Gå til innhold

COS-kurs


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har vært på sånt kurs, hva hår det ut på?

 

Jeg vet hva circle of security går ut på, men selve kurset, hva gjør dere der? Holder det ikke å lese om det selv, på egenhånd?

Anonymkode: a7a31...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke gått selv, men pappaen gikk. Han sa de så filmsnutter og hadde diskusjon etterpå. At det viktigste liksom var diskusjonen rundt de forskjellige problemstillingene.

Anonymkode: c3ed7...739

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på COS-kurs via jobben (jobber som lærer). Det var vanvittig lærerikt og noe helt annet enn å lese stoffet selv, men dette kurset ble holdt av psykologspesialist Stig Torsteinson. COS-kurs på helsestasjonen er veldig avhengig av hvem som holder dem, vil jeg tro.

Anonymkode: 67b17...505

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med kurs fremfor enestudie, er muligheten til å drøfte og kunne be om input på ulike situasjoner.

Anonymkode: 27081...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi så filmsnutter og snakket om de etterpå. Også fikk jeg «hjemmelekser». Også hadde de observasjoner med meg og datteren min.

Anonymkode: 327c1...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på filmsnutter og snakket om hva vi så. Ganske nyttig for de med små barn, men jeg hadde ett skolebarn, og fikk lite ut av kurset. Jeg har benyttet meg av PMTO istedet, mye bedre.

Anonymkode: e780b...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær obs på at de går inn på deg og din egen oppvekst. Det er mye snakk om hvordan egen oppvekst og egne erfaringer farger hvordan vi håndterer ulike ting i foreldrerollen. For min del ble kurset farget av egen grums fra oppveksten. Skulle derfor ønske jeg ble gjort oppmerksom på det først. 
Vi var en fin gruppe som diskuterte mye etter de snuttene vi fikk se. Vi ga hverandre tips og råd og delte tankene våre.