Gå til innhold

Selge eller beholde kjolen?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Giftet meg 16. august, og har ikke engang fått renset kjolen enda. Det jeg er litt usikker på er om jeg skal selge eller beholde??Noen som har noen synspunkter på dette?

Det var en fantastisk fin kjole, og det kan sikkert være gøy å ta den frem igjen siden, men minnene levr jo på en måte videre på bilder og i hodet.

Tenkte på å selge den også bruke pengene på et smykke eller noe som jeg kan bruke og på den måten få et varig minne, men jeg er litt redd for å angre hvis jeg selger den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tenkt å beholde min kjole jeg!

Kanskje en dag så vil min datter( om jeg får) bruke den?????

Hvis ikke så henger den der da og opptar plass...... NEi det er nok litt av sentmentale grunner jeg beholder den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg leide min kjole og angrer ikke på det i det hele tatt, det er som du sier: du har minnene og du har bilder av kjolen, så hva skal du egentlig med den? Henge den inn i et skap og der blir den hengene... Eller kanskje du er så heldig å då en jente som kan bruke den, men det er jo ikke sikker at den vil være "fin" da, moten endrer seg vet du. Vel, mitt svar er: selg den, du har ikke brukt for den mer, men pengene der i mot kommer vel godt med no etter bryllupet:) Lykek til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag ska behålla min kjole, den är mycket enkel och jag funderar på om den går att använda till en fracktillställning där jag behöver ha aftonklänning. I så fall tänkte jag färga den, eller hitta något plagg /typ en kofta/ som jag kan ha över - så den inte är brud-vit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal selge min. Vet om nok av historier hvor folk har den hengende i skapet i hundre år, til de er dødslei av at den tar så mye plass, og så skal de selge den igjen, og da har den gått av moten og får ikke solgt den... Og det med at datteren skal bruke kjolen, vet også om jenter hvor moren har forventet dette, og hvor det har blitt rabalder når hun ikke har villet. La datteren din få velge selv!

Dessuten er det mye penger, jeg har betalt 10 000 for min, så da regner jeg med at jeg får ihvertfall halvparten igjen. Det er som å legge 5 000 i skapet og aldri kunne bruke dem... NEI - ikke denne jenta. Tenk så skuffa du blir når du har lyst til å prøve den igjen om et år og den ikke passer lenger eller at du (selvsagt) ikke ser like flott ut i den som du gjorde da du giftet deg. Se heller på bildene og kos deg med dem! Jeg vil helst ha minner som tar lite plass. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SELVSAGT skal en eventuell datter bestemme selv om hun en dag vil bruke min kjole. Har vel aldri tenkt å prakke den på noen. For IMAX: ikke alle lager rabalder av sånt!!!

Hadde nettopp en venninne som giftet seg i morens kjole som var over 30 år gammel. HUn endret bittelitt på den og ble nydelig. Begge to syntes det var en ære at kjolen kunne brukes igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Takk for svar - jeg tror jeg bestemmer meg for å selge den - hvis den blir ren igjen da. Leverte dere den til rens? Hører noen snakket om å legge den i vann og vaske den i maskin?? Er litt skeptisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du må ikke finne på å bløtlegge den, eller enda verre, vaske den i maskin! Finn et godt renseri (sjekk litt rundt - f.eks. hør med utleiesalonger, de vet som regel hvilke renserier som er gode), og la fagfolk ordne dette. Det er snakk om såpass store verdier at jeg ikke ville tatt noen sjanser!

Har selv jobbet i brudesalong, og det er stor forskjell på renserier!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket min kjole på 30 grader i maskinen, og den ble like god som ny. Det skal sies at kjolen min er enkel, uten blonder og perler, det er nok ikke alle kjoler som kan legges i maskinen. Hvis du er usikker, eller har mye å tape på det, så ikke ta sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket min kjole på 30 grader i maskinen, og den ble like god som ny.

Så du har tenkt til å gifte deg flere ganger? Jeg trodde det skuespilleriet med brylupper gikk over av seg selv... men jammen tok jeg feil... uff

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco: det finns gott om andledningar till att tvätta en brudekjol annat än att man tänkt att gifta sig igen. Du kan vilja sälja den, ha den kvar som minne (och helst utan såsfläckar då), färga om den för att använda den vid ett annat tillfälle som sällskapskjol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva i all verden var den siste kommentaren der for noe !?!? - tror du man ikke vasker kjolen sin etter at man har brukt den? Betyr ikke at man skal gifte seg flere ganger det vet du. Syns du man bare skal kaste den du da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!!

Skal beholde kjolen min etter bryllupet!! :D For det første kostet den meg bare 2700,-!! For det andre ønsker jeg å beholde den for tenk om min datter ØNSKER å ha mammas brudekjole???Jeg overlater det valget til henne når den dagen kommer, akkurat som at min mamma aldri blanda seg i hva jeg skulle ha på meg!! Min mamma hadde en fantastisk brude-bunad, med rød stakk og hvitt armduk.Hun hadde også en stor krone som veidde over 5 kg(ja mamma sa den var ganske tung å ha på hodet ja!!! :roll: ) Denne bunaden er eiendel i mammas slekt og jeg kunne valgt å gifte meg i den!!

Vel...det er opp til en selv å bestemme om en ønsker å beholde eller selge, men jeg anbefaler å rense den samme hva!!Og bruk for all del renseri!!Så er du sikker på at den ikke blir ødelagt!! :wink:

lykke til da....gleder meg til min dag kommer!!!! :hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...