Gå til innhold

Når nice guys blir "bad guys"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var en nice guy i mange år, men de siste årene har jeg blitt mer bad guy i den forstand at jeg tenker mer bruk og kast. Selv om man er 30+ eller 40+ kan man være innstilt på bruk og kast, kanskje mest på grunn av alt man har opplevd i livet, manglende interesse fra damer, dårlig oppførsel fra damer osv.

Ville ikke hatt denne tilnærmingen om ting gikk litt bedre i yngre alder. 

Har en kompis på 40+ som overhodet ikke føler at han har fått rast fra seg, og jeg skjønner ham godt. Blir dermed litt ONS eller korte forhold, mens damene som har vært all over the place mens de var unge, og er mer enn klare for å slå seg til ro, blir skuffet når de finner ut at en nice guy ikke er så nice likevel. Mange menn, også "opprinnelige nice guys", kan strekke seg ganske langt for å komme i mål, og så avslutte hele greia etter 1 eller noen få treff.

Ingen spørsmål, men kanskje grunnlag for en diskusjon. 

Anonymkode: edc81...b5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaha, så nå skal dere liksom hevne dere på alle damer?

Anonymkode: df5ae...5d0

• Liker 20
Skrevet

Sitter her som kvinne på 25+ og tenker i lik bane. Jeg er drit, forbanna lei romantikk og puseflørt. Jeg vil ikke ha folk som er ute etter forhold, jeg vil ha folk som er ute etter meg. Når du begynner å sortere etter det så finner du kjapt ut hvem du bør bruke tid på. Da sitter du max igjen med halvparten.

Anonymkode: 4f8be...dd2

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha, så nå skal dere liksom hevne dere på alle damer?

Anonymkode: df5ae...5d0

Du kan kanskje si det, men handler mest om å ta for seg og fokusere på egne behov uten å være redd for å såre noen. Noe man ville fått dårlig samvittighet for, og neppe gjort, for eksempel i 20-årene.

Er nok dessverre mange snille/ordentlige damer som blir ofre for dette, og ikke den type damer som man har vært irritert på tidligere. 

Skrevet

Med meg er det omvendt...var mer bad girl før, nå er jeg blitt nice girl med en bitchy undertone, altså jeg er nice til de som er verdt noe og fortjener det, resten feier jeg som søppel ned i søppelspannet....

Anonymkode: be585...751

Skrevet

Genuint snille menn blir ikke drittsekk fordi de ikke får det som de vil. De er snille fordi de vil være sånn, og ikke for å få belønning fra andre mennesker.

Anonymkode: 91d10...ddb

• Liker 22
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan kanskje si det, men handler mest om å ta for seg og fokusere på egne behov uten å være redd for å såre noen. Noe man ville fått dårlig samvittighet for, og neppe gjort, for eksempel i 20-årene.

Er nok dessverre mange snille/ordentlige damer som blir ofre for dette, og ikke den type damer som man har vært irritert på tidligere. 

Egentlig er det slik at man skal bli mer empatiske jo eldre man blir. 

Å såre noen uten dårlig samvittighet, kun for egoismens skyld, er bare kvalmt. Ner kvalmt for en på 40 enn en på 20. Desverre er det noen som aldri vokser opp. Og ikke gjem deg bak at du var bedre når du var 20, og at alt er kvinners feil. 

Anonymkode: 50549...863

• Liker 8
Skrevet

5 hours ago, AnonymBruker said:

Ville ikke hatt denne tilnærmingen om ting gikk litt bedre i yngre alder. 

Hvis du fikk pult mer mener du? Har damer en slags plikt til å ligge med deg?

Anonymkode: c6d63...f7b

• Liker 9
Skrevet

Kjenner meg litt igjen i det du skriver, men handler jo ikke om å være snill eller slem. Handler vel om å få lov å utfolde seg seksuelt. Damer har alle muligheter når de er unge, mens for menn flest er det først etter 40 det blir nok valgmuligheter til at der er mulig å ligge med mange. Nå gjør ikke jeg det, men det er veldig tydelig at det har blitt lettere med alderen, i 20-åra var jeg som luft for alle damer. Det er og lett å bli irritert på damer som kommer "krypende" nå som du vet ikke ville tatt i deg med ildtang for 20 år siden. 

Anonymkode: 41323...1fa

Skrevet

Du har aldri vært en "Nice guy". Du har mest sannsynlig vært defensiv, usikker og/eller konfliktsky. Dette er egenskaper som forveksles med å være "snill", men det er ikke det samme. 

Og du må jo bare være som du er nå. Livet ditt er jo din greie, og da er det jo viktig at en iallefall gjør ting som føles ok. Hvis det føles ok for deg å ikke bry deg om du sårer andre, så greit. Men noe er det jo du føler på, siden dette opptar deg så mye at du lager innlegg om det, og vil ha en diskusjon. 

