Gå til innhold

Hvordan funker LED lister?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaga at det finnes noe som heter flexible LED-lys-lister. (Fra feks Clas ohlson). Som man kan klippe opp i ulike lengder og feste på ønsket sted med dobbeltsidig teip. Høres jo helt genialt ut og er akkurat noe slikt jeg har behov for. Men jeg skjønner ikke hvordan det funker! Står jo ingen ting i instrukjsonene eller på nett. Det følger med kabler og stikk kontakt. Men når man skal kunne feste de hvor som helst kan det jo ikke være meninga at de skal være kobla til strøm hele tiden?! Og når man deler de opp så kan jo uansett ikke alle delene kobles til ledningen?!

hjelp en som er dum!;)

Anonymkode: c0929...0bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, den må ha strøm for å fungere. Du klipper mellom lyspunktene til du har ønsket lengde. Da virker naturlig nok ikke den delen du klipper bort.

Anonymkode: 04908...68f

Skrevet

Men da skjønner jeg ikke greia, det står at de kan deles inn i seksjoner på så og så mange cm - seksjonER. Altså henviser jo det at man skal kunne bruke flere fra samme rull.

og de skal fleksibelt kunne settes i skuffer og skap osv, er vel ingen som vil ha en ledning stikkende ut av kjøkkenskuffene? Da er jo poenget borte?

Anonymkode: c0929...0bd

Skrevet

Du kan sikkert få bedre svar om du linker til akkurat den lyslisten du har kjøpt. 

Det er forresten ingen av de jeg fant på Clas Ohlson som sier noe om skuffer, bare hyller og skap og andre ting. Noen av dem kan kortes ned, andre kan deles opp i seksjoner (Philips). Philips sine kommer med "skjøteledning" til bruk mellom seksjonene. 

Anonymkode: d6804...2fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...