Gå til innhold

Barnemark 😩😩


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da har vi tatt første dose medisin. Men når skal jeg kokvaske klær og sengetøy? I dag og i morgen? Eller i dag og om to uker ved neste medisindose?

Anonymkode: 20d43...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I morgen og når dere tar ny dose medisin om 14 dager. Husk å ha hvert sitt håndkle å tørke hender på og vaske håndklerne etter 1 dysj/bad. Vi vasket med neglebørste hver morgen og spylte ungen hver morgen. Vi Sleit med å få bukt med barnemarken selv med disse rutinene🙈 Lykke til🍀

Anonymkode: 12c10...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og behandle alle selv om ikke alle har symptomer...

Anonymkode: 12c10...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I morgen og når dere tar ny dose medisin om 14 dager. Husk å ha hvert sitt håndkle å tørke hender på og vaske håndklerne etter 1 dysj/bad. Vi vasket med neglebørste hver morgen og spylte ungen hver morgen. Vi Sleit med å få bukt med barnemarken selv med disse rutinene🙈 Lykke til🍀

Anonymkode: 12c10...2c5

Ææææ såpass?! Jeg bytter i dag, i morgen og om to uker?! Herregud for et helvete dette er...

Anonymkode: 20d43...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ææææ såpass?! Jeg bytter i dag, i morgen og om to uker?! Herregud for et helvete dette er...

Anonymkode: 20d43...e42

Hvor gammelt er barnet? Viktig å klippe negler.

Anonymkode: 466f9...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble kvitt det på én kur (altså to doser), litt ekstra klesvask, men ellers ikke så mye styr ellers. 

Vårt ene barn var plaget da, og grunnen til at man må ta doser med to ukers mellomrom er jo at egga ikke dør, så man må passe på å drepe larvene når de klekkes. Men siden vårt ene barn fikk skikkelig vondt av marken når de krøp ut om natta, så var det ei uke hvor jeg sto hver kveld med pinsett og pillet ut mark av barnets endetarmsåpning. Da kjente jeg at morskjærligheten virkelig er endeløs 😂🙈

Anonymkode: 147b7...541

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammelt er barnet? Viktig å klippe negler.

Anonymkode: 466f9...23a

5 og 8. Men det er ikke barna som har fått mark 🤪 de fikk forebyggende. 

Anonymkode: 20d43...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

5 og 8. Men det er ikke barna som har fått mark 🤪 de fikk forebyggende. 

Anonymkode: 20d43...e42

Er det en av foreldrene som fikk marken først?

Anonymkode: d0584...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg aldri hørt om.. Hvordan får man mark?😟

Anonymkode: 47f5b...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg aldri hørt om.. Hvordan får man mark?😟

Anonymkode: 47f5b...05f

En som har mark klør seg i ræva, får egg under neglene smitter andre som får egg under neglene, har fingrene i kontakt med munn og planter så egg inn gjennom munn som blir til mark. Marken kommer ut av rumpa når du har lagt deg for å legge nye egg. Neida ikke skrekkfilm, bare virkeligheten.

Anonymkode: 9d3b7...691

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skifter sengetøy to dager etter du har tatt kuren.Også om 14 dager på kur 2.Håndkler,sengetøy og undertøy kan være lurt å kokvaske hele perioden.Alle i huset må ta kuren selvom de ikke har mark.Viktig å ha korte negler og være ekstremt påpasselig med håndhygiene.Skifte undertøy hver dag.Kosedyr som har vært i sengen bør fryses/vaskes.Noen tar en vaskerunde på alle barnas leker og .Det gjorde vi første gangen vi hadde mark i hus.Det er viktig å skifte håndkler etter hvert bruk.Kan også være lurt å dusje barnet/seg selv nedentil morgen og kveld  hvertfall de to første dagene etter kur.Markene kommer ut om natten å legger egg ved endetarmsåpningen.Dosetet kan være lurt å vaske med jevne mellomrom.Vi vasket gulvet på badet hver dag pga egg og døde mark kan komme ut på gulvet når man kler av seg undertøyet.Mye av dette er ikke ting man må gjøre,med lurt for å få bukt med det.Husk å varsle barnehagen om at dere har mark i hus/barnet har mark.Da kan andre foreldre være obs på det med sine barn og.Det ringer ikke alltid en bjelle hos foreldre når barnet klør i rumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

En som har mark klør seg i ræva, får egg under neglene smitter andre som får egg under neglene, har fingrene i kontakt med munn og planter så egg inn gjennom munn som blir til mark. Marken kommer ut av rumpa når du har lagt deg for å legge nye egg. Neida ikke skrekkfilm, bare virkeligheten.

Anonymkode: 9d3b7...691

Haha,ikke skrekkfilm nei...bare nesten.Dette er noe av det værste å få i hus synes jeg hvertfall.Man blir litt skada når man har sett marken i barnet sitt..Ekkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...