Gå til innhold

4/6 barnesykdom flere ganger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I fjor hadde storesøster, som da var ett år, denne sykdommen. Først tre dager med høy feber, så gikk feberen tilbake og ble erstattet med utslett. 

Tidligere denne  uken startet lillesøster på ett år med to-tre dager med litt/middels feber, før feberen gikk tilbake og hub fikk litt utslett, som egentlig ikke har vært så fryktelig synlig og som har kommet og gått litt. Jeg tenkte at dette også kunne være 4/6 barnesykdom, bare en mildere variant enn utbruddet til storesøster i fjor. 

Så fikk storesøster litt/middels feber på onsdag og i går, og utslett over hele kroppen i dag, og forløpet er ganske likt som lillesøster. Betyr det da at det kanskje ikke er 4/6 barnesykdom allikevel, ettersom storesøster har hatt det før og det er en sykdom man bare får en gang? Eller kan man få det flere ganger? 

I dag har forøvrig jeg fått feber også, på samme måte som de to jentene. Betyr det at jeg også risikerer å våkne med utslett i morgen/søndag.

Kan det være noe annet enn 4/6 barnesykdom, og isåfall hva? 

Har ikke vært aktuelt med noe legebesøk enda ettersom det er god allmenntilstand og ingen plager på noen, men kanskje det hadde vært lurt å finne ut hva det her er... 

Anonymkode: 37cbc...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke 4. Og 6.2 ulike?

Anonymkode: 7c078...366

Dette står hos NFI:

Hva er den sjette barnesykdom?

Dette er en mild og ufarlig virussykdom som gir feber og utslett hos små barn. Den kalles også tredjedagsutslett eller tredagers feber, og den er også kalt fjerde barnesykdom. 

Anonymkode: 37cbc...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...