AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #1 Del Skrevet 9. november 2019 Vi har det hektisk nå opp mot jul, og ikke noe spesielt glad i jul, men pga gutten vår må vi vel ha noe julemarkering. Han fyller straks 2. Kan vi utsette kalender 1 år? Hva slags kalender har dere til en på nesten 2 år? Holder det sånn ellers med julestjerne og 1 juletre og 3-5 gaver? Syns det materialistiske aspektet ved jul er kvalmende. Vi har greit med penger, så står ikke på det, men vil gi gutten andre assosiasjoner til jul. Noen som ikke er A4 og har løst julestyret på egne måter? Anonymkode: 485dd...b9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #2 Del Skrevet 9. november 2019 Da han var 1 år var det uinteressant, men da han var 2 begynte det å bli spennende. Jeg hadde laget pakkekalender siden det er det jeg vokste opp med, men det kan jeg si at ikke er nødvendig, for det er uansett de små sjokoladene som er stas. Så en billig sjokoladekalender holder fint til en toåring, og også treåring er jeg ganske sikker på. Anonymkode: ea640...17d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #3 Del Skrevet 9. november 2019 Ja, alt du foreslår er både greit og helt normalt. Vår får heller ikke kalender. Han skjønner jo ikke nedtelling uansett, og må antagelig vennes av å pakke opp gave hver dag i etterkant. Vi tenker at han får kalender etter fylte tre. Altså ikke neste år heller.. Anonymkode: c321f...91e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #4 Del Skrevet 9. november 2019 Min er 3 og får ikke kalender før neste år. Vi har kalenderlys vi tenner til frokost, og så har bestemor en tradisjon med alle barnebarn med en liten ting hver søndag i advent. Den får han til frokost Anonymkode: 23eb6...834 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #5 Del Skrevet 9. november 2019 Jeg lagde bildekalender til min gutt fra han var to! Kunne strengt tatt ventet et år til, men jeg syns det var kjekt å gjøre det. Hadde små konvolutter med bilder av han sammen med familie og venner og husdyr. Like gøy hver dag! Printet ut på vanlig printer. Kostet ingenting, og ble en dekorativ og fin bilderemse som kan puttes i album etter jul 😊 Anonymkode: 2ce06...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #6 Del Skrevet 9. november 2019 En ettaaring har ingen glede eller forstaaelse av en adventskalender. Dropp det, med mindre du vil dele bilder ( som egentlig ingen bryr seg om paa sosiale medier.) Husk #julekalender, #minegullfortjenerdetbeste, #juletidhjergehjerte. Anonymkode: 245f2...3f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CabinCruiser Skrevet 9. november 2019 #7 Del Skrevet 9. november 2019 Du trenger ikke lage julekalender i det hele tatt, bare sånn FYI. Omså kan du kjøpe en sånn ferdig en. Vi kjører ikke noe materialistisk kalender med masse ræl. Jeg lager en kalender til mann og barn som er fylt med gode ord for dagen, aktiviteter og familieting. F.eks luke 1: Vaffelsøndag og brettspill. Luke 2: Pynte pepperkakehjertene til vinduene, hver sitt. Luke 3: Alle må bidra med noe til noen som ikke har det like godt som vi. Luke 4: Betal den neste kaffekoppen/brusen etc til neste kunde i butikken. Legg ved kort og ønsk god jul til vedkommende. Det er selvsagt begrenset hvor mange år interessen til ungene varer, men da fortsetter jeg bare selv til de klarer å gi meg barnebarn 😂 Jeg er ganske bestemt på at ungene mine skal lære seg at jul og bursdager handler om mer enn å få. Det handler mer om å gi og familietid. Jeg er ganske sikker på at verdien i lukene er større enn sånn adventspakkeræl osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #8 Del Skrevet 9. november 2019 Jeg har ei på ett og ei på to. De får sånn 10kr sjokoladekalender. Tradisjonell Pakkekalender tror jeg aldri jeg kommer til å lage. Ikke oppvokst med det selv og aldri fått det selv, så ikke noe jeg er vant til. Men ser for meg at det fort blir mye unødvendig ræl i en sånn kalender. Anonymkode: f5be5...ff1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #9 Del Skrevet 9. november 2019 Min er fire og det blir første gang i år. Anonymkode: 17fa7...b2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #10 Del Skrevet 9. november 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har det hektisk nå opp mot jul, og ikke noe spesielt glad i jul, men pga gutten vår må vi vel ha noe julemarkering. Han fyller straks 2. Kan vi utsette kalender 1 år? Hva slags kalender har dere til en på nesten 2 år? Holder det sånn ellers med julestjerne og 1 juletre og 3-5 gaver? Syns det materialistiske aspektet ved jul er kvalmende. Vi har greit med penger, så står ikke på det, men vil gi gutten andre assosiasjoner til jul. Noen som ikke er A4 og har løst julestyret på egne måter? Anonymkode: 485dd...b9e Hva med opplevelsekalender, når du ikke vil fokuserer på det materialistiske og heller vil gi barnet ditt andre assosiasjoner? Eks: bakedager (gjerne med en pepperkakeform i kalenderen), juleverksted, julefilmkveld/kino/forestilling (muligens litt kjedelig for en 2åring, men tips til senere), lekeland, ut på tur og grille, akedag osv. Også kan han kanskje innimellom få forbruksvarer (gjerne med juletema), som feks sokker, votter, lue, drikkeflaske/ny matboks (om behov) osv. Anonymkode: a5331...d9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 9. november 2019 #11 Del Skrevet 9. november 2019 Våre får sjokolade kalender. