Gå til innhold

Baltiske kvinner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har Tinder gold, men mest for tidsfordriv. Av og til prøver jeg å sette et nytt sted, bare for å se på responsen, og i dag valgte jeg Riga. Til nå har jeg fått over 60 likes i kveld, mot normalt kanskje en tidel her hjemme.  

Det fikk meg til å tenke litt, hvordan er kvinner fra Baltikum, sosialt og kulturelt?  Er det forskjell på landene? De aller fleste på lista mi er pene, og med skandinavisk utseende. Noen få kan du se at de er russere. Mann 50ish 

Anonymkode: e3ded...29a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok de er vel ikke så forskjellige fra oss...

Anonymkode: 7fbfc...367

• Liker 1
Skrevet

Ute etter pengene dine. Intet mer, intet mindre.

Anonymkode: dfabf...371

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er veldig forskjellig fra oss. Husk at det er svært mange gjestearbeidere fra baltiske land i Norge. Landene er betydelig fattigere enn Norge.

Anonymkode: bc24b...abe

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, du aner altså ikke?  

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er veldig forskjellig fra oss. Husk at det er svært mange gjestearbeidere fra baltiske land i Norge. Landene er betydelig fattigere enn Norge.

Anonymkode: bc24b...abe

Jeg har forsåvidt vært der en gang, for noen år siden.  Landsbygda virket mye fattigere, men Riga by ga jo et vestlig preg. Regner med at forskjellene er større der. Fra andre østblokkland hører vi om mannssjåvinisme, manglende likestilling, vold og alkoholisme,  men hvordan er Baltikum i forhold? 

Skrevet

Jeg har jobbet med flere fra Estland, Litauen og Latvia. Ikke i Norge, men der borte.

De ligger langt bak oss i tid mtp likestilling. For damene der er det fortsatt "status" å gifte seg med rike menn, og dermed gjerne eldre menn. 

Du har rett - det er mange pene damer der. Men også mye fake penhet da - mye sminke og dilldall. Og de er fortsatt der at de ser mer pragmatisk på et ekteskap enn det skandinaver gjør. Mange ser etter å kunne gifte seg til en høyere sosiokulturell status. 

Ikke alle, selvfølgelig! Men det er en viss kulturforskjell der ja.

• Liker 1
Gjest ByeByeLove
Skrevet

Jeg er meget populær blant østeuropeiske kvinner. De liker en litt mer konservativ mann, og roser meg for andre kvaliteter enn det norske kvinner gjør. Afrikanske damer blir helt annerledes igjen. Det er noen fascinerende forskjeller der, altså.

Skrevet

Du vet at russiske og baltiske kvinner er egentlig det samme? 

Anonymkode: 83671...c1e

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Kognosøren said:

Jeg er meget populær blant østeuropeiske kvinner. De liker en litt mer konservativ mann, og roser meg for andre kvaliteter enn det norske kvinner gjør. Afrikanske damer blir helt annerledes igjen. Det er noen fascinerende forskjeller der, altså.

Kvinner er kvinner overalt, og har en dualistisk forplantningsstrategi (alpha fux, beta bux). Så hvis du har lite hell med norske kvinner (som pga høy levestandard er mer på alpha fuxs), men opplever at øst-europeiske kvinner liker en "mer konservativ mann" (les: en som betaler), så ikke vær så naiv at du ikke forstår hvorfor.

Det er ingenting galt ved å beta-buxe så lenge du vet hva du gjør, men ikke tro at det har noe med "andre kvaliteter" å gjøre. De andre kvalitetene du sikter til er bare 'penger'. Og når pengestrømmen først er i gang, da starter jakten på alpha fux på si. Å være klar over dette kan potensielt redde deg fra en meget dyr skilsmisse en gang i fremtiden (og mye utroskap og cuckolding).

Det samme gjelder mannfolk som innbiller seg at kvinner fra Thailand/Filippinene er så mye mer "familieorienterte", "lojale" eller hva det nå enn er menn pleier å overbevise seg selv om. Kvinner er kvinner overalt.

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at russiske og baltiske kvinner er egentlig det samme? 

Anonymkode: 83671...c1e

Egentlig ikke. 

Gjest ByeByeLove
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinner er kvinner overalt, og har en dualistisk forplantningsstrategi (alpha fux, beta bux). Så hvis du har lite hell med norske kvinner (som pga høy levestandard er mer på alpha fuxs), men opplever at øst-europeiske kvinner liker en "mer konservativ mann" (les: en som betaler), så ikke vær så naiv at du ikke forstår hvorfor.

Det er ingenting galt ved å beta-buxe så lenge du vet hva du gjør, men ikke tro at det har noe med "andre kvaliteter" å gjøre. De andre kvalitetene du sikter til er bare 'penger'. Og når pengestrømmen først er i gang, da starter jakten på alpha fux på si. Å være klar over dette kan potensielt redde deg fra en meget dyr skilsmisse en gang i fremtiden (og mye utroskap og cuckolding).

Det samme gjelder mannfolk som innbiller seg at kvinner fra Thailand/Filippinene er så mye mer "familieorienterte", "lojale" eller hva det nå enn er menn pleier å overbevise seg selv om. Kvinner er kvinner overalt.

En av kvinnene var russisk, har doktorgrad, egen leilighet og tjener en knapp million. En annen, fra Litauen, jobbet med regnskap og var også økonomisk uavhengig. Det blir for lettvint å peke på dette med økonomisk og materialistisk fokus. Det er det mange norske damer som har også. "Kvinner er kvinner overalt". Det blir som å høre FrP snakke om kultur. Per Sandberg vil bli kultursjef på Svalbard. Lykke til.

Prøv å ta det med ro. Jeg er fortsatt singel. Selvvalgt - i aller høyeste grad.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har Tinder gold, men mest for tidsfordriv. Av og til prøver jeg å sette et nytt sted, bare for å se på responsen, og i dag valgte jeg Riga. Til nå har jeg fått over 60 likes i kveld, mot normalt kanskje en tidel her hjemme.  

Det fikk meg til å tenke litt, hvordan er kvinner fra Baltikum, sosialt og kulturelt?  Er det forskjell på landene? De aller fleste på lista mi er pene, og med skandinavisk utseende. Noen få kan du se at de er russere. Mann 50ish 

Har selv hatt et forhold til en mann fra Latvia. Noe som går igjen både blant kvinner og menn er at de blir veldig fort fornærmet, de kan reagere på de merkeligste ting, og i tillegg til språkvansker kan det fort bli misforståelser. Er flere av de som faktisk innrømmer selv at de er et surt og bittert folkeslag. De er også veldig opptatt av penger, alt handler om det. Penger er et problem der, og også derfor forbundet med noe som stadig skal krangles om å skape konflikter i mye større grad enn vi er vant til og på en helt annen måte.

Anonymkode: 553ac...78f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...