Gå til innhold

Legger ut bilde fra ferie, får ingen likes.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg vet det er teit å henge seg oppi dette, men jeg syntes det er rart. Vanligvis får jeg alltid liker når jeg legger ut bilder av meg selv eller ting jeg gjør i hverdagen. Nå derimot når jeg er på ferie og legger ut mange fine bilder fra turen så får jeg ingen likes. Det er bilder fra kirker, dyr og landskap, veldig fine bilder, men allikevel ikke noen likes? Syntes også det er rart at ikke en gang venner trykker liker.

Noen andre som har opplevd dette? 

Anonymkode: 73cac...b5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De syns vel det er kjedelig da å bli fotobombet I feeden med feriebilder. 

Anonymkode: 5d4cb...4ba

• Liker 8
Skrevet

Syns det er enda rarere at du gidder å lage tråd om det. Kan ikke fatte ar folk henger seg oppi noe så dumt som hvor mange likes man får på fb.

Anonymkode: de009...619

• Liker 10
Skrevet

De er bare sjalu, fortsett å bombander dem med bilder fra det behagelige livet ditt

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Du må slutte å bry deg så mye om likes.

Skrevet

Håper det blir slutt på likes. Det skaper så mye usikkerhet, følelser av ensomhet og jakt på anerkjennelse. Kos deg med ferie bildene dine og minnene du skapte på ferien din. Det viktige er at du hadde det fint, ikke hva bekjentskap på Internett mener om dem. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg skjønner ikke behovet for å dokumentere at du har vært på ferie en gan.

Anonymkode: b1764...b16

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke behovet for å dokumentere at du har vært på ferie en gan.

Anonymkode: b1764...b16

Fordi det er koselig med feriebilder på siden min.

Ts

• Liker 5
Skrevet

Jevnt over får mobilbilder av katter og barn betydelig flere likes enn et flott bilde tatt med speilrefleks og stativ av en flott lokasjon i utland. Og bilder av barn får alltid mest, både på insta og face. Så bilder fra lokasjoner/natur er ikke vinneren om det er klikk man er ute etter. 

Volum er også en faktor. Du gidder ikke like lenger om det kommer bilde på bilde. 

Anonymkode: fee9d...df9

Skrevet

Bilder av kirker, dyr og landskap er kjedelig. Derfor du ikke får likes.

• Liker 8
Skrevet

Du er sikker på at du poster bildene så andre kan se dem, da?

Ellers er det en uting med "likes" i sosiale medier fordi folk legger forskjellig betydning i det å "like" noe. Det at man ikke klikker liker på det man ser er faktisk ikke ensbetydende med at man ikke liker det man ser. 

Men det er kanskje mer naturlig at man klikker liker på personlige bilder framfor bilder av steder og ting?

Scroller man på Fb så er det jo en enorm mengde bilder som farer forbi - å det å skille ut personlige bilder er enklere enn å skille ut bilder av andre ting. Disse forsvinner litt mer i mengden, og kan like gjerne være kommersielle når man ser dem i forbifarten.

Ikke baser gleden i livet ditt på "likes" i sosiale medier.

• Liker 1
Skrevet

Har du skrevet noe da, eller kun lagt ut bilder? Jeg gidder ikke trykke inn på bilder som legges ut uten en liten koselig tekst. Det blir for kjedelig, rett og slett. 

• Liker 1
Skrevet

Feriebilder generelt er ofte bilder av bygninger og landskap, altså bilder av ting, og begge de ordene byr på utfordringer. Folk vil ha bilder av mennesker og dyr de kjenner, så barna og katten får gjerne likes. De vil også ha bilder om ting, så derfor får bilder der det skjer noe (som i hverdagen din) likes.

Med mindre du er en knallbra fotograf med skikkelig utstyr og tid til overs, blir sjelden et bilde av en fjellknaus eller en kirke spesielt spennende. Gode landskapsbilder er vanskelig, og krever også ofte mye etterarbeid på PC. Jeg er ikke spesielt flink på det, og satser heller på litt kreative komposisjoner med detaljene.

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg vet det er teit å henge seg oppi dette, men jeg syntes det er rart. Vanligvis får jeg alltid liker når jeg legger ut bilder av meg selv eller ting jeg gjør i hverdagen. Nå derimot når jeg er på ferie og legger ut mange fine bilder fra turen så får jeg ingen likes. Det er bilder fra kirker, dyr og landskap, veldig fine bilder, men allikevel ikke noen likes? Syntes også det er rart at ikke en gang venner trykker liker.

Hva er poenget med å legge ut bilder fra ferien?

Anonymkode: ae659...c1b

• Liker 2
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med fare for å virke som en gamlis - jeg er en voksen mann. Drit 20-0 i jakten på likes. Dersom du kjenner at likes er viktig for deg så er du for opptatt av det. Logger du av det kjøret en god stund vil kan du etter noen uker logge deg på igjen og kjenne hvor kjedelig det egentlig er. 

Du er superfin, smart og interessant. Du trenger ikke likes.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er koselig med feriebilder på siden min.

Ts

Syns du selv, ja.

Anonymkode: 869b7...feb

• Liker 1
Skrevet

Det er egentlig svært lite interessant å se andres feriebilder.

Anonymkode: 401d9...844

• Liker 4
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns du selv, ja.

Anonymkode: 869b7...feb

Og jeg :)

Liker godt å følge med på spennende steder venner og familie besøker. Og hva så om noen spamer med 20 bilder per dag fra granca? Da scroller jeg bare raskt forbi. 

Anonymkode: fee9d...df9

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker ikke bilder av natur, mat, dyr osv med mindre bildet er tatt av folk som har evner for å ta fine bilder. 

Jeg skjønner heller ikke greia med å legge ut mange bilder av ferien, jevnt fordelt utover ferien. Holder med ett innlegg med flere bilder i. Og mest bilder av mennesker. 

Anonymkode: 084eb...f90

• Liker 1
Skrevet

Det er visst mange det siste året som har fått for seg at man ikke skal gi likes til bilder fra ferier. Fordi det betyr at man har flydd dit og fly = miljøsvin. Vet ikke om det er tilfelle hos deg. Selv synes jeg ikke noe om den nye trenden. 

Anonymkode: 83763...a3b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...