Gå til innhold

Øvelser til overkropp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å lage et treningsprogram. Hvordan er disse øvelsene for å trene overkropp? Jeg tenkte å kjøpte de en dag og øvelser for underkropp en annen dag. Noe som mangler eller er disse bra for underkropp?


Nedtrekk
Sittende roing
Skulderpress
Sidehev
Benkpress med manualer
Markløft med kettlebell
Dips

 

Anonymkode: b7fb3...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte å lage et treningsprogram. Hvordan er disse øvelsene for å trene overkropp? Jeg tenkte å kjøpte de en dag og øvelser for underkropp en annen dag. Noe som mangler eller er disse bra for underkropp?


Nedtrekk
Sittende roing
Skulderpress
Sidehev
Benkpress med manualer
Markløft med kettlebell
Dips

 

Anonymkode: b7fb3...b01

Synes det ser veldig bra ut, men hvis målet er å belasta bein en dag og overkropp den andre, så ville jeg ha hatt markløft på beindagen.

Så kan du sikkert slenge på noe mer direkte armarbeid (kanskje spes biceps, siden du har dips), men det er ikke noe must. Synes som sagt du har et godt utvalg øvelser her 💪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Pierre Gynt skrev:

Synes det ser veldig bra ut, men hvis målet er å belasta bein en dag og overkropp den andre, så ville jeg ha hatt markløft på beindagen.

Så kan du sikkert slenge på noe mer direkte armarbeid (kanskje spes biceps, siden du har dips), men det er ikke noe must. Synes som sagt du har et godt utvalg øvelser her 💪

Takk for tilbakemelding. Markløft er kanskje mer underkropp ja?

Anonymkode: b7fb3...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tilbakemelding. Markløft er kanskje mer underkropp ja?

Anonymkode: b7fb3...b01

Det er jo en baseøvelse som trener store deler av kroppen. Musklene i ryggen trenes for det meste statisk. Du kjenner tung markløft godt i nakke, bakside skuldre og rygg, men du kjenner det mer i hamstrings og rumpe. Det er en fin øvelse, og det er ingenting i veien for å ha det på overkroppdagen, men om du absolutt skal isolere, så synes jeg den heller hører hjemme på beindagen, ja. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre gode øvelser kan være:

Facepull 

Omvendt roing med stang eller i ringer

Biceps curl

Franskpress

Nedpress 

Og kanskje ha chins eller pull ups som mål? 

Anonymkode: 6de28...e6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Andre gode øvelser kan være:

Facepull 

Omvendt roing med stang eller i ringer

Biceps curl

Franskpress

Nedpress 

Og kanskje ha chins eller pull ups som mål? 

Anonymkode: 6de28...e6a

Takk for gode forslag. Absolutt chips eller pull-ups som mål. Jeg kjører negative og med strikk.

Anonymkode: b7fb3...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode forslag. Absolutt chips eller pull-ups som mål. Jeg kjører negative og med strikk.

Anonymkode: b7fb3...b01

Hvis det er målet anbefaler jeg deg å legge inn liggende roing med stang også. Super skalering av øvelsen! 

Push Ups er forresten også en glimrende overkroppsøvelse jeg bruker ofte. Kjører gjerne det i supersett med knebøy. Føler det har hjulpet pull upsene mine i hvertfall.

Anonymkode: 6de28...e6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...