærheten? Gå dit! De hjelper deg å velge de riktige fargene istede for at du gjetter. Finnes nesten ikke noe verre enn jenter med feile farger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, CabinCruiser skrev:

Har du en MAC store eller KICKS i nærheten? Gå dit! De hjelper deg å velge de riktige fargene istede for at du gjetter. Finnes nesten ikke noe verre enn jenter med feile farger.

Nei. 

Anonymkode: c9b13...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en Nars Bronzer jeg er veldig fornøyd med. Fås ca 100 kr billigere på amerikanske nettbutikker.  Denne:

https://www.kicks.no/nars/makeup/base/bronzer-solpudder/sun-wash-diffusing-bronzer-laguna?gclid=CjwKCAiAh5_uBRA5EiwASW3IavIrug77mF7-PyknJ0oXrfE3IDqXyiwl7aqejB0FMm0TpGS9fy1cIBoC5jkQAvD_BwE

Og fra MAC har jeg bare prøvd blottingpowder og mineralice skinfinish powder som begge er bra.  Leppestiftene er også ok og lukter himmelsk.  Nettopp også fått waterweight concealer men ble veldig skuffet da den fremhevet de ørsmå linjene under øyet med en gang. Ubrukelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ok. Maybelline er ikke noe fint til meg. Jeg får sånne korte stubbete vipper med den. L’Oréal sin er bra. Hva er det? Den prep and prime greia? Vippespray? 

Anonymkode: c9b13...d23

Jeg synes MaxFactor har gode mascaraer, hvertfall ikke noe dårligere enn Clarins, Dior, Lancome osv.

Primer påføres i ansiktet etter fuktighetskrem og før foundation/concealer; det glatter ut huden, gir glød og gjør underlaget jevnt slik at resten av hudsminken sitter mye finere og lengre. Vil anbefale deg å se litt på YouTube/skjønnhetsblogger for sminkeinspirasjon :)

Anonymkode: 0be43...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. 

Anonymkode: c9b13...d23

Det er jo ikke rart det ikke blir pent om du velger feil farge

Anonymkode: 455c4...218

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke rart det ikke blir pent om du velger feil farge

Anonymkode: 455c4...218

Det står at det er riktig farge og det mente de i butikken også men den er nesten hvit på meg. Litt sånn Donald Trump-stil. 

Anonymkode: c9b13...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det står at det er riktig farge og det mente de i butikken også men den er nesten hvit på meg. Litt sånn Donald Trump-stil. 

Anonymkode: c9b13...d23

Den skal være lysere. Jeg bruker NW20. Men må blende godt med foundation i overgangen for at det skal se pent ut. Du kan jo be dem legge i butikk for å se om det er fargen eller teknikken som er feil. På meg får jeg ofte produkter med alt for gul undertone om jeg følger anbefalinger, så prøver alltid direkte på hud i butikk. 

Leppestiftene fra Mac er en favoritt hos meg, prep+prime som allerede nevnt, og øyebrynspennen deres. 

Nars har veldig fine blush og countour farger. Og har også kommet seg veldig på øyeskygger siste årene. Alt av foundations har vært for gult på meg, men vet sheer glow er en favoritt hos mange. 

Anonymkode: 911fd...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...