Gå til innhold

Celleprøve, konisering, - hpv vaksine? Plis svar!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 31år gammel og gått gjennom CIN2 av celleforandringer under graviditeten. Det endte heldigvis bra, men måtte koniseres 8 uker etter fødsel. Nå 3år etter har jeg kun hatt fine celleprøver. Spm er ; Er jeg mer utsatt for å få celleforandringer igjen? De tok ganske mye under konisringen og jeg orker ikke tanken på å gjøre dette om igjen (jeg har vel nesten ingenting igjen?!!). I svangerskapet var jeg annenhver uke til sjekk, ufattelig slitsom psykisk. Kan jeg ta en Hpv vaksine? Jeg som er så "gammel,"? 

Jeg har igrunnen lyst til å ha muligheten til å få et barn til, har 3 stk, men likevel. Er det noen som har en fin historie å dele? 

Takk, på forhånd! :)

Anonymkode: 1ee5c...ff4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vaksinen burde du ta. Rart du ikke tok den rett etter konisering. 

Anonymkode: 1ed76...247

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vaksinen burde du ta. Rart du ikke tok den rett etter konisering. 

Det var ingen som nevnte noe? Jeg spurte gynekologen min nå, å hun visste ikke helt, skulle kontakte meg senere. 

Så da bør jeg gjøre det daa, så godt noen informerer meg om deg da. 

😶

Skrevet

Jeg ble konisert på 90-tallet, men har aldri hatt celleforandringer etter det.

Anonymkode: 91afe...d21

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ingen som nevnte noe? Jeg spurte gynekologen min nå, å hun visste ikke helt, skulle kontakte meg senere. 

Så da bør jeg gjøre det daa, så godt noen informerer meg om deg da. 

😶

En venninne av meg ble konisert på sykehuset og fikk beskjed om å ta vaksinen. Selv gikk jeg privat og fikk også samme beskjed, så rart du ikke har fått informasjon om det. 

Gjest #Rasshøl
Skrevet

Jeg skal koniseres snart, og etter det anbefalte min gynokolog å ta HPV-vaksinen. Jeg blir 31, om 2 måneder. 

Skrevet

Jeg har hatt lette celleforandringer, og spurte legen om det var vits med vaksine. 

Iom at jeg var gift, og allerede hadde en av HPV-typene, var det ikke vits sa legen. Er man ikke i et fast forhold kan det jo være legen hadde vurdert det annerledes.

Anonymkode: d5a3d...ccc

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt lette celleforandringer, og spurte legen om det var vits med vaksine. 

Iom at jeg var gift, og allerede hadde en av HPV-typene, var det ikke vits sa legen. Er man ikke i et fast forhold kan det jo være legen hadde vurdert det annerledes.

Jeg er i fast forhold og også selfølgelig trofast til min partner, så mulig derfor jeg ikke hørte noe da? Uansett, jeg kan vel ta den.  

Mamma har heller aldri hatt celleforandring etter konisering. 

Skrevet

Jeg ble konsert for 4 år siden, å har fått påvist hpv nå. Jeg fikk ingen elsker om hpv den gang jeg ble konsert. Jeg har også fått påvist veldig lette celleforsndringer nå (dvs, det var så vidt celleforandringer, de kunne ikke kalle det grad en en gang).

Jeg har fått beskjed om at jeg kan Ta vaksinen nå, men at det ikke vil hjelpe for pågående hpv. 

Anonymkode: faa4e...510

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv har jeg vært i fast forhold 16 år, min venninne har vært i fast forhold i 5 år. Vi fikk samme beskjed, så rart du fikk annen beskjed. Det er jo ikke gitt at et forhold varer og utroskap kan skje. Dumt å være naiv og ikke vaksinere seg.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ble konsert for 4 år siden, å har fått påvist hpv nå. Jeg fikk ingen elsker (???) om hpv den gang jeg ble konsert. Jeg har også fått påvist veldig lette celleforsndringer nå (dvs, det var så vidt celleforandringer, de kunne ikke kalle det grad en en gang).

Jeg har fått beskjed om at jeg kan Ta vaksinen nå, men at det ikke vil hjelpe for pågående hpv. 

Jeg aner ikke hvorfor den redigerte til elsker 😂😂 jeg mente at jeg ikke fikk noen beskjed om hpv den gangen jeg ble konsert. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv har jeg vært i fast forhold 16 år, min venninne har vært i fast forhold i 5 år. Vi fikk samme beskjed, så rart du fikk annen beskjed. Det er jo ikke gitt at et forhold varer og utroskap kan skje. Dumt å være naiv og ikke vaksinere seg.

Ja selfølgelig. Tar absolutt ingenting for gitt, for alt jeg vet kan jo min samboer dra med seg smitte. Men ingen har fortalt meg dette og jeg spurte gynokologen idag, hun rynket på nesen og trodde ikke jeg trengte den! 

Kan jeg ta den på legesenteret? 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja selfølgelig. Tar absolutt ingenting for gitt, for alt jeg vet kan jo min samboer dra med seg smitte. Men ingen har fortalt meg dette og jeg spurte gynokologen idag, hun rynket på nesen og trodde ikke jeg trengte den! 

Kan jeg ta den på legesenteret? 

Ja, du kan ta den hos legen. Det er tre sprøyter fordelt utover 6-12 måneder. Den koster rundt 4000,- 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...