Gå til innhold

Finnes det fostertanter/onkler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man ser stadig om at det søkes om fosterforeldre, men finnes det andre "erstatningsfamiliemedlemmer"?  

F.eks at man tok med seg ett fosterbarn på relativt korte aktiviteter som kino, bowling, lignede en støttekontakt. 

Kunne tenkt meg å "stille opp" for ett barn som trenger det, men jeg jobber sånn at jeg har som regel ikke mer enn en fridag i uken, så helgeavlastningsfamilie ordning er utelukket for min del.

Anonymkode: e46e9...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo mange barn som har støttekontakt, så ja :) 

Anonymkode: 03943...b89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange ensomme som søker et foster-barnebarn, så ser ingen grunn til at du ikke kan legge ut en annonse og søke etter en foster-niese/-nevø. Det er hyggelig for alle parter. 

Anonymkode: 927d2...a82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nevøen vår på besøk en dag i uka, som avlastning i samarbeid med barnevernet. Vi gjør ikke så mye spesielt,  men er et pusterom i hverdagen for en gutt som har foreldre som sliter litt... 

Fungerer helt flott her! 

Anonymkode: 803b5...b6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøkshjem kan man være feks en helg i måneden, mange fosterforeldre trenger avlastning på lik linje med hva feks biologiske foreldre også kunne ha trengt  fordi de har barn med store behov. Støttekontakt er også en mulighet

Anonymkode: 9af21...612

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...