Gå til innhold

Juletigging?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har virkelig lyst til å hjelpe noen som sliter, men jeg klarer ikke fri meg fra tanken om at noen av disse annonsene sikkert er, om ikke oppspinn, så hvertfall veldig overdrevent. Jeg vil jo ikke svare på "feil" heller. 

Så jeg gir til diverse veldedige organisasjoner i stedet. Da får alle "litt". 

Selv om jeg gjerne skulle sponset sydentur på noen som ikke hadde mulighet til å fikse det selv. Faktisk. Bare tanken på barn som får oppleve det for første gang, de stjernene i øynene. 

Anonymkode: 081c7...822

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser noen ønsker seg PS4+spill, skiutstyr, sykkel, pc osv. Ikke så veldig beskjedne ønsker akkurat... 

Anonymkode: 46ebf...b89

Ja, hvis ønskene går i boks, kommer de til å være mye bedre utstyrt enn jeg er, og jeg synes jeg har det jeg trenger og enda litt til. Husker jeg et år så noen som ønsket I-pad til en ettåring. Man får ikke mye lyst til å gi da.

Anonymkode: 95325...622

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får søke hos «hjelp oss å hjelpe», men mulig det ikke er bra nok siden de da ikke får pengene. Ellers så er det flere steder de kan søke om hjelp, så annonse på Finn er unødvendig synes jeg.

Anonymkode: 1f902...edb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser også over hvorfor de legger ut annonser på Finn når de «bare» er ute etter mat og små gaver. Det er jo mange veldedige organisasjoner som deler ut dette gratis rundt jul til folk sol trenger det. Hvorfor kontakter de ikke bare «hjelp oss å hjelpe»  Frelsesarmeen, den lokale kirken og lignende? 

Er også veldig skeptisk til de på uføretrygd som legger ut disse annonsene. I Norge så er trygdeordninger behovsprøvd dvs. at nav gir både barnetillegget og bostøtte hvis trygden i seg selv er lav. Hvis man da likevel ikke greier å ha råd til jul må man rett og slett se på hva man prioriterer økonomisk. Jeg håper inderlig ikke noen av disse annonsørene bruker penger på snus, røyk, alkohol, energidrikk etc. 

Anonymkode: 90041...1e7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Begynte å se litt på de andre annonsene og stusset litt da. En skriver at hun vil hjelpe bestemor. Men så begynner hun å ramse opp masse ting og jeg tenker at julegaver kanskje er noe man dropper da?

Så jeg håper det er noen snille sjeler der ute som kan hjelpe meg med å hjelpe min bestemor 🙂 Hjelp til julemat, evt gavekort til julemat. Og julegaver til barna, evt gaver som passer til 4 jenter i alderen 3, 5, 17 og 18 år og 3 gutter, 1 på 1 1/2 år, 8 og 17 år, som leker, klær, ting som passer aldersgruppene. Ta gjerne kontakt for mer info 😊 Hun sitter mye alene og inne og har lite å fordrive tiden med da hun ikke har råd til å ta seg en kafé tur engang. Men hun liker å strikke og brodere, men har heller ikke råd til å kjøpe noe særlig med broderier og garn Leker, f.eks ting med peppa gris, prinsens ting, Pokemon kort og Pokemon ting, hobby leker, spill, musikk, barneleker til som passer en 1 1/2 åring, Klær, mat, gavekort, evt til matbutikk tas imot med stor takk.

Anonymkode: eb503...5fc

Ja, den henger jo ikke på greip i det hele tatt.

Anonymkode: 55061...78b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg stusser også over hvorfor de legger ut annonser på Finn når de «bare» er ute etter mat og små gaver. Det er jo mange veldedige organisasjoner som deler ut dette gratis rundt jul til folk sol trenger det. Hvorfor kontakter de ikke bare «hjelp oss å hjelpe»  Frelsesarmeen, den lokale kirken og lignende? 

Er også veldig skeptisk til de på uføretrygd som legger ut disse annonsene. I Norge så er trygdeordninger behovsprøvd dvs. at nav gir både barnetillegget og bostøtte hvis trygden i seg selv er lav. Hvis man da likevel ikke greier å ha råd til jul må man rett og slett se på hva man prioriterer økonomisk. Jeg håper inderlig ikke noen av disse annonsørene bruker penger på snus, røyk, alkohol, energidrikk etc. 

Anonymkode: 90041...1e7

Ja, kunne forstått det om det hadde vært AAP eller sosialpenger, men ikke uføretrygd..

Anonymkode: 55061...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 100% alenemor selv, med huslån, bil, studielån, og dessverre på AAP nå pga alvorlig sykdom,mitt livs verste kamp!

De andre foreldrene som er to, ser jo selvfølgelig at mitt barn ikke har råd til lagets trenings drakt, masse fritidsaktiviteter eller å dra på turneringer osv..

I huset har vi 14 grader max for å holde varmen og spare strøm og penger..

Ellers holder jeg kjeft og går med hevet hode gjennom fattigdommen, jeg prioriterer at mitt barn skal ha gode og funksjonelle klær og utstyr, ski osv..

Så lar jeg heller være å gå til tannlege, lege, kjøpe meg selv noe osv, det går fint å gå med 8 år gamle vintersko, selv om de riktignok ikke ser så pene ut!

Snart ryker huser også pga fattigdommen..

Men vi har enda mat på bordet,vi er heldige,store deler av verdens befolkning tatt i betraktning!

Å tigge om penger, det skjer bare ikke!

 

Anonymkode: f35f1...361

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fint hjelpe familier med mat og gaver de vil ha, men IKKE penger. Med en gang noen tigger penger så det som oftest er rødt flagg i seg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynte å se litt på de andre annonsene og stusset litt da. En skriver at hun vil hjelpe bestemor. Men så begynner hun å ramse opp masse ting og jeg tenker at julegaver kanskje er noe man dropper da?

Så jeg håper det er noen snille sjeler der ute som kan hjelpe meg med å hjelpe min bestemor 🙂 Hjelp til julemat, evt gavekort til julemat. Og julegaver til barna, evt gaver som passer til 4 jenter i alderen 3, 5, 17 og 18 år og 3 gutter, 1 på 1 1/2 år, 8 og 17 år, som leker, klær, ting som passer aldersgruppene. Ta gjerne kontakt for mer info 😊 Hun sitter mye alene og inne og har lite å fordrive tiden med da hun ikke har råd til å ta seg en kafé tur engang. Men hun liker å strikke og brodere, men har heller ikke råd til å kjøpe noe særlig med broderier og garn Leker, f.eks ting med peppa gris, prinsens ting, Pokemon kort og Pokemon ting, hobby leker, spill, musikk, barneleker til som passer en 1 1/2 åring, Klær, mat, gavekort, evt til matbutikk tas imot med stor takk.

Anonymkode: eb503...5fc

Synes denne er gjenkjennelig, det er ikke noe som opptar min bestemor mer enn å passe på at barna får gaver til jul. Utrolig sårt for henne at hun ikke kommer seg ut og får kjøpt selv men vi hjelper selvfølgelig. 
 

Samme gjelder en gammel tante vi alltid inviterer. Hun har rusproblemer og pengene går den veien. Hun stresser veldig og er skamfull over ikke å ha kjøpt gaver til barna. Set lettelsen i øynene hvert år, når vi sniker til henne gaver hun kan gi. 
 

Ser absolutt at den situasjonen kan være reell, og at bestemors jul ville blitt bedre dersom hun visste at hun  hadde gaver til barna i familien. 

Anonymkode: c87e2...f06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...