Viviann Skrevet 10. november 2019 #1 Skrevet 10. november 2019 Hva gjør dere for å holde ut angsten hele tiden? Angsten er der hele dagen lang og jeg vet ikke om jeg skal stå eller ligge eller gå. Angsten spiser meg opp innenfra og jeg er redd konstant. Det var ikke sånn jeg tenkte at livet skulle være. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #2 Skrevet 10. november 2019 Du beskriver akkurat hvordan jeg har det. Jeg synes det er så vanskelig å formulere med ord hvordan angsten oppleves. Jeg har ikke noen gode tips annet enn at jeg prøver å holde ut og håper at det en gang skal gi seg. Anonymkode: 927fc...fa8
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #3 Skrevet 10. november 2019 Prøv å skifte fokus fra at du skal holde ut angsten til en mer aksept av at det er sånn det er. ‘Her er jeg og angsten er her med meg’. Hvis du klarer å være med angsten istedenfor å kjempe mot den så vil den føles enklere. Dette hjelper for meg. Pust gode, dype pust og kjenn at du er der du er, angsten er også der og det er ok at det er sånn nå. Hvis du hele tiden føler og tenker at angsten er noe du kjemper imot og må vekk fra så blir det veldig vanskelig. Det blir en kamp mot deg selv som du ikke kan vinne. Anonymkode: 45888...b76 1
Gjest Warrior Skrevet 10. november 2019 #4 Skrevet 10. november 2019 (endret) Si det. Har sånn en angst selv pga hendelser. Det er så helvetes vanskelig. Har liksom ikke bedt om det. Det hjelper jo å være opptatt med trening, finne på noe med venner osv.. Det har alltid hjelpt meg. Være opptatt med noe. Men sånn som nå, er jeg inni en tøff periode. Hater denne tiden på året. Det gir seg ikke og jeg ser ingen bedring. Det roer seg en liten stund men kommer tilbake hver dag siste ukene. Skjønner ikke dette. Hvorfor det må skje. Angsten er der hele tiden uansett hva jeg gjør og jeg er så redd at det går utover de jeg er glad i. Roping, sinne, smelling på dører, sparking, osv. Det ender ofte i at jeg skader meg for jeg herjer sånn på. Selvfølgelig blir familien min redd å seg meg sånn. Samme med nærmeste venner. Føler meg fæl og får så klart dårlig samvittighet etter hver gang. Det er ikke så enkelt når det står på som verst. Nei det er ikke sånn vi forestiller oss at livet skulle bli. Hvorfor måtte det skje oss. Har ingen annen tips enn å være så mye opptatt som du kan med et eller annet. Trening hjelper litt, dessverre ikke så lenge det hjelper, men hadde nok ikke klart å levd uten trening, vennene mine og familien. Hadde det bare gått an å slå angsten av. Så hadde livet vært så mye enklere. Håper du blir bedre og finner noe som hjelper. Endret 10. november 2019 av Kvelertak
Becka Skrevet 10. november 2019 #5 Skrevet 10. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Prøv å skifte fokus fra at du skal holde ut angsten til en mer aksept av at det er sånn det er. ‘Her er jeg og angsten er her med meg’. Hvis du klarer å være med angsten istedenfor å kjempe mot den så vil den føles enklere. Dette hjelper for meg. Pust gode, dype pust og kjenn at du er der du er, angsten er også der og det er ok at det er sånn nå. Hvis du hele tiden føler og tenker at angsten er noe du kjemper imot og må vekk fra så blir det veldig vanskelig. Det blir en kamp mot deg selv som du ikke kan vinne. Anonymkode: 45888...b76 Dette. Er punkt 1, og vesentlig for ikke være konstant utslitt. Det er tøft, men ikke umulig. Jeg lærte meg dette mot panikk angst, og nå må det også brukes mot "hverdags angsten " som kommer og går i perioder. Men, angst kommer gjerne ikke av seg selv. Går du til noe form for behandling? 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #6 Skrevet 10. november 2019 Fikk nok av å ha det slik, begynte på lykkepiller, og etter noen måneder ble det litt lettere å leve. Nå ser jeg ingen grunn til at man skal plages unødvendig. Anonymkode: 920b2...000
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #7 Skrevet 10. november 2019 2 timer siden, Becka skrev: Dette. Er punkt 1, og vesentlig for ikke være konstant utslitt. Det er tøft, men ikke umulig. Jeg lærte meg dette mot panikk angst, og nå må det også brukes mot "hverdags angsten " som kommer og går i perioder. Men, angst kommer gjerne ikke av seg selv. Går du til noe form for behandling? Ja, jeg går til behandling. Anonymkode: 45888...b76
Gjest #Rasshøl Skrevet 10. november 2019 #8 Skrevet 10. november 2019 Hva med å kontakte fastlegen? Start på medisiner, og etterhvert kan du prøve noe terapi.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #9 Skrevet 10. november 2019 Angst er helt jævlig. En blir så sliten av det. Anonymkode: fb623...6f9
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #11 Skrevet 11. november 2019 Dette med å akseptere angsten, hvordan gjør dere det? Jeg prøver å si til meg selv at det ikke er farlig, bare ubehagelig. Har plutselig fått generell angst og panikk angst. Prøver å puste meg igjennom panikk angsten når jeg kjenner den kommer, men klarer ikke å stoppe den. Føler nesten den blir værre av at jeg prøver å puste den ned. Skal jeg bare la den komme? Jeg kaster opp når jeg er i et anfall.... Har til nå klart å skjerme barna, men dagen i dag er den tøffeste jeg har hatt til nå. Så i dag måtte jeg si at dagen er tøff og at jeg må skjerme med litt. Og at det kan hende de ser et anfall. Klarer ikke å lage middag da jeg kaster opp av matlukt. Søren også, dette er knalltøft. Anonymkode: 7f87c...3b3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå