Gå til innhold

Når oppstår autisme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å finne informasjon om det, men finner lite. Lite forskning på det?

Vet noen? Oppstår det for alle i fosterlivet, eller kan det/kommer det etter fødsel? 

Anonymkode: 57503...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn som fikk for lite kontakt, blir ignorert og snakket for lite til når de er babyer kan være utsatt for å få autistiske trekk, men vet også om barn som har det med gode foreldre også.

Anonymkode: dbaf4...aa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryktene sier at det er genetisk. Dette er for enkelt, for et sted startet det. 

Andre rykter sier at det skyldes for lite oksygen under fødsel ?!?! Faktisk så ble jeg behandlet av ei som kan kalles "healer" flere ganger..hun er flink nok til å livnære seg på det, og hun sa faktisk at grunnen til min dårlige psyke er at jeg hadde for lite oksygen under fødsel. Hun visste da ikke at jeg hadde Asperger. 

 

Anonymkode: 9eb48...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn som fikk for lite kontakt, blir ignorert og snakket for lite til når de er babyer kan være utsatt for å få autistiske trekk, men vet også om barn som har det med gode foreldre også.

Anonymkode: dbaf4...aa8

Ja, men det er ikke autisme og de har en helt annen fremgang når de får hjelp. 

Autisme er medfødt. 

Anonymkode: c5c07...229

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn som fikk for lite kontakt, blir ignorert og snakket for lite til når de er babyer kan være utsatt for å få autistiske trekk, men vet også om barn som har det med gode foreldre også.

Anonymkode: dbaf4...aa8

DET er en sannhet med modifikasjoner, som har null støtte i medisin-forskning. Autisme er en nevrofysiologisk forstyrrelse som er medfødt, det er aldså ikke noe man kan påføre barna sine.

du forveksler autisme med desorganisert og/eller uttrygg tilknytning, noe som kan (blant annet) som fører til liknende symptomer som autisme.

litt farlig å skrive sånne udokumenterte «sannheter» på et offentlig nett, og få tusenvis av autisme-foreldre til å føle seg totalt udugelige. Det er ikke sant.

 

Anonymkode: c6981...a7f

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

derfor tror jeg livet mitt er ødelagt. jeg har asperger, og selv om jeg føler meg ok, så er jeg tydeligvis ikke det i andres øyne. Jeg føler faktisk at jeg hører til, men det er som om jeg ikke får lov. 

Anonymkode: 9eb48...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan det være i tredje trimester når hjernen utvikler seg på det meste?

Anonymkode: 57503...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barn som fikk for lite kontakt, blir ignorert og snakket for lite til når de er babyer kan være utsatt for å få autistiske trekk, men vet også om barn som har det med gode foreldre også.

Anonymkode: dbaf4...aa8

Det har ingenting med autisme å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

DET er en sannhet med modifikasjoner, som har null støtte i medisin-forskning. Autisme er en nevrofysiologisk forstyrrelse som er medfødt, det er aldså ikke noe man kan påføre barna sine.

du forveksler autisme med desorganisert og/eller uttrygg tilknytning, noe som kan (blant annet) som fører til liknende symptomer som autisme.

litt farlig å skrive sånne udokumenterte «sannheter» på et offentlig nett, og få tusenvis av autisme-foreldre til å føle seg totalt udugelige. Det er ikke sant.

 

Anonymkode: c6981...a7f

Jeg sa autistiske TREKK. Ikke autisme. Beklager for at det ble misforstått, var ikke meningen å tråkke noen på tærne.

Anonymkode: dbaf4...aa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, WhisperingWind skrev:

Inni magen til mor....

er det den jævla kroppen til moren som ikke klarer å bære frem et helt barn?

Anonymkode: 9eb48...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autisme er en feilutviklet hjerne og skyldes enten genetikk eller forhold i mors liv, det er altså uten unntak medfødt.

Anonymkode: 80b0f...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Autisme er en feilutviklet hjerne og skyldes enten genetikk eller forhold i mors liv, det er altså uten unntak medfødt.

Anonymkode: 80b0f...932

Man ser hvordan verden har blitt med nevrotypikere da ;) bare «meg meg meg!» «jeg er så viktig» . Så er man mest sannsynlig ganske normal. Nå får endelig folk annet fokus. Er deitt lei nevrotypikere. 
hilsen aspiewoman .....

Anonymkode: 9eb48...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest WhisperingWind
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

er det den jævla kroppen til moren som ikke klarer å bære frem et helt barn?

Anonymkode: 9eb48...6fc

Tydeligvis bevist med deg og din manglende kunnskap og empati... 

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Barn som fikk for lite kontakt, blir ignorert og snakket for lite til når de er babyer kan være utsatt for å få autistiske trekk, men vet også om barn som har det med gode foreldre også.

Anonymkode: dbaf4...aa8

Myten om kjøleskapsmødre er avlivet for lengst. Autisme er biologisk og oppstår i fosterlivet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brudd på denne regelen

* Helseskadelig råd og anbefalinger. Dette omfatter blant annet tips om medisinbruk, diskusjon rundt dosering av medisiner og kosttilskudd, vaksinemotstand, fraråding av legebehandling, lavt matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak. 

pinar, adm. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...