Gå til innhold

Hvorfor hjelper alkohol ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg som er så sint hele tiden. Gikk og tok meg vin, driver på 1,5 glasset og kjenner hodet og kropp slappe mer av. Det er ikke en vane. Men noen ganger blir det for mye.

Går i terapi btw

Anonymkode: f0b9a...b1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det skrur av tankene. Det er tankene som holder en sint over tid, fordi en konstant tenker på det som skjedde. Det blir en ond sirkel, man har en følelse av sinne i kroppen, og så tenker man på det, og det trigger sinnet i kroppen, som får en til å tenke mer på det osv. Men alkohol slår ut hjernen slik at man ikke "mater" sinnet noe mer. Man kan gjøre det samme med meditasjon, det er kanskje mer krevende men mindre usunt. Det hjelper også å spise noe, for lavt blodsukker kan forsterke negative følelser og øke tankekjør. Hvis du er sint hele tiden, så prøv å spise frukt ofte gjennom dagen, det holder blodsukkeret stabilt.

Anonymkode: d4e14...c5c

Skrevet

Takk. Men nå måtte jeg ta et glass til for å ikke bite hånden min eller gjøre noe annet aggressivt. Er ingen rundt meg asså.

Har ikke sovet. Litt tragisk at jeg kl 7 på morgenen sitter og drikker vin. :( men jeg har ingen mening med livet: jeg er straffet for den jeg er. 
Hvorfor mistrives hver jævla dag ? Hvorfor overleve liksom da? 
Er så dritt lei av at jeg aldri lever!!

Anonymkode: f0b9a...b1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...