Ja, jeg kan ha sympati med deg i yngre utgave siden du ikke turte å stå opp for deg selv og ble avvist av mange jenter. Samtidig er det sånn for veldig mange, at de ikke får alle de peker på liksom. Synd at du ble bitter. Det er jo ingen ok følelse

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg litt igjen i det du skriver, men handler jo ikke om å være snill eller slem. Handler vel om å få lov å utfolde seg seksuelt. Damer har alle muligheter når de er unge, mens for menn flest er det først etter 40 det blir nok valgmuligheter til at der er mulig å ligge med mange. Nå gjør ikke jeg det, men det er veldig tydelig at det har blitt lettere med alderen, i 20-åra var jeg som luft for alle damer. Det er og lett å bli irritert på damer som kommer "krypende" nå som du vet ikke ville tatt i deg med ildtang for 20 år siden. 

Anonymkode: 41323...1fa

👌

1 time siden, SoWhat? skrev:

Du har aldri vært en "Nice guy". Du har mest sannsynlig vært defensiv, usikker og/eller konfliktsky. Dette er egenskaper som forveksles med å være "snill", men det er ikke det samme. 

Og du må jo bare være som du er nå. Livet ditt er jo din greie, og da er det jo viktig at en iallefall gjør ting som føles ok. Hvis det føles ok for deg å ikke bry deg om du sårer andre, så greit. Men noe er det jo du føler på, siden dette opptar deg så mye at du lager innlegg om det, og vil ha en diskusjon. 

Ja, jeg kan ha sympati med deg i yngre utgave siden du ikke turte å stå opp for deg selv og ble avvist av mange jenter. Samtidig er det sånn for veldig mange, at de ikke får alle de peker på liksom. Synd at du ble bitter. Det er jo ingen ok følelse

Joda, vi var nice guys begge to, ingen tvil om det. 

Skrevet

Du og kompisen din har dritt moral. Hvorfor pakke det inn? 

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

👌

Joda, vi var nice guys begge to, ingen tvil om det. 

Ok? Så nå er du fornøyd med å være det motsatte? Jaja. Tror dere er blitt litt pubertale jeg... 🙂 men whatever

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det så mange menn som tror at kvinner "skylder" dem noe? Og når de ikke har "fått" det de har "rett på" av kvinner, så har de rett til å hevne seg på (andre) kvinner? 

Det er jo åpenbart at TS er blant de menn som mener at enhver kvinne som HAN "har lyst på" er forpliktet til å følge opp dette og tilfredstille hans lyster. Og at siden de ikke gjorde det da han var yngre, så har han nå "rett til" å oppføre seg som en generell kødd overfor alle damer, som "hevn". 

Dette har ingenting med snill/ikke-snill å gjøre. Det har med holdning til medmennesker å gjøre. Det høres ut som TS og endel andre menn, tror at kvinner kun finnes for deres tilfredstillelse, at de ikke har verken egenverdi eller menneskeverd. Det sier veldig mye om denne typen menn, og ingenting om kvinner. 

• Liker 7
Skrevet

Typisk dette. "Nice guys" som alltid har hatt lyst til å være "bad guys" (som om ikke den holdningen skinner gjennom), og som endelig får det til når de runder 30. Så behandler de alle damer dårlig i 10+ år, som hevn for at ANDRE damer ikke ville ha pitysex med dem da de var unge. 

Deretter blir de utdanka "bad guys" på 45+ som plutselig ikke får damer som er unge nok til å være fruktbare lenger, og så sitter de og er skikkelig bitre fordi "playerne" som faktisk VAR nice guys både i 20- og 30-årene har fått familie.

• Liker 5
Skrevet

Dere har aldri vært nice guys. Dere har vært entitled som ser på normal oppførsel som "snill". Dere er samme type menn som mener dere er snille med kjæresten når dere "lar" henne gå ut med venner eller "lar" henne holde på med egne interesser. Altså "lar" kvinnen gjøre helt normale ting. De fleste kvinner haar sett gjennom dere og sett hvor dårlige holdninger dere har. Men nå går dere etter kvinner som ikke bryr seg og som gjerne behandler menn dårlig selv, og da får dere flere matcher. Litt som mennesker i ex on the beach finner hverandre. Alle like dårlige, og alle liker hverandre

Anonymkode: 207dd...abd

• Liker 5
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Genuint snille menn blir ikke drittsekk fordi de ikke får det som de vil. De er snille fordi de vil være sånn, og ikke for å få belønning fra andre mennesker.

Du beskriver her psykopater sammenligna med andre. De kan da heller ikke forstå at noen oppfører seg snilt uten at det ligger en forventning om å få noe tilbake. De forsøker å oppføre seg bra om de tror det vil gi størst fordeler, og hvis ikke oppfører de seg heller som drittsekker. Fungerer ikke smiger endres taktikken til tyrannisering.

Anonymkode: 67ca9...781

• Liker 1
Skrevet

Og jeg er en jealous guy

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enhver person med det spor av overlevelsesinnstinkt vil ved nok motgang og feiling endre oppførsel. Hvis ikkr er denne personen insane

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke sant, har skjedd samme med meg som Ts. Du får ikke motivasjon til å være snill og grei når du bare får dritt i retur. 

Jeg har nok vært i overkant naiv. Folk er ego og dritt for meste. 

Anonymkode: 6ad4e...0df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...