Gå til innhold

Ullundertøy i XXL dame


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på leting etter ullundertøy, men å finne noe som tjukk er forbaska vanskelig >.< Jeg er som regel XL i topper og XXL i bukser. Jeg har prøvd å bestille noe fra Stormberg, men det er så varierende størrelser, av og til svømmer jeg i XL topper og av og til er XXXL leggings så små at jeg får de knapt over kneet, ugh. Og på de lokale sportsbutikkene er alt ullundertøy ferdig pakket i bokser og det er ikke mulig å prøve, for de kan ikke åpne pakningen (og sier de vil heller ikke bytte åpnede pakninger). Så, mine med-tjukkaser: Har dere noen anbefalinger på ullundertøy? Jeg er så mye ute med hunden og jeg er lei av å fryse!

Anonymkode: 4db84...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke prøvd ullundertøy fra Janus, men opplever at det meste derfra er veldig smalt - selv i større størrelser. Jeg passer ikke i jakker i xxl hos Stormberg for eksempel. Så gitt opp den butikken.

Kjøpte flere stillongser fra Janus på tilbud hos coop Obs her i høst, de er jeg veldig fornøyd med! Sliter med det samme, ofte er longsene alt for små, men må ned en størrelse i overdel. De hadde enkeltstående deler, så kunne mikse og matche :)

denne - https://www.janus.no/dame/kolleksjoner/janus-design-wool/ull-longs/4322161-484

Anonymkode: 838c0...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er på leting etter ullundertøy, men å finne noe som tjukk er forbaska vanskelig >.< Jeg er som regel XL i topper og XXL i bukser. Jeg har prøvd å bestille noe fra Stormberg, men det er så varierende størrelser, av og til svømmer jeg i XL topper og av og til er XXXL leggings så små at jeg får de knapt over kneet, ugh. Og på de lokale sportsbutikkene er alt ullundertøy ferdig pakket i bokser og det er ikke mulig å prøve, for de kan ikke åpne pakningen (og sier de vil heller ikke bytte åpnede pakninger). Så, mine med-tjukkaser: Har dere noen anbefalinger på ullundertøy? Jeg er så mye ute med hunden og jeg er lei av å fryse!

Anonymkode: 4db84...781

Herre XXL i stilongs kanskje?

Aner ikke disse, men størrelsene går jo til 3XL. https://www.norskuniform.no/ullfrotte-merino-og-netting/675-1845-arctic-tactical-longs-dame-brynje-olivengronn.html#/71-storrelse_tekst-l_large https://www.nordiskfritid.no/products/ullundertoy-longs-100merinoull 

Anonymkode: ff4c8...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Herremodellene (som jeg har prøvd) er alt for korte i livet, for smale og alt for lange i beina. Det siste er jo et mindre problem, siden det er greit å brette opp litt. 

Anonymkode: 838c0...c70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janus passer opp til ca str 52/54. Iris finnes enda større. 
Sporty pluss selger Kari Traa opp i størrelser. 
Det er ofte lov å prøve i sportsbutikk, spør betjeningen. 
 

Stormberg er snodige i fasongen til meg. 

Anonymkode: 66fc7...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Devold?  Er veldig glad i Devold sitt ullundertøy. Bruker L der, og er en ca 42 i klær.

Anonymkode: 29f69...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apotek1 har behagelig ullundertøy i litt større størrelser. 

Anonymkode: 70eed...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går du for Devold. Finnes ikke bedre. Jeg er høy og stor, med lange armer, og klærne er lange både i armer, bein og i lengden på genseren. Anbefales absolutt!

Spør betjeningen om du kan få prøve et sett, selv om de er pakket i esker. (Eller bare gjør det uansett, det gjør jeg.) De vil ha salg, og du kjøper ikke uten at du vet at det passer.

Forresten har jeg kjøpt noen av klærne i herrestørrelse. Bl.a helsetrøyegenseren min. Prøv herrestørrelse om du syns dame blir for lite.

Anonymkode: 4636e...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ByeByeLove

Jeg kan attestere Devolds upåklagelige kvalitet. Det blir en sann nytelse for deg å svøpe deg inn i det de har å by på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Sparkjøp! De pleier ha godt med store størrelser og har mye ullundertøy å velge i. 

Anonymkode: d4ef1...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også på Devold. Men selvsagt prøver man før man kjøper. Bare ta med eskene inn i prøverommet og fiks det selv. Det er jo uansett bare sånne «skuff» esker, så den blir ikke ødelagt av å åpnes. 

Anonymkode: bb3a7...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer i for Devold, og ev. tekststørrelse, men de har stort i damestørrelse, så tror det burde holde.

Anonymkode: b5f8c...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Stemmer i for Devold, og ev. tekststørrelse, men de har stort i damestørrelse, så tror det burde holde.

Anonymkode: b5f8c...0c0

Mente selvsagt herrestørrelse.

Anonymkode: b5f8c...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er stor og bruker Janus sine ullundertøy. Noen ganger herrestørrelse, spesielt til overdel. 

Anonymkode: fac89...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at min lokale sportsbutikk hadde store størrelser i kari trå og Devold så ut som normale størrelse for meg (for jeg druknet i xl og varierer mellom m-xl selv)

Anonymkode: eaa18...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er str 48 og bruker ullundertøy fra Janus. Syns du damemodellen blir for smal er det bare å gå for herremodell. Må bare tipse om joggebuksene i ullfrotte, det beste å ha på seg når det er kald!

Anonymkode: c6992...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aclima, damelongs opp til xxl og unisexlongs opp til 3xl. Veldig bra kvalitet og flere ulike varianter/tykkelser. 

Anonymkode: 359fd...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Lanullva, kanskje? De er blitt min favoritt etter mye prøving og feiling og er veldig elastiske. (Ja, de har andre farger enn på akkurat den linken der ;)

Når det er sagt så har jeg brukt en god del Janus og Devold også og både jeg og de som er vesentlig større enn jeg finner størrelser som passer i de merkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøv Sparkjøp! De pleier ha godt med store størrelser og har mye ullundertøy å velge i. 

Anonymkode: d4ef1...aa0

Enig med deg. Akkurat nå har jeg på meg et sett fra Eva, kjøpt på Sparkjøp. Det er mykt og vamer godt uten å klø. Det er også tøyelige og romslig i størrelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle tips! Dere om har prøvd Janus og Devold; er disse myke og kløfrie? Har ganske sensitiv hud :)

 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Apotek1 har behagelig ullundertøy i litt større størrelser. 

Anonymkode: 70eed...bc6

De går bare opp til XL 😕

 

Anonymkode: 4db84...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...