Gå til innhold

Ny TV, hvilken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny TV, da den jeg har nå er både liten og gammel. Lurer i den anledning på hvilken tv jeg burde gå for? Personlig vil jeg ikke bruke en formue på TV, har derfor satt makspris 8000kr. Beste hadde jo vært og funnet noe enda billigere, som også har grei kvalitet. Den skal være 55", ikke større eller mindre. 

Er det noen som har forslag eller erfaringer? 

Anonymkode: 702e7...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, snoren skrev:

SAMSUNG SMART TV 😄

Er det en spesifikk TV du tenker på? Har vært hos Elkjøp og sett på en 55" der. Samsung 55“ 4K UHD Smart-TV UE55RU6025, denne var visst ikke noe særlig i forhold til hvis man skulle se film/serier over lengre tid f.eks.

- ts

Anonymkode: 702e7...955

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun Philips. Hadde aldri valgt en annen.

Backlightfunksjonen de har er mer enn magisk.

Anonymkode: 72baf...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kun Philips. Hadde aldri valgt en annen.

Backlightfunksjonen de har er mer enn magisk.

Anonymkode: 72baf...dc5

Skal ærlig innrømme å si jeg knapt har sett på Philips. Så dog at Elkjøp har et tilbud på Philips 55" 4K UDH Smart TV 55PUS6554/12 for øyeblikket da. Hva tror du om den? 😊

- ts

Anonymkode: 702e7...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal ærlig innrømme å si jeg knapt har sett på Philips. Så dog at Elkjøp har et tilbud på Philips 55" 4K UDH Smart TV 55PUS6554/12 for øyeblikket da. Hva tror du om den? 😊

- ts

Anonymkode: 702e7...955

Søk opp "Philips Hue tv" på youtube og se de fantastiske fargene en får på veggen:-)

Anonymkode: 72baf...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Søk opp "Philips Hue tv" på youtube og se de fantastiske fargene en får på veggen:-)

Anonymkode: 72baf...dc5

Kan du linke til den tv-en du har, eller en lignende som har sånn funksjon?

Anonymkode: e0bd5...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du linke til den tv-en du har, eller en lignende som har sånn funksjon?

Anonymkode: e0bd5...309

Det er en drøss videoer på tuben. Her er en av de:

 

Anonymkode: 72baf...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søk opp "Philips Hue tv" på youtube og se de fantastiske fargene en får på veggen:-)

Anonymkode: 72baf...dc5

Hvorfor er det kult å få farger på veggen? 

Jeg har aldri prøvd Phillips men må innrømme at jeg ikke skjønner helt poenget med den funksjonen? 

Anonymkode: 39689...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det kult å få farger på veggen? 

Jeg har aldri prøvd Phillips men må innrømme at jeg ikke skjønner helt poenget med den funksjonen? 

Anonymkode: 39689...079

Pga at skjermen virker mye større når man har denne effekten. Fargene i det du ser på blir sendt opp og til sidene på tven og forandrer seg lynraskt samtidig med skjermen.

En kan skru det av og på, eller finne en mellomstilling, alt etter hvor stort og effektfullt en vil at "bakteppet" skal se ut.

Jeg ble blåst sidelengs av hvor flott dette var. Kun Philips på meg heretter:-)

Anonymkode: 72baf...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største fordelen med Philips Ambilight er at den skarpe overgangen fra lyssterk skjerm til "mørk" vegg bak tv'n elimineres. På den måten blir det ikke så ubehagelig og slitsomt for øynene å se på filmer i mørkt rom. 

Men ulempen med Philips er at de har kunstig høy veiledende pris, og det er lett å se seg blind på "40% rabatt" som alle butikkene har med jevne mellomrom. 

Ellers har vel Samsung en relativt bra serie i QE55Q67-serien og oppover. 

Bør vel kanskje avvente kjøp til Black Friday. Erfaringsmessig er det massive salg på Samsung og LG rundt de tider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, newman01 skrev:

Største fordelen med Philips Ambilight er at den skarpe overgangen fra lyssterk skjerm til "mørk" vegg bak tv'n elimineres. På den måten blir det ikke så ubehagelig og slitsomt for øynene å se på filmer i mørkt rom. 

Men ulempen med Philips er at de har kunstig høy veiledende pris, og det er lett å se seg blind på "40% rabatt" som alle butikkene har med jevne mellomrom. 

Ellers har vel Samsung en relativt bra serie i QE55Q67-serien og oppover. 

Bør vel kanskje avvente kjøp til Black Friday. Erfaringsmessig er det massive salg på Samsung og LG rundt de tider

Vil heller si at den største fordelen er at tv virker større uten å være det. Blå himmel blir høyere, eksplosjoner blir kraftigere, grønne enger lengre, osv.

Anonymkode: 72baf...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...