AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #1 Skrevet 10. november 2019 Jeg fungerer ikke på noen måte for tiden. Bare bittelitt husarbeid gjør at kroppen min er helt mørbanka i flere dager etterpå. I de verste periodene er jeg helt avhengig av å kunne sove på dagtid for å kunne ta meg av barna på ettermiddagen. Jeg våkner opp helt utslitt og med mye smerter. Jeg skal snart ut i arbeidsutprøvning og jeg gruer meg skikkelig! Frykter jeg ikke kommer til å klare å ta meg av barna. Jeg vet jeg er skikkelig heldig som bor i Norge og får hjelp av NAV når jeg først har havnet i denne situasjonen, og at arbeidsrettede tiltak er noe jeg må stille på. Men jeg gruer meg. Livredd for å miste pengene om jeg ikke klarer å møte opp på tiltak. Hvordan gjør man det om man ikke klarer å møte opp på tiltak en dag? Ringer man sjefen på arbeidsplassen man har tiltak på, eller sender melding på min side til saksbehandleren til NAV? Redd for å få mye kjeft, at de blir oppgitte over at jeg ikke alltid klarer å møte opp. Jeg synes de fleste er ganske dømmende og har lett for å himle med øynene og slenge kommentarer når det gjelder usynlig sykdom. Hvor lenge skal man presses på sånne tiltak? Har fått oppfølging av både fastlege og psykolog i flere år da jeg har flere diagnoser og er fortsatt ikke ferdig utredet. Psykologen mener jeg burde søke uføretrygd, men det er vel ikke noe jeg bare kan gjøre selv? Anonymkode: a3739...05f
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #2 Skrevet 10. november 2019 Er det Avklaringstiltak du skal på? Der får du en egen veileder som du forholder deg til. Om du en dag ikke klare å komme deg på arbeidsplassen så må du kontakte kontaktpersonen din der og veilederen din i Avklaringstiltaket. Hele poenget er jo å finne ut hva du klare og hva du ikke klarer. Det du ikke klarer skal på denne måten dokumenteres. Du vil ikke få kjeft for det du ikke orker/klarer. Hele poenget er jo å finne ut av hva du klarer. Du kan ikke søke uføretrygd selv nei. Du må gå igjennom bla arbeidsutprøving. Og det må også ha blitt skrevet en ny AEV og du må være ferdig utredet ev behandlet om det er en mulighet. Søker du nå, så får du bare avslag. Anonymkode: beef3...f93 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #3 Skrevet 10. november 2019 jeg er ute på tiltak nå, etter noen år med utbrenthet. Om jeg ikke kan dra på jobben en dag, så skal jeg varsle både sjefen på arbeidsplassen, og veilederen min. Veilederen min har videre all kontakt med nav, så jeg slipper forholde meg til dem utenom meldekort nå. For meg har det vært helt himmelsk å få være i tiltaket, jeg har blitt møtt så positivt der, de står på for å legge tilrette alt som trengs for meg, og med det har gitt meg tilbake livsgnisten og gitt meg mer energi i hverdagen igjen. Der jeg er har jeg bare blitt møtt med forståelse, og absolutt ikke noe dømmende eller negativt på de tingene jeg ikke har klart mestre. Anonymkode: 6d97a...839 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå