Gå til innhold

Hvordan høres en rotte/mus ut?


Gjest Verden

Anbefalte innlegg

Et merklig spørsmål, jeg vet.

 

Men jeg lurer på om det kanskje bor en rotte i veggen min.

 Det hørtes ut som skraping og tassing inne i veggene.  Jeg klarer ikke helt å bestemme meg om det kan høres ut som gnaging også.

Jeg har prøvd å trampe i gulvet/slå i veggen, så en evt. rotte skal bli skremt. Noen ganger stopper lydene, andre ganger ikke.

 

Endret av Verden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt mus i veggen, det hørtes som litt krafsing. Det kan være brannfarlig med rotter i veggen så du bør nok få sjekket det opp med skadedyrkontrollen.

Anonymkode: a6994...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt mus i veggen, det hørtes som litt krafsing. Det kan være brannfarlig med rotter i veggen så du bør nok få sjekket det opp med skadedyrkontrollen.

Anonymkode: a6994...244

Skal kontakte skadedyrfirma imorgen!   Det virker som de graver seg gjennom fra utsiden under grunnmuren og inn i veggen, at det er slik de kommer inn. Spiser de opp isolasjonen? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Rotter eller mus høres det ut som. Men er huset ditt godt listet og tett med innervegger så forblir de i bjelkelaget uten å komme inn i rommet. Men lydene hørtes ekle ut. Og dør de der inne så vil det lukte forferdelig. Best å få et skadedyr firma til å lure dem ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, theTitanic skrev:

Rotter eller mus høres det ut som. Men er huset ditt godt listet og tett med innervegger så forblir de i bjelkelaget uten å komme inn i rommet. Men lydene hørtes ekle ut. Og dør de der inne så vil det lukte forferdelig. Best å få et skadedyr firma til å lure dem ut. 

Det som er så rart, det er kun lyder om kvelden/natten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
14 minutter siden, Verden skrev:

Det som er så rart, det er kun lyder om kvelden/natten 

Det er ikke rart. Mus og rotter er mest aktive om natten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Verden skrev:

Det som er så rart, det er kun lyder om kvelden/natten 

Da vi flyttet inn i rekkehuset vårt, begynte første natten med lyder i veggen slik du beskriver. Vi tok kontakt med skadedyrfirma som la ut gift, og etter kort tid var problemet løst (skaffet også katt, som nok også var en effektiv bekjemper).

Anonymkode: 326f9...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte tassing og krafsing da jeg hadde mus/rotte i veggen. Det var naboen som hadde "sluppet den inn" i bygget i forbindelse med oppussing, så det var de som ordnet med skadedyrfirma

Anonymkode: 359dd...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...