Gå til innhold

COS-kurs


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har vært på sånt kurs, hva hår det ut på?

 

Jeg vet hva circle of security går ut på, men selve kurset, hva gjør dere der? Holder det ikke å lese om det selv, på egenhånd?

Anonymkode: a7a31...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke gått selv, men pappaen gikk. Han sa de så filmsnutter og hadde diskusjon etterpå. At det viktigste liksom var diskusjonen rundt de forskjellige problemstillingene.

Anonymkode: c3ed7...739

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på COS-kurs via jobben (jobber som lærer). Det var vanvittig lærerikt og noe helt annet enn å lese stoffet selv, men dette kurset ble holdt av psykologspesialist Stig Torsteinson. COS-kurs på helsestasjonen er veldig avhengig av hvem som holder dem, vil jeg tro.

Anonymkode: 67b17...505

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med kurs fremfor enestudie, er muligheten til å drøfte og kunne be om input på ulike situasjoner.

Anonymkode: 27081...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi så filmsnutter og snakket om de etterpå. Også fikk jeg «hjemmelekser». Også hadde de observasjoner med meg og datteren min.

Anonymkode: 327c1...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på filmsnutter og snakket om hva vi så. Ganske nyttig for de med små barn, men jeg hadde ett skolebarn, og fikk lite ut av kurset. Jeg har benyttet meg av PMTO istedet, mye bedre.

Anonymkode: e780b...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær obs på at de går inn på deg og din egen oppvekst. Det er mye snakk om hvordan egen oppvekst og egne erfaringer farger hvordan vi håndterer ulike ting i foreldrerollen. For min del ble kurset farget av egen grums fra oppveksten. Skulle derfor ønske jeg ble gjort oppmerksom på det først. 
Vi var en fin gruppe som diskuterte mye etter de snuttene vi fikk se. Vi ga hverandre tips og råd og delte tankene våre. 

Anonymkode: 61e9a...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær obs på at de går inn på deg og din egen oppvekst. Det er mye snakk om hvordan egen oppvekst og egne erfaringer farger hvordan vi håndterer ulike ting i foreldrerollen. For min del ble kurset farget av egen grums fra oppveksten. Skulle derfor ønske jeg ble gjort oppmerksom på det først. 
Vi var en fin gruppe som diskuterte mye etter de snuttene vi fikk se. Vi ga hverandre tips og råd og delte tankene våre. 

Anonymkode: 61e9a...0ae

Det er veldig viktig å vite. Jeg burde absolutt fortalt personen som hadde kurset om oppveksten min, da jeg har fått mye problemer i ettertid av kurset. Kursholdere sa det var normalt for personer som har hatt en vanskelig barndom. 

Men anbefales virkelig, men bare gjør kursholdere obs hvis det er noe som har skjedd i oppveksten slik at de kan ta hensyn til det. 

Anonymkode: bdf84...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig viktig å vite. Jeg burde absolutt fortalt personen som hadde kurset om oppveksten min, da jeg har fått mye problemer i ettertid av kurset. Kursholdere sa det var normalt for personer som har hatt en vanskelig barndom. 

Men anbefales virkelig, men bare gjør kursholdere obs hvis det er noe som har skjedd i oppveksten slik at de kan ta hensyn til det. 

Anonymkode: bdf84...ca1

Er det sånn at kursholderne kan melde deltakere til barnevernet hvis det kommer frem at de har hatt en traumatisk barndom? Altså hvis kursholderne mistenker at man sliter med ettervirkninger av en vanskelig barndom. 

Anonymkode: d5033...804

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det sånn at kursholderne kan melde deltakere til barnevernet hvis det kommer frem at de har hatt en traumatisk barndom? Altså hvis kursholderne mistenker at man sliter med ettervirkninger av en vanskelig barndom. 

Anonymkode: d5033...804

Nei det tviler jeg sterkt på at de gjør. Når man går på kurs viser man interesse for å gjøre det bedre for familien. Det beste er å være åpen om det. Man kan ikke så mye for en traumatisk barndom, men man kan gjøre mye for å bli en god mor. ❤️❤️

Anonymkode: bdf84...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det sånn at kursholderne kan melde deltakere til barnevernet hvis det kommer frem at de har hatt en traumatisk barndom? Altså hvis kursholderne mistenker at man sliter med ettervirkninger av en vanskelig barndom. 

Anonymkode: d5033...804

Neida, man er jo på kurset for å lære å gjøre ting anderledes enn slik man selv ble oppdratt og møtt. Selv hadde jeg kurs alene med kursholderen fordi jeg har hatt en vanskelig oppvekst og det var tøft med de filmene og temaene. Men jeg ser for meg at de kan anbefale at foreldre oppsøker hjelp til å behandle egne psykiske problemer.

Anonymkode: b4272...dfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...