Gå til innhold

Smerter i bena

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har sterke smerter i leggene og føttene. Føles som en blanding av voksesmerter, gangsperr og som at bena dovner vekk/føles tunge. Føttene er også kalde stort sett hele tiden..

Dette kommer når jeg går/beveger meg, men i det siste har det vært like ille i hvile. 

Noen som har peiling på hva det kan være? Har prøvd magnesiumtilskudd i noen mnd for å se om det kunne hjelpe, men har ikke fått noe effekt. 

Anonymkode: d3c23...6d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overvektig?

Uansett: Få øvelser hos fysioterapeut for å styrke musklene og sirkulasjonen, kjøp deg gode såler, ha ren ull på bena og beveg deg(gå 30 min i ulent terreng) hver dag.

Anonymkode: 41046...cc3

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overvektig?

Uansett: Få øvelser hos fysioterapeut for å styrke musklene og sirkulasjonen, kjøp deg gode såler, ha ren ull på bena og beveg deg(gå 30 min i ulent terreng) hver dag.

Anonymkode: 41046...cc3

Nei er ikke overvektig. 

Går allerede til fysioterapeut med nakke, så skal høre etter øvelser neste gang jeg er der. Takk for tips. 

Skrevet

Jeg synes du bør dra til lege. Jeg tenkte polynevropati da jeg leste beskrivelsen din, men det kan sikkert være noe annet også.

Anonymkode: a6893...518

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har sterke smerter i leggene og føttene. Føles som en blanding av voksesmerter, gangsperr og som at bena dovner vekk/føles tunge. Føttene er også kalde stort sett hele tiden..

Dette kommer når jeg går/beveger meg, men i det siste har det vært like ille i hvile. 

Noen som har peiling på hva det kan være? Har prøvd magnesiumtilskudd i noen mnd for å se om det kunne hjelpe, men har ikke fått noe effekt. 

Steg 1: fysio/kiropraktor for å sjekke om du har en feilstilling. Enten lager dere en plan eller så må du til steg 2: fastlege for henvisning til utredning av hva det er som fører til at blodsirkulasjonen og nerver er i trøbbel. Tidshorisont for begge deler er så raskt som menneskelig mulig. Vekkdovning skal en ta på alvor, ikke se an.

Parallelt med dette må du naturligvis sørge for at du ikke stresser, spiser sunt, er så mye aktiv som du kan uten å gjøre det verre (spesielt med gange i ulendt terreng), avspenner jevnlig, trener styrke og holder kroppen myk ved å utføre daglige tøyeøvelser. 

Anonymkode: fcde7...b03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...