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #12 Del Skrevet 9. november 2019 Jeg kjøpte en pakke med duplo hvor det var litt gøye deler som dyr og klosser med tall, blomster og diverse. En og en kloss i hver pakke. Kjempegøy! Anonymkode: a245f...eca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #13 Del Skrevet 9. november 2019 10 hours ago, AnonymBruker said: Ja, alt du foreslår er både greit og helt normalt. Vår får heller ikke kalender. Han skjønner jo ikke nedtelling uansett, og må antagelig vennes av å pakke opp gave hver dag i etterkant. Vi tenker at han får kalender etter fylte tre. Altså ikke neste år heller.. Anonymkode: c321f...91e Veldig godt poeng, det her med venner man en 2-åring med pakkekalender, må man også avvenne hen... Anonymkode: 485dd...b9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #14 Del Skrevet 9. november 2019 5 hours ago, CabinCruiser said: Du trenger ikke lage julekalender i det hele tatt, bare sånn FYI. Omså kan du kjøpe en sånn ferdig en. Vi kjører ikke noe materialistisk kalender med masse ræl. Jeg lager en kalender til mann og barn som er fylt med gode ord for dagen, aktiviteter og familieting. F.eks luke 1: Vaffelsøndag og brettspill. Luke 2: Pynte pepperkakehjertene til vinduene, hver sitt. Luke 3: Alle må bidra med noe til noen som ikke har det like godt som vi. Luke 4: Betal den neste kaffekoppen/brusen etc til neste kunde i butikken. Legg ved kort og ønsk god jul til vedkommende. Det er selvsagt begrenset hvor mange år interessen til ungene varer, men da fortsetter jeg bare selv til de klarer å gi meg barnebarn 😂 Jeg er ganske bestemt på at ungene mine skal lære seg at jul og bursdager handler om mer enn å få. Det handler mer om å gi og familietid. Jeg er ganske sikker på at verdien i lukene er større enn sånn adventspakkeræl osv. Mange gode ideer og helt i tråd med hva jeg ønsker å lære poden her. Anonymkode: 485dd...b9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #15 Del Skrevet 9. november 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Hva med opplevelsekalender, når du ikke vil fokuserer på det materialistiske og heller vil gi barnet ditt andre assosiasjoner? Eks: bakedager (gjerne med en pepperkakeform i kalenderen), juleverksted, julefilmkveld/kino/forestilling (muligens litt kjedelig for en 2åring, men tips til senere), lekeland, ut på tur og grille, akedag osv. Også kan han kanskje innimellom få forbruksvarer (gjerne med juletema), som feks sokker, votter, lue, drikkeflaske/ny matboks (om behov) osv. Anonymkode: a5331...d9a Takk for flere gode ideer. Anonymkode: 485dd...b9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #16 Del Skrevet 9. november 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg kjøpte en pakke med duplo hvor det var litt gøye deler som dyr og klosser med tall, blomster og diverse. En og en kloss i hver pakke. Kjempegøy! Anonymkode: a245f...eca Enda en god ide. Takk. Anonymkode: 485dd...b9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #17 Del Skrevet 9. november 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: En ettaaring har ingen glede eller forstaaelse av en adventskalender. Dropp det, med mindre du vil dele bilder ( som egentlig ingen bryr seg om paa sosiale medier.) Husk #julekalender, #minegullfortjenerdetbeste, #juletidhjergehjerte. Anonymkode: 245f2...3f3 Haha, det er hva jeg tenker også, ungen bryr seg jo ikke (ennå, ihvertfall..). Og vi er sånn kjedelige folk som ikke legger ut bilder av barnet...;) Anonymkode: 485dd...b9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #18 Del Skrevet 9. november 2019 synes det er bortkastet tid og penger med julekalender til en toåring. De vet ikke hva de venter på, så hva skal de med kalender som handler om ventingen? Det vi gjorde vi med våre da de var så små var å kjøpe en veldig fin julebok for små barn, som vi leste for dem i adventstiden for å fortelle hva jul er. De fikk adventskalender det året de var tre og hadde en jul bak seg som de kunne huske. Anonymkode: 7ceab...933 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #19 Del Skrevet 9. november 2019 Våre fikk kalender fra de var tre. Gjerne en liten spiselig ting til matpakka( typ smoothie) eller en oppdelt duplopakke. Et år fikk eldstemann bakesett oppdelt og da han hadde hele settet bakte vi pepperkaker. De har også fått sokker og praktiske ting. Prøver å ikke la det bli for mye ræl. Anonymkode: 15ee8...722 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #20 Del Skrevet 9. november 2019 Jeg lager pakkekalender til to barn hvert år. Det er ikke ræl i den, bare så det er sagt. Anonymkode: 6c308...9bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå