Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Jeg hadde forstått tankegangen til ukrainerne hvis de hadde begått angrepet i konserthuset i Moskva. Er forferdelig at uskyldige sivile dør, er ikke det jeg mener. Men Russland har gått til krig mot Ukraina og gjør så mye jævelskap der at det hadde ikke vært merkelig om noen ukrainere ville gjort det samme i Russland. Hvis Norge ble angrepet av et annet land så tror jeg heller ikke alle nordmenn hadde ville sittet stille i båten for å si det slik.

Anonymkode: 558fa...298

Nå er det ikke greit å gå etter sivile. Men ville også vært galskap av Ukraina å begå terrorangrep i Moskva. Da ville jo ukrainerne bare gjort det enda enklere for Putin å overbevise befolkningen om at krigen bør fortsette i tillegg ville vestlige land sluttet å støtte Ukraina om de begikk slike terrorangrep. 

Skal Ukraina vinne krigen så må de vis at de er mer moralske enn Putin.  

Anonymkode: 1b20c...027

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå er det ikke greit å gå etter sivile. Men ville også vært galskap av Ukraina å begå terrorangrep i Moskva. Da ville jo ukrainerne bare gjort det enda enklere for Putin å overbevise befolkningen om at krigen bør fortsette i tillegg ville vestlige land sluttet å støtte Ukraina om de begikk slike terrorangrep. 

Skal Ukraina vinne krigen så må de vis at de er mer moralske enn Putin.  

Anonymkode: 1b20c...027

Tror ikke det er så enkelt. Putin gjør hva han vil.

Om vestlige land hadde sluttet å støtte Ukraina, er noe helt annet enn det jeg snakket om. Jeg sa bare at jeg hadde forstått tankegangen til ukrainere hvis de hadde begått et slikt angrep mot Russland. Forstått det pga all jævelskapen som foregår i Ukraina, men selv om jeg hadde forstått selve tankegangen så vil jeg ABSOLUTT ikke at et slikt angrep skal skje. Ikke av ukrainere eller noen andre. Det er svært tragisk det som har skjedd.

Anonymkode: 558fa...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Innvandring fra ikke-vestlige land er ikke en berikelse for samfunnet, snarere tvert imot. 

Det finnes bare to kjønn, alle de andre er psykiatri og foreldre som skal gjøre barna sine mer interessante.

Overvekt skyldes i de alle fleste tilfeller mangel på disiplin og latskap. 

Ufør og spesielt ung-ufør tillegget bør reduseres. Da for å øke insentivet for å jobbe.  Er du multihandicappet har du rettigheter og rett på vedtak som sørger for et verdig liv uansett. 

Takk for meg og god natt 🙂

Anonymkode: 521a1...108

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Egenandelen på boliglån burde fjernes får førstegangskjøpere! De fleste som får avslag mangler egenandel men skaffer de den får de lån.. i norge får kvinner får lite barn mener staten, men flere kvinner vil sikre trygghet får et fremtidig barn før de i det hele tatt vil tenke på det.  Å dermed får kvinner barn sent i livet å får dermed mindre barn😂

Barnevernet burde heller ikke ha slik makt i Norge som dem har idag, om et barn sier selv de ikke vil flytte fra foreldre burde det være mer enn nok til at ungen skal bli hjemme! Barnas mening tells dessverre ikke i dagens samfunn og barnevernet i mange tilfeller gjør store feil eller er korrupte. Her er det sinnsykt mye penger som heller kunne gått på eldreomsorg. 

Kommunale og statelige burde dømmes personlig om noe skjer som ikke burde skjedd.

Burde være en egen time på skolen i uken på et halvt års tid som handler om dyrehold å spesielt mye om hundehold. Folk har ikke peiling på hund og det lager farlige situasjoner som kunne vært unngått hadde folk visst bedre.

Fossilbiler burde forsette og bomavgift burde aldri kunne settes på annet enn veien som gjelder. Feks. Kristiansand vil sette bommer over alt da folk ikke har råd til å kjøre motorveien. Ungdommene kjører heller i 130 på den skumle gamle veien enn den nye som er trygg å kjøre i høy fart... 

