Gå til innhold

Blir stressa av økonomien


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det å forvente at man klarer å spare noe eller gå i pluss når begge foreldrene studerer fulltid og jobber så godt det lar seg gjøre. Vi har tre barn og nå er jula i anmarsj..... Jeg blir stressa av alle pengene som skal gå- (vi er ganske nøktern altså, men litt ekstra blir det jo i jula) vi har prøvd så gått det lar seg gjøre å spare studielånet for å betale ned på lånet når vi er ferdige. Men nå når begge skal ut i praksis så må vi nok bruke av det, og da føler jeg meg dårlig fordi studielånet ville jeg bruke  på boliglånet slik at vi lettere kan kjøpe oss noe større. Jeg er halvveis i studiene og har jobbgaranti hvor jeg vil tjene 600.000 iåret. Det er også maxlønnen for det yrket.  Er det flere som har studert som voksne med barn og tenkt på de samme tingene.... det viktigste er vel at det går rundt og man ikke må ta opp unødvendige forbrukslån på veien....

Anonymkode: 68e02...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg forstår det riktig studerer dere begge fulltid og jobber noe ved siden av, med 3 barn? Hvis dere får til det uten å gå i minus er jeg dypt imponert. Tror ikke du skal forvente å kunne spare eller betale ekstra ned på boliglånet i denne fasen. 

Dere trenger heller ikke gjøre masse ut av jula når dere er i denne situasjonen. Litt mindre gaver, ikke invitere masse folk hjem som dere må kjøpe inn mye mat til. Selge ting på Finn hvis dere har mulighet.

Anonymkode: db97d...d87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med personen over, det er kjempeimponerende hvis dere begge studerer på fulltid, har tre barn, og jobber litt ved siden av. Ikke stress med studielånet, det er jo der for å hjelpe dere gjennom studiene. Studiene er en investering i egen framtid. 600 000 kr er en god lønn! Dere kan spare til større bolig når dere er ferdig med studiene. :) 

Anonymkode: f2af3...be3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste går i minus når de studerer, sånn er det bare, og det er gjerne ikke noe problem. Studier er en investering. Er du ganske sikker på å få jobb i etterkant, ville jeg ikke vært så bekymret.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...