Gå til innhold

Kreft????

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har i ca. 4 uker nå hatt blodig utflod. Men ingen andre symptomer. Har selvfølgelig googlet det og ser det er et tegn for livmorhalskreft. Er redd for å dra til legen. Er ikke redd for å få kreft men redd for at jeg ikke er redd for det. Høres helt dumt ut men. Sliter med depresjon og er nå der at jeg ikke har lyst til å leve. Så derfor ikke redd for å dø. Igjen dumt men vet ikke om jeg vil ha behandling hvis det viser seg at jeg har kreft. Og får da dårlig samvittighet for familien min. Bør jeg dra og få det sjekket eller bare la være? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo sjekke deg om du har f.eks kjønssykdom. Husk at depresjonen din er en sykdom du kan bli frisk fra. Det er sykdommen din som sier du ikke vil leve lengre. Gå til legen og ordn opp i det fysiske og få hjelp for det psykiske.

Anonymkode: a223b...bf5

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo sjekke deg om du har f.eks kjønssykdom. Husk at depresjonen din er en sykdom du kan bli frisk fra. Det er sykdommen din som sier du ikke vil leve lengre. Gå til legen og ordn opp i det fysiske og få hjelp for det psykiske.

Depresjon er en del av bipolar. Blir ikke kvitt den. Og har mye tabletter for den.

Skrevet
Akkurat nå, N-trønderpia skrev:

Depresjon er en del av bipolar. Blir ikke kvitt den. Og har mye tabletter for den.

Men du er vel ikke deprimert hele tiden om du er bipolar?

Skrevet
2 minutter siden, N-trønderpia skrev:

Dra en tur til legen og få sjekket deg. Ta også opp dette med depresjonen din og medisinene. Kanskje det finnes annen og bedre medisin som passer for deg. Vær åpen med legen din og ikke legg skjul på at du sliter.

Ingen skal måtte gå og slite som du gjør nå :klem:

• Liker 2
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar vedrørende spørsmålet ditt om behandling, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre om tankene dine. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen,

Kragebein, adm

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...