Treningsenter burde være gratis! Tannlege og dyrlege burde ha samme ordning som legetjenester.

Lønninger burde ligge slik at folk skal kunne leve et greit liv. Altså 18000 i lønn med dagens priser holder ikke.

Man burde betale mindre på veier og innvandring. 

Kvotereglene er latterlige, er flaut å dum staten er.

Narkomaner burde kunne fengsles når dem har ulovlig rus på seg eller i kroppen.

alkoholtest burde være gratis.

Fengselsdom i norge burde minst dobles når det kommer til fysisk vold. Og mennesker som fysisk kan gjøre dyr noe burde ha like stor dom som de som skader et menneske. Får noen som kan gjøre et dyr noe kan også gjøre menneske det samme. 

Finnes kun han og ho. 

Mat burde man få på skolen (1-10.klasse)

Pride har ingenting med barn og gjøre.

Kjønnsoprasjoner og hormoner burde være ulovelig til fylt 21 år.

Ble mye..

Nå vurderer jeg å stille som statsminister😂😂😂

Anonymkode: cc1c7...41f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det har vel ikke skjedd i Norge.. Skjer det så vil det offentlige formelt ta over omsorgen midlertidig mens barnet får medisinsk hjelp. 

Anonymkode: 7bfb6...34e

Nei det er ikke lov i Norge, jeg sier bare at om de kunne bestemt selv, hadde de latt barnet dø

Anonymkode: 9344b...6d0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 17.03):

Dette vil jeg ikke kalle upopulære meninger.

Anonymkode: 4f900...209

Dette mener 90%. Helt enig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Først en mening: innvandring til Norge har vært en berikelse. De har dratt med seg mye fin kultur. Min favorittbydel i Oslo er Grønland. Maten, luktene, utestedene, butikkene. Fantastisk å gå utendørs en sommerkveld.

Så fakta: kriminaliteten i Norge har gått nedover i mange år, inkludert i Oslo. (Mange ser faktisk på det som en upopulær mening.)

Anonymkode: 1418a...e1b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener at Norge har vært idiot med å ta inn så mange innvandrere. Her er et godt eksempel:

«Flere hundre personer demonstrerte mot Israel-kampen på Skagerak arena. Så forsøkte de å ta seg inn på banen. 

I forbindelse med Israel U19s kamp mot Norge U19 på Skagerak Arena demonstrerte flere hundre personer utenfor stadion. Men da kampen kom i gang klokka 15, forsøkte flere demonstranter å komme seg inn på stadion ved å rive opp en port.

– Det er kaos her. Flere politifolk er bevæpnet og har også på seg gassmasker, forteller Vardens mann på stedet.

Demonstrantene startet arrangementet med å vise sin støtte til Palestina, og motstand mot Israel, med flagg, bannere og tilrop.

Men så eskalerte det.

– Det er sendt fyrverkeri mot politiet og også kastet stein. Politiet svarte med pepperspray, sier Vardens mann på stedet» 

…..——————…..
Man tillater jo dette når ingenting får konsekvenser. Ingen av dem som sendte fyrverkeri eller hev stein var nordmenn. 

• Senke den kriminelle lavalder til 7 år. Tro meg, unger ned til den alderen begår lovbrudd. 

• Til nød ta inn flyktninger, men da ikke enkeltpersoner.

• Ikke tillate familiegjenforening, da får man en fjær som blir til 200. 

• Få i stand strengere straffer, kriminalitet mot kvinner og barn må bli mer enn 5 år. 
Drap av et menneske fører til minst 21 år eller hvis det er sjanse for gjentagelse – dødsstraff.

• Bot om man hiver fra seg søppel på gaten, større bot om man setter seg ned og driter. (Norge er et drittland sammenlignet med mange andre)

• Heve grensen for alkohol til 21 år og det samme med førerkort. 

Anonymkode: ae440...a64

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En uke i året bør alle sjefer tvinges til å jobbe på gulvet. For mange mister kontakten med det de bestemmer over. Det skal ikke være mulig å være sjef over et yrke du ikke har lov å utføre selv. Har du aldri hatt førerkort burde du aldri kunne være sjef over en yrkesgruppe som bruker bil i jobb. 

Anonymkode: 2cd9d...b24

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

En uke i året bør alle sjefer tvinges til å jobbe på gulvet. For mange mister kontakten med det de bestemmer over. Det skal ikke være mulig å være sjef over et yrke du ikke har lov å utføre selv. Har du aldri hatt førerkort burde du aldri kunne være sjef over en yrkesgruppe som bruker bil i jobb. 

Ikke helt enig. Det finnes mange dyktige spesialister som er elendige ledere. Typisk på sykehus hvor leger er leder for alt mulig, men de egentlig gir f i faget ledelse. Ledelse er også et fag.

Anonymkode: 4635a...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns alt rundt kjønnsidentitet har gått alt for langt. Det finnes kun to kjønn, identifiserer du deg som begge/flere, så tror jeg du trenger hjelp for å finne ut hva som egentlig er problemet. 

Anonymkode: 09b68...262

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 13.34):

Først en mening: innvandring til Norge har vært en berikelse. De har dratt med seg mye fin kultur. Min favorittbydel i Oslo er Grønland. Maten, luktene, utestedene, butikkene. Fantastisk å gå utendørs en sommerkveld.

Så fakta: kriminaliteten i Norge har gått nedover i mange år, inkludert i Oslo. (Mange ser faktisk på det som en upopulær mening.)

Anonymkode: 1418a...e1b

Innvandrere er dobbelt så kriminelle som nordmenn, halvparten av de er arbeidsledige for livet, i løpet av livet koster de staten 9 ganger mer enn en nordmann.

Anonymkode: 257ad...4fd

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.12.2023 den 22.40):

De som er mest Palestina-venner og for mer innvandring er gjerne de samme som er mest anti til det mange muslimer står for, feks homofili, likestiling osv. 

Anonymkode: efe30...e2c

Jepp.  Det er en forbindelse og selvmotsigelse der jeg aldri kommer til helt forstå. Har lagt merke til det også.  Særlig i f.eks SV. 

Anonymkode: 9c943...541

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wagner skrev (På 10.11.2019 den 20.22):

Hvilket upopulære meninger har du?

- Jeg tror verden hadde blitt et bedre sted om majoriteten av ledere innen alle bransjer og instanser var kvinner. Jeg tror dette ville ført til et varmere, mer tolerant, inkluderende og fornuftig samfunn med færre kriger, mindre kriminalitet og et bedre samhold.

Min grunntanke er at kvinner er dyktigere ledere enn menn. Det er ikke en personlig mening, men en mening som er hentet fra tall og data. Det viser seg nemlig at kvinner er dyktigere til å motivere ansatte. Ansatte yter og presterer bedre med en kvinnelig leder.

Du mener sånn som Erna😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skulle helt ærlig ønske kvinner fortatt kunne gå hjemme og bli forsørget av mannen. Jeg hadde stortrivdes!

Hilsen kvinnelig mellomleder som hater jobben sin.

Anonymkode: 47f65...eea

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ikke helt enig. Det finnes mange dyktige spesialister som er elendige ledere. Typisk på sykehus hvor leger er leder for alt mulig, men de egentlig gir f i faget ledelse. Ledelse er også et fag.

Dvs de må ha kompetanse for begge deler. Både yrke og ledelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, Diry72 said:

Du mener sånn som Erna😄

Erna er ubrukelig

Anonymkode: 852b3...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dvs de må ha kompetanse for begge deler. Både yrke og ledelse.

Ja, det er jo det ultimate selvfølgelig. Men urealistisk på mange arbeidsplasser. Og må jeg velge, ville jeg valgt en leder som er god på ledelse fremfor fag any day.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mange innvandrere rundt oss, noen er ok. Mens andre gir faen i alt. Bryr seg ikke om regler i borettslaget